Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NOS : Veilige afstand fietsen minimaal 10 tot 20 meter - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

NOS : Veilige afstand fietsen minimaal 10 tot 20 meter

Maurice de Hond beweert dat als de overheid (aldus de premier aan het begin van de crisis) op 50 % van de kennis zit, hij zeker wel op 80 % zit (zie een van zijn reacties onder zijn video). Ondertussen heeft hij veel makkelijker praten om de kennis die hij aan het opbouwen is snel te delen, omdat hij geen verantwoordelijkheid draagt.

De bevindingen die hij met behulp van statistiek heeft gedaan kunnen (eventueel deels) tot echte kennis leiden en moeten (eerst) goed worden onderzocht. Maar zonder verantwoordelijkheid is het voor Maurice makkelijk zat om voor de troepen uit te lopen op basis van bevindingen die in de toekomst mogelijk een bijdrage zouden kunnen leveren maar bij lange na niet het hele Coronaprobleem oplossen, en daarbij een houding aan te nemen alsof in Nederland alleen hij aan nuttige kennis bijdraagt.

Maurice beweert wel heel stellig dat zijn beweringen wetenschappelijk voldoende onderbouwd zijn. Maar hij houdt, ook door het grote publiek dat hij bereikt, de wetenschappers die er mee bezig zijn mogelijk wel scherp.

Hans
Mijn naamgenoot moet zich eens bij zijn eigen toko houden en ophouden met epidemioloog te spelen.
Zijn geschiedenis met het juist voorspellen van verkiezingsuitslagen is ook niet erg goed. En herinnert iemand zich de iPad-scholen nog? Toen dacht hij dat hij opeens pedagoog geworden was ofzo.
Maar omdat hij een bekende kop heeft, mag hij op TV om zijn onwetendheid ten toon te spreiden.
En in het filmpje worden een aantal grafieken getoond, zonder bronvermelding, zonder de juiste assen en legenda, dan gaan bij mij de haren al weer rechtop staan. Die persconferentie is ondertussen al weer bijna 2 weken oud, als het echt opzienbarend was dan had de wetenschap daar wel verder op in gesprongen.
M'n naamgenoot laat ook een mooi staaltje Dunning-Kruger zien met deze opmerking. Als antwoord op de vraag waarom hij een Dr. titel voert op z'n blog, ipv Drs. (heeft hij ondertussen aangepast)
Ik denk dat mijn 30 blogs meer kennis en wijsheid tonen dan wat ik van menige professor de laatste tijd heb gehoord over dit onderwerp.
'Tuurlijk Maurice....

Diepe zucht....
Over het Dunning Kruger effect in wikipedia:
"Incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent. Mensen die werkelijk bovengemiddeld competent zijn, hebben daarentegen de neiging hun eigen kunnen te onderschatten. Minder competente mensen slaan zodoende hun eigen capaciteiten hoger aan dan zij die veel competenter zijn. Dat kan een verklaring zijn voor het gebrek aan intellectueel zelfvertrouwen waar sommige competente mensen mee kampen."

Naarmate we ons meer bedreigd wanen, bestaat de neiging om naar de eerste categorie mensen te luisteren als we het handelen van de tweede categorie als te traag ervaren.
In tijden van nood waarin zorgvuldigen de vele puzzelstukjes aan nieuwe kennis niet meteen op de ondergrond vast willen lijmen, treedt al snel een vacuüm op waarin zelfbenoemde redders het doen voorkomen alsof er maar weinig puzzelstukjes nodig zijn, en die verstaan over het algemeen de kunst om hun "complete" puzzel goed te verkopen.

Hans
Maurice en Sigmund.jpg
javb2812 schreef:
zo 03 mei, 2020 10:47
Over het Dunning Kruger effect...
Eén van de meest treffende quotes die ik ken:

"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence. The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Fedor schreef:
zo 03 mei, 2020 16:32
javb2812 schreef:
zo 03 mei, 2020 10:47
Over het Dunning Kruger effect...
Eén van de meest treffende quotes die ik ken:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
Nu durft ineens niemand meer te zeggen dat hij het daar roerend mee eens is. Zelfs daar twijfel ik aan. :wink:
Leon schreef:
zo 03 mei, 2020 17:25
Fedor schreef:
zo 03 mei, 2020 16:32
javb2812 schreef:
zo 03 mei, 2020 10:47
Over het Dunning Kruger effect...
Eén van de meest treffende quotes die ik ken:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
Nu durft ineens niemand meer te zeggen dat hij het daar roerend mee eens is. Zelfs daar twijfel ik aan. :wink:
Dus je denkt dat je intelligent bent?
willem.m schreef:
zo 03 mei, 2020 17:49
Leon schreef:
zo 03 mei, 2020 17:25
Fedor schreef:
zo 03 mei, 2020 16:32

Eén van de meest treffende quotes die ik ken:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
Nu durft ineens niemand meer te zeggen dat hij het daar roerend mee eens is. Zelfs daar twijfel ik aan. :wink:
Dus je denkt dat je intelligent bent?
...en full of doubts? :wink:

Hans
Fedor schreef:
zo 03 mei, 2020 16:32
javb2812 schreef:
zo 03 mei, 2020 10:47
Over het Dunning Kruger effect...
Eén van de meest treffende quotes die ik ken:

"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence. The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
Is het nou echt nodig om Donald Trump erbij te halen?
Trump was er al bij, even uitgezocht, het eerste deel van de video van Maurice is van een presentatie van Bill Bryan.
Direct na de presentatie kwam Trump op het idee om patiënten met het Covid virus met UV te behandelen, zie het
einde van de presentatie op 6 minuten.