Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsersbond: misbruik ruimte niet met lange fietstochten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsersbond: misbruik ruimte niet met lange fietstochten

Bij ons in het Limburgse Heuvelland kun je een boete krijgen als je hier fietst en niet kunt aantonen dat je hier ook woont.
BertKremer schreef:
vr 10 apr, 2020 19:20
Bij ons in het Limburgse Heuvelland kun je een boete krijgen als je hier fietst en niet kunt aantonen dat je hier ook woont.
Ik woon daar net buiten en kan je zeggen dat je er niet eens in komt. Het aantal gele hesjes, handhavers en rondrijdende politie is ongezien van aantal.
Ook in Zeeland zijn stedelingen uit hun tweede woning verdreven. En nog erger: er door hun buren op gewezen dat ze weg moeten. Waar herinnert dit mij aan?
Na de toestanden van het vorig weekend vind ik het niet raar. Teveel mensen leggen het advies van thuisblijven naast zich neer. Het gevolg is dus dat er gebieden afgesloten worden. We hebben nog geluk dat we niet helemaal verplicht worden om in huis te blijven zoals in sommige andere landen.
Zo lang er geen vaccin is, zal de regel van afstand houden, nog wel duren.

Vaccin komt er over ongeveer 1,5 á 2 jaar.

Wat dat psychisch met mensen doet is afwachten. Daarom ben ik een voorstander van volg apps, ipv gezeur over privacy.

Mario
Ik mag toch hopen van niet. Dus svp met gepaste snelheid naar groepsimmuniteit. Ik heb me vandaag ernstig verbaast over het tendentieuze 8-uur journaal dat het feit dat er afgelopen week 5.000 ipv 3.000 mensen zijn overleden als een nationale ramp bracht. Ook werd aangehaald dat het zelfs meer was als in de hongerwinter.
Bert van Sprang schreef:
vr 10 apr, 2020 19:55
Waar herinnert dit mij aan?
En, waar herinnert dat jou aan?

En je weet het, met een Godwin ben je af.
supermario schreef:
vr 10 apr, 2020 21:13
Zo lang er geen vaccin is, zal de regel van afstand houden, nog wel duren.

Vaccin komt er over ongeveer 1,5 á 2 jaar.

Wat dat psychisch met mensen doet is afwachten. Daarom ben ik een voorstander van volg apps, ipv gezeur over privacy.

Mario
Ik mag hopen dat de apps worden ingericht door mensen die privacy-overwegingen geen gezeur vinden. Dus ook niet via commerciële aanbesteding.

Hans
Onjuist bericht bij nader inzien verwijderd.
BertKremer schreef:
vr 10 apr, 2020 20:01
Na de toestanden van het vorig weekend vind ik het niet raar. Teveel mensen leggen het advies van thuisblijven naast zich neer. Het gevolg is dus dat er gebieden afgesloten worden. We hebben nog geluk dat we niet helemaal verplicht worden om in huis te blijven zoals in sommige andere landen.
Namens de burgemeesters van Nederland hoorde ik Bruls (Nijmegen) zeggen dat het afsluiten van drukke gebieden (behalve voor bewoners) een stukje maatwerk is dat geboden wordt, waarmee voorkomen wordt dat nergens nog mensen naar buiten mogen. Uitstekend beleid, zo wordt de optie opengehouden om naar buiten te gaan zolang we ons goed over het land verspreiden.

Hans
In Parijs bijvoorbeeld heeft men enkele dagen geleden een specifieke maatregel toegevoegd omdat er overdag teveel mensen tegelijk op straat waren: daar mag je om te sporten enkel buiten voor 10u ‘s ochtends en na 19h ‘s avonds. Tussen 10 en 19u mogen enkel essentiële verplaatsingen.
Het wachten is op een daling van de ziekenhuisopnames. Over een paar maanden, wanneer meer dan voldoende IC beden leeg blijven, krijgen we het advies om naar buiten te gaan en de groepsimmuniteit te bevorderen. Lukt dat niet, dan krijgen we het advies om handen te schudden en elkaar te knuffelen. :D
Ik vind het jammer dat er op deze manier gesuggereerd wordt dat de langere fietstochten problemen hebben opgeleverd bij het houden aan de richtlijnen. Daar heb ik geen berichten over gezien. Alleen een oproep aan (groepen) wielrenners.

