Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstrainer - Forum Wereldfietser

fietstrainer

De kans is niet denkbeeldig dat we binnenkort binnen moeten blijven, en dan zit je al snel met een verslechterende fietsconditie. Zelf heb ik afgelopen najaar in het kader van mijn project om mijn conditie te vebeteren een fietstrainer aangeschaft voor de wintermaanden. Die gaat wellicht nu ook van pas komen.
Ik wist niet of ik dit leuk zou vinden, dus ben ik gegaan voor een goedkope: de BTwin Inride 100 van Decathlon, voor 100 euro. Eerlijk gezegd ben ik daar best tevreden over. Het is lang zo leuk niet als echt fietsen, maar het is wel effectief en het ding is netjes gemaakt. Dit is een goedkope dus hij loopt niet zo soepel als duurdere modellen, maar de truc is om met een zwaar verzet op je fiets te rijden en een lage weerstand op de trainer. Dan maakt hij veel omwentelingen en is het kleine vliegwiel toch effectief voor een vloeiende beweging.
Verder staat je fiets natuurlijk hoger, dus je hebt wel een krukje of zoiets nodig om er op te komen, of je moet nog een (deraileur)fiets met damesframe hebben staan.
Tot slot heb je veel plezier van een speciale harde trainer band. Gewone banden slijten te hard en maken troep van rubberdeeltjes.
Waarom zouden we binnenkort binnen moeten blijven? Lijkt me stug dat ik in de buitenlucht iemand infecteer of zelf geïnfecteerd wordt. In ieder geval vandaag lekker buiten gefietst.
Heb ik vandaag ook gedaan, lekker in de natuur en ver weg van andere mensen. En toch lijkt mij de kans groot dat we binnenkort te horen krijgen dat we net als in Italië of Spanje binnen moeten blijven.
Bert van Sprang schreef:
zo 15 mar, 2020 16:56
Waarom zouden we binnenkort binnen moeten blijven?
Ik denk dat dat in die landen is als controlemiddel omdat te veel mensen het toch niet kunnen laten om te veel samen te scholen. Je moet dan een goed antwoord hebben als je zomaar ergens bent.
Ik zag hier gisteren nog volle winkeltjes en koffiezaakjes. Dat is dus een tijdje voorbij.

Of ze jou in je fietsoutfit aan zouden houden en via de kortste weg naar huis manen is wel een vraag denk ik.
Wim schreef:
zo 15 mar, 2020 16:46
De kans is niet denkbeeldig dat we binnenkort binnen moeten blijven, en dan zit je al snel met een verslechterende fietsconditie. Zelf heb ik afgelopen najaar in het kader van mijn project om mijn conditie te vebeteren een fietstrainer aangeschaft voor de wintermaanden. Die gaat wellicht nu ook van pas komen.
...
Goede suggestie Wim! Voor mij is de fietstrainer welkom gebleken, zeker de afgelopen maanden met al die regen. Saai vind ik het niet, want ik kan op een tablet gewoon een serie kijken.

Of we straks niet meer naar buiten mogen valt te bezien. Mocht het toch zover komen, dan ga ik een crossbaantje in de tuin aanleggen. Dan kan ik gaan stunten met mijn bmx. Zonder hard te vallen, want er is geen plek in het ziekenhuis.
Om eerlijk te zijn vind ik dat trainen op zo'n ding knap vervelend, maar er zijn tijden van het jaar dat het goed uitkomt, en nu dus onverwacht ook. Maar boy wat was het vanmorgen nog lekker in het zonnetje door de moerassen richting Kropswolde, buffelend tegen de wind.
Ik had ooit een tacx, maar verveelde mij praktisch dood op dat ding. Totaal niet gemotiveerd. Toen maar verkocht.

Zat alleen vanochtend al weer te spieken naar een nieuwe ivm corona. Als we in nederland ook volledige dichtgaan en niet naar buiten mogen, dan is dat in iedergeval wat.

Gisteren nog wel snel wat materiaal besteld om thuis mijn armspieren te kunnen onderhouden. Doe ook aan klimmen en de klimhallen zijn dicht.
PC2K schreef:Gisteren nog wel snel wat materiaal besteld om thuis mijn armspieren te kunnen onderhouden.
Hier alvast wat tips :D
[youtube][/youtube]
PC2K schreef:
ma 16 mar, 2020 09:18
Ik had ooit een tacx, maar verveelde mij praktisch dood op dat ding. Totaal niet gemotiveerd. Toen maar verkocht.

Zat alleen vanochtend al weer te spieken naar een nieuwe ivm corona. Als we in nederland ook volledige dichtgaan en niet naar buiten mogen, dan is dat in iedergeval wat.

Gisteren nog wel snel wat materiaal besteld om thuis mijn armspieren te kunnen onderhouden. Doe ook aan klimmen en de klimhallen zijn dicht.
Alleen trappen is inderdaad best wel saai. Ik doe afwisselend intensieve en extensieve stukken op de fietstrainer. Tijdens de makkelijke stukken werk ik aan de arm- en rugspieren door met niet al te zware gewichten naar voren, zijwaarts en naar boven te strekken. Nou, daar word je wel moe van hoor.

Voor klimwandklimmers zijn er vast andere leuke oefeningen die je gelijktijdig kunt doen.