Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bliksemsnelle Baan op fietspad langs de N225 in Utrecht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bliksemsnelle Baan op fietspad langs de N225 in Utrecht

Grandonneur schreef:
do 29 okt, 2020 00:03
Wat een gruwelijk lelijk ding. Wie verzint het om een bos hemelsblauw te kleuren.
Voor echt overdreven kleuren van fietspaden moet je in Kuringen (B, uiteraard) zijn: (Foto Nieuwsblad.be)
Afbeelding

Van binnen ziet dat dan zo uit (in Runkst)
Afbeelding
Leon schreef:
do 29 okt, 2020 09:25
Grandonneur schreef:
do 29 okt, 2020 00:03
Wat een gruwelijk lelijk ding. Wie verzint het om een bos hemelsblauw te kleuren.
Voor echt overdreven kleuren van fietspaden moet je in Kuringen (B, uiteraard) zijn:
...
Ha ha, is dat de nieuwe tippelzone van Kuringen / Runkst?
willem.m schreef:
do 29 okt, 2020 11:24
Leon schreef:
do 29 okt, 2020 09:25
Grandonneur schreef:
do 29 okt, 2020 00:03
Wat een gruwelijk lelijk ding. Wie verzint het om een bos hemelsblauw te kleuren.
Voor echt overdreven kleuren van fietspaden moet je in Kuringen (B, uiteraard) zijn:
...
Ha ha, is dat de nieuwe tippelzone van Runkst?
Iemand heeft ergens ooit gehoord dat de aard van de infrastructuur duidelijk moet maken in welk type verkeerszone je je bevindt. Vervolgens heeft die persoon dat principe een tikje te consequent toegepast.
Ik ben vergevensgezind. Sinds corona zijn alle straten in de buurt waar ik woon fietsstraten. Dat staat mooi aangegeven met verkeersborden. Wanneer je de buurt binnen rijdt, staat er ook iets op de weg geschilderd waar je moeilijk naast kunt kijken, het is vier vierkante meter groot. Maar de automobilisten ... Die hebben het nog niet door.
In Kuringen kun je je d'r niet meer uit lullen met het argument dat je niks gezien hebt. Denk ik.
Leon schreef:
wo 28 okt, 2020 10:28
Carl schreef:
wo 28 okt, 2020 10:19
bert sitters schreef:
wo 28 okt, 2020 09:58
‘vergevingsgezinde berm’
Ik begrijp het geloof ik nog niet helemaal.
De andere optie is een niet-vergevingsgezinde berm,
Oké, dus dat beton is wel gewoon berm, het is niet de bedoeling dat je erop fietst (maar het brengt je niet direct ten val bij uitwijken). Dan begrijp ik dat, bedankt voor de uitleg Leon.

Groetjes,

Carl
Ik ben er net even langs gefietst. De 'bliksemsnelle baan' oogt veel smaller door die blauwe kleur.
De zijstroken zijn veel te smal om naast elkaar te fietsen, en door de bladeren ben je geneigd op de blauwe strook te fietsen,
M.i. een volledig mislukt experiment.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
De tovenaar schreef:
do 29 okt, 2020 15:36
Ik ben er net even langs gefietst. De 'bliksemsnelle baan' oogt veel smaller door die blauwe kleur.
De zijstroken zijn veel te smal om naast elkaar te fietsen, en door de bladeren ben je geneigd op de blauwe strook te fietsen,
M.i. een volledig mislukt experiment.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
Heb je de enquête ingevuld?
bert sitters schreef:
do 29 okt, 2020 16:35
Heb je de enquête ingevuld?
Ja, ze krijgen van mij een dikke onvoldoende 😁
De tovenaar schreef:
do 29 okt, 2020 15:36
Ik ben er net even langs gefietst. De 'bliksemsnelle baan' oogt veel smaller door die blauwe kleur.
De zijstroken zijn veel te smal om naast elkaar te fietsen, en door de bladeren ben je geneigd op de blauwe strook te fietsen,
M.i. een volledig mislukt experiment.
Met de foto's er bij kan ik het er alleen maar mee eens zijn. Iedereen gaat nu op het blauwe gedeelte fietsen, het fietspad wordt dus ineens gehalveerd qua breedte.