Wij hebben de afgelopen weken gewoon gefietst. Soms kleine, soms grotere rondjes. Daarbij de drukke routes vermeden en geen problemen ondervonden.

De komende dagen beperken we ons buiten zijn. Niet omdat we bang zijn de richtlijnen niet te volgen, maar omdat we denken dat het druk kan zijn.

Morgen wat meer naar buiten. Ik ben betrokken bij de live-uitzending van de Paasdienst vanuit de grote Protestantse Kerk in ‘s Hertogenbosch, dus daar moet ik om 09.30 zijn. Na de dienst via Engelen en een aantal adressen naar huis, de paasactie is dat we Kraanvogels hebben gevouwen die we aan (alleenstaande, eenzame) ouderen gaan langsbrengen (natuurlijk op afstand).
Bert van Sprang schreef:
vr 10 apr, 2020 19:55
Ook in Zeeland zijn stedelingen uit hun tweede woning verdreven. En nog erger: er door hun buren op gewezen dat ze weg moeten. Waar herinnert dit mij aan?
Ja, vreselijk. Ik heb een collega die getrouwd is met iemand die uit Zeeuws Vlaanderen komt, en daar een huis heeft. Die man mag dus niet meer naar zijn eigen dorp...
Dat valt onder hysterie, lijkt mij.
Polling schreef:
za 11 apr, 2020 09:07
Ik vind het jammer dat er op deze manier gesuggereerd wordt dat de langere fietstochten problemen hebben opgeleverd bij het houden aan de richtlijnen. Daar heb ik geen berichten over gezien. Alleen een oproep aan (groepen) wielrenners.

Wij hebben de afgelopen weken gewoon gefietst. Soms kleine, soms grotere rondjes. Daarbij de drukke routes vermeden en geen problemen ondervonden.

De komende dagen beperken we ons buiten zijn. Niet omdat we bang zijn de richtlijnen niet te volgen, maar omdat we denken dat het druk kan zijn.

Morgen wat meer naar buiten. Ik ben betrokken bij de live-uitzending van de Paasdienst vanuit de grote Protestantse Kerk in ‘s Hertogenbosch, dus daar moet ik om 09.30 zijn. Na de dienst via Engelen en een aantal adressen naar huis, de paasactie is dat we Kraanvogels hebben gevouwen die we aan (alleenstaande, eenzame) ouderen gaan langsbrengen (natuurlijk op afstand).
En als de dominee zijn preek in de dienst nu eens over Spreuken 27 vers 12 laat gaan:

“De schrandere ziet het onheil en bergt zich, de onverstandigen gaan hun gang en moeten boeten.”
(Vertaling i.o.v. Het Nederlandsch Bijbelgenootschap, 1971).

Een andere vertaling luidt:

“Wanneer een wijze een ramp ziet verbergt hij zich, maar de onervaren wandelt verder. Dan is hij gewond.”

Gezegende Paasdagen!
Mooie gedachte Edwin - een mooie gedachte om ene preek over te houden.

Deze "wijze" gaat wel naar buiten - verplicht pollen happen nu mijn behandeling in het ziekenhuis even stil staat maar gaat wel grote groepen vermijden.

Fijne Pasen.
Inge1 schreef:
za 11 apr, 2020 10:26
Mooie gedachte Edwin - een mooie gedachte om ene preek over te houden.

Deze "wijze" gaat wel naar buiten - verplicht pollen happen nu mijn behandeling in het ziekenhuis even stil staat maar gaat wel grote groepen vermijden.

Fijne Pasen.
Een goede reden om een frisse neus te halen :wink:
Beterschap en wees voorzichtig.
Om in de Bijbelse sfeer te blijven:

”Wie van jullie zonder zonde is, die gooit de eerste steen”
willem.m schreef:
za 11 apr, 2020 12:29
Om in de Bijbelse sfeer te blijven:

”Wie van jullie zonder zonde is, die gooit de eerste steen”
Alleluja ! :lol: