Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsersbond: misbruik ruimte niet met lange fietstochten - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsersbond: misbruik ruimte niet met lange fietstochten

willem.m schreef:
za 11 apr, 2020 12:29
Om in de Bijbelse sfeer te blijven:

”Wie van jullie zonder zonde is, die gooit de eerste steen”
Tja, nu kan ik het als tweede generatie goddeloze niet laten om hier aan toe te voegen:

"Zalig zijn de armen van geest" (een lastige tegenhanger van die "Wijzen" uit de Spreuken).


Als goddeloze ben ik groot fan van twee andere Bijbelteksten:
Deuteronomium 23:12-13 en Deuteronomium 23:15-16
(NB in sommige bijbelvertalingen is de nummering één verschoven)
Bij Deuteronomium 23:15-16 kan ik aanbevelen de traditionele gereformeerde toelichting te lezen
Edwin* schreef:
za 11 apr, 2020 10:22
Polling schreef:
za 11 apr, 2020 09:07

Morgen wat meer naar buiten. Ik ben betrokken bij de live-uitzending van de Paasdienst vanuit de grote Protestantse Kerk in ‘s Hertogenbosch, dus daar moet ik om 09.30 zijn. Na de dienst via Engelen en een aantal adressen naar huis, de paasactie is dat we Kraanvogels hebben gevouwen die we aan (alleenstaande, eenzame) ouderen gaan langsbrengen (natuurlijk op afstand).
En als de dominee zijn preek in de dienst nu eens over Spreuken 27 vers 12 laat gaan:

“De schrandere ziet het onheil en bergt zich, de onverstandigen gaan hun gang en moeten boeten.”
(Vertaling i.o.v. Het Nederlandsch Bijbelgenootschap, 1971).

Een andere vertaling luidt:

“Wanneer een wijze een ramp ziet verbergt hij zich, maar de onervaren wandelt verder. Dan is hij gewond.”

Gezegende Paasdagen!
Vind je het echt gepast om hier met Bijbelverzen je gelijk te halen? Ik doe daar niet aan mee.
Polling schreef:
za 11 apr, 2020 15:53
Edwin* schreef:
za 11 apr, 2020 10:22
Polling schreef:
za 11 apr, 2020 09:07

Morgen wat meer naar buiten. Ik ben betrokken bij de live-uitzending van de Paasdienst vanuit de grote Protestantse Kerk in ‘s Hertogenbosch, dus daar moet ik om 09.30 zijn. Na de dienst via Engelen en een aantal adressen naar huis, de paasactie is dat we Kraanvogels hebben gevouwen die we aan (alleenstaande, eenzame) ouderen gaan langsbrengen (natuurlijk op afstand).
En als de dominee zijn preek in de dienst nu eens over Spreuken 27 vers 12 laat gaan:

“De schrandere ziet het onheil en bergt zich, de onverstandigen gaan hun gang en moeten boeten.”
(Vertaling i.o.v. Het Nederlandsch Bijbelgenootschap, 1971).

Een andere vertaling luidt:

“Wanneer een wijze een ramp ziet verbergt hij zich, maar de onervaren wandelt verder. Dan is hij gewond.”

Gezegende Paasdagen!
Vind je het echt gepast om hier met Bijbelverzen je gelijk te halen? Ik doe daar niet aan mee.
Dat is nu weer het nadeel van een forum.... je kunt het non-verbale gedeelte niet zien.

Dus bij deze alsnog: :D :wink: :D :wink: :D :wink: :D :wink:

Wat mij betreft maakt dat het wat meer “gepast”. En nu niet zo zwaar op de hand doen... :wink: :wink: :wink:

Wat is het overigens heerlijk weer om lekker in de tuin te zitten! Lekker zonnetje, fluitende vogeltjes, je wordt er zomaar helemaal vrolijk van!

Daarom: Vrolijk Pasen! :D
Edwin* schreef:
za 11 apr, 2020 16:23
Polling schreef:
za 11 apr, 2020 15:53
Edwin* schreef:
za 11 apr, 2020 10:22


En als de dominee zijn preek in de dienst nu eens over Spreuken 27 vers 12 laat gaan:

“De schrandere ziet het onheil en bergt zich, de onverstandigen gaan hun gang en moeten boeten.”
(Vertaling i.o.v. Het Nederlandsch Bijbelgenootschap, 1971).

Een andere vertaling luidt:

“Wanneer een wijze een ramp ziet verbergt hij zich, maar de onervaren wandelt verder. Dan is hij gewond.”

Gezegende Paasdagen!
Vind je het echt gepast om hier met Bijbelverzen je gelijk te halen? Ik doe daar niet aan mee.
Dat is nu weer het nadeel van een forum.... je kunt het non-verbale gedeelte niet zien.

Dus bij deze alsnog: :D :wink: :D :wink: :D :wink: :D :wink:

Wat mij betreft maakt dat het wat meer “gepast”. En nu niet zo zwaar op de hand doen... :wink: :wink: :wink:

Wat is het overigens heerlijk weer om lekker in de tuin te zitten! Lekker zonnetje, fluitende vogeltjes, je wordt er zomaar helemaal vrolijk van!

Daarom: Vrolijk Pasen! :D
Dank je. Ik ben wellicht wat kort van lont en lang van teen als er op deze manier wordt gereageerd... en heb ook ervaringen met totaal verkeerd begrepen digitale communicatie.
Vandaag ipv wandelen toch gefietst, rustige weggetjes opgezocht. Heerlijk weer om te fietsen.