Mogelijke oplossing zou zijn om duidelijke randstrepen te maken aan de buitenzijde van de grijze gedeeltes. Dan is het iig weer herkenbaar als een fietspad. Maar dat blauw moet sowieso weg.
De tv ploeg die daar stond was van RTL, Editie NL:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... rn-leersum
Fedor schreef:
do 29 okt, 2020 16:55
Met de foto's er bij kan ik het er alleen maar mee eens zijn. Iedereen gaat nu op het blauwe gedeelte fietsen,
En dat zie je dus meteen in het filmpje van RTL.

Voorspelling: over een maandje of zo komen ze er achter dat dat blauwgeschilderde gedeelte superglad wordt als het eens vriest.
Ik heb nu ook een videootje geupload: https://youtu.be/QJl23bTPMIk?t=590

Mooie en herkenbare beelden :)

Maar het blauwe gedeelte als inhaalstrook werkt niet echt, iedereen gaat juist op het blauw (dus in het midden) rijden.
Fedor schreef:
za 31 okt, 2020 09:30
Mooie en herkenbare beelden :)

Maar het blauwe gedeelte als inhaalstrook werkt niet echt, iedereen gaat juist op het blauw (dus in het midden) rijden.
En dat ze juist nu deze maand als proefperiode hebben gekozen met al die bladeren op het wegdek begrijp ik ook niet. :?
Je gaat ze toch niet kwalijk nemen dat er ergens wél iets realistisch is aan dit proefje? :lol:
De tovenaar schreef:
za 31 okt, 2020 09:43
En dat ze juist nu deze maand als proefperiode hebben gekozen met al die bladeren op het wegdek begrijp ik ook niet. :?
Dat is eenvoudig verklaarbaar; uit metingen gaat blijken dat er heel veel op de blauwe baan gereden wordt. Conclusie: de Bliksemsnelle Baan wérkt! Uitrollen maar!

Groetjes,

Carl

P.S. Wat je nu met al dat blad dus niet kunt zien maar wat wij inmiddels weten: je kunt alle treuzelaars op die blauwe baan makkelijk rechts inhalen, want daar heb je inclusief de grasbetonstrook ruimte genoeg! :twisted:
Totdat er een hoop schrikreacties gaan komen omdat je rechts inhaalt en samen tegen de grond gaat!
Ik reed gisteren over die weg en mij ontgaat ook volledig het nut ervan. Er ligt ook zoveel blad dat het wegdek amper nog zichtbaar is en je veiligheidshalve zoveel mogelijk in het midden rijdt. Ook als er geen blad zou liggen, lijkt me dat voor zinnig functioneren van zo'n blauwe strook het fietspad minstens de helft breder moet, en niet met van die rammelstrookjes.

Mgoed, zoals we van de gemeente Utrechtse Heuvelrug kunnen verwachten, weinig zinvol fietsbeleid, helaas. Waarbij dit nog een vrij onschuldig voorbeeld is daarvan.
Nu ik die video van de tovenaar (op youtube voor een wat groter beeld) heb bekeken lijkt het wel dat door die blauwe strook de totale breedte van het fietspad is afgenomen (wat niet zo is). Ook zie ik hier en daar een toch wel brede spleet spleet tussen het asfalt en de betonblokken (als ze er al liggen) Leuk idee maar haal de verf er maar snel weer af.
Goed dat men er zo mee bezig is en dat er fietsers zijn die de situatie te plekke hebben onderzocht.
Vandaag in het AD, proef mislukt. :wink:
AD.jpg