Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op fietsvakantie gegaan in Coronatijd (net terug) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Op fietsvakantie gegaan in Coronatijd (net terug)

Ook wij zijn net terug van 2 weken fietsen in Frankrijk. De mondkapjesplicht werd overl, behalve op campings, strikt nageleefd.
We kozen voor Bretagne in de hoop dat het er niet heel druk zou zijn. Dat klopte inderdaad en wauw wat is het daar mooi fietsen. Na een week vonden mijn bilspieren het iets minder worden, dus verhuisden we ons camperbusje naar de Loire om vanuit daar, net als in Bretagne, weer fiets en tent Te pakken. Loirestreek kon ons beduidend minder bekoren. Was er ook een stuk drukker met veel meer toeristen.

Al met al vonden we het fijn gietsen en voelde we ons veilig.
Op naar een volgende grotere langere fietstocht.
Meneer Zwijn schreef:
zo 16 aug, 2020 14:58
Wij hebben met twee man een maand fietsen er op zitten, Engeland en Frankrijk. Fietsen langs het Kanaal van Kees Swart.
Heerlijk weer en een mooie route. Mooi op maat voor ons soort fietsplezier, met flink wat onverhard erin en veel rust. 🙂
Zelf hebben we goed opgelet, en veel met maskers en zeep in de weer geweest. Maar natuurlijk heb je het niet net zo in de hand als thuis, je komt in sanitair en winkels.
Nooit ziek geweest gelukkig . Echt wel drukke plekken gemeden, en ook steeds 1,5 m weg van iedereen. Fietsen met masker (sommige steden in België) is niet erg fijn.
Hatelijke omstandigheden: sommige campings (Engeland) zitten vol met eigen landgenoten, of weigeren je omdat je het sanitair niet mag gebruiken.
De weigeringen op veel engelse campings waren er ook al ver vóór het Corona tijdperk. Oók het argument van sanitair werd daar toen al gebruikt. Om die rede zijn wij sinds ervaringen in 2009 minder enthousiast om vaker op fietsvakantie naar Engeland te gaan.

Hans
Engeland in de zomer? Dat is mij een keer afgeraden door een Brit toen ik een aantal jaren geleden in de meivakantie bij hem logeerde.

Volgens hem gaan Engelse automobilisten met de zomervakantie vol gas de weg op als ze in eigen land vakantie gaan vieren.
Ik rij om de 4 jaar in Engeland en Schotland in de zomer, voor London-Edinburgh-London.
Ja, idioten op de weg kom je er tegen. Maar dan vooral in de regio London. Hoe verder naar het noorden, hoe vriendelijker de autombilisten. Op de kleine buitenweggetjes vaak zeer, zeer vriendelijk.
Ook ik mag er graag fietsen (en heb er jaren gewoond).
javb2812 schreef:
zo 16 aug, 2020 21:06
Meneer Zwijn schreef:
zo 16 aug, 2020 14:58
Wij hebben met twee man een maand fietsen er op zitten, Engeland en Frankrijk. Fietsen langs het Kanaal van Kees Swart.
Heerlijk weer en een mooie route. Mooi op maat voor ons soort fietsplezier, met flink wat onverhard erin en veel rust. 🙂
Zelf hebben we goed opgelet, en veel met maskers en zeep in de weer geweest. Maar natuurlijk heb je het niet net zo in de hand als thuis, je komt in sanitair en winkels.
Nooit ziek geweest gelukkig . Echt wel drukke plekken gemeden, en ook steeds 1,5 m weg van iedereen. Fietsen met masker (sommige steden in België) is niet erg fijn.
Hatelijke omstandigheden: sommige campings (Engeland) zitten vol met eigen landgenoten, of weigeren je omdat je het sanitair niet mag gebruiken.
De weigeringen op veel engelse campings waren er ook al ver vóór het Corona tijdperk. Oók het argument van sanitair werd daar toen al gebruikt. Om die rede zijn wij sinds ervaringen in 2009 minder enthousiast om vaker op fietsvakantie naar Engeland te gaan.

Hans
Waren dat geen zogenaamde 'caravan parcs' die uberhaupt geen tentkampeerders willen?
Polariteit schreef:
ma 17 aug, 2020 10:53
javb2812 schreef:
zo 16 aug, 2020 21:06
De weigeringen op veel engelse campings waren er ook al ver vóór het Corona tijdperk. Oók het argument van sanitair werd daar toen al gebruikt. Om die rede zijn wij sinds ervaringen in 2009 minder enthousiast om vaker op fietsvakantie naar Engeland te gaan.

Hans
Waren dat geen zogenaamde 'caravan parcs' die uberhaupt geen tentkampeerders willen?
Die waren er natuurlijk ook. Maar ook op campings met tenten waren er bij ons een paar keer weigeringen vanwege het aantal aanwezige klanten, terwijl duidelijk zichtbaar was dat er op het grasveld nog behoorlijk wat plek was. Op één van die campings mochten we toen toch staan op voorwaarde dat we om 9 uur de volgende ochtend zouden zijn vertrokken, de eigenaar meende dat de politie voor die tijd niet zou komen controleren. De mooie woorden die je vaak van campingbazen in Nederland en veel andere landen hoort of hoorde: "voor fietsers onderweg hebben we altijd een plekje" , gingen in Engeland niet op toen wij er waren, in East Sussex en Kent in 2009. Vooral langs de zuidkust speelde dit toen. Op de heenweg door het binnenland was het toen rustiger en konden we steeds wel terecht.

Positieve geluiden, over de vriendelijkheid en ook het leuke enthousiasme van veel Engelsen, herken ik daartentegen ook.

Misschien moeten we weer eens on topic? :oops:

Hans
Afgelopen zomer vanaf 15 augustus tot eind september solo met fiets en tent via Belgie, Duitsland en Luxemburg naar Zuid-Frankrijk gereden. In die periode was het dragen van mondmaskers in Nederland vooral een discussie onderwerp. In de landen waar ik doorheen reed was men daar al aan voorbij. Eigenlijk ging het fietsen en kamperen heel goed. Wat ik heel opvallend vond was het geringe aantal vakantiefietsers of beter nog, nauwelijks geen toeristen. Niet echt een vakantiesfeer zal ik maar zeggen. Alle campings waren open maar heel vaak bijna compleet verlaten. Daardoor geen imbiss of pizza hut en zelfs de vrieskist voor de ijsjes in ongebruik. Nu met onze eigen ervaringen van een lockdown zullen de verschillen niet zo groot meer zijn.