Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike fitting - Forum Wereldfietser

Bike fitting

Hoi Allemaal,
M'n vrouw heeft een nieuwe fiets, maar ze zit er niet prettig op. Ze heeft last van wat chronische nekklachten en de fietsenmaker lijkt haar niet verder te kunnen helpen.
Voor haar vorige fiets is ze helemaal doorgemeten en is de fiets netjes afgesteld voor haar door een bike-fit bedrijf. Deze is echter naar de andere kant van het land verhuisd.
Zijn er hier mensen die een andere bike-fitter kan aanraden of heeft er ervaringen mee? Liefst een beetje centraal in het land. (We wonen in Ede)

Dank!
Volgens sommigen nog iets centraler :wink: Stappenbelt en Futurumshop in Apeldoorn bieden beide diverse mogelijkheden aan. Bij Bongers hebben ze wel een pas fiets ik weet alleen niet of daar iets aan hebt, het gaat denk ik toch om het zien wat er beter kan terwijl je fietst (al kom je meter vooruit)
Maurice schreef:
zo 21 jul, 2019 15:48

Voor haar vorige fiets is ze helemaal doorgemeten en is de fiets netjes afgesteld voor haar door een bike-fit bedrijf. Deze is echter naar de andere kant van het land verhuisd.
Zijn daar de gegevens niet van op te graven? Misschien heeft men ze daar nog wel.

De vorige fiets als uitgangspunt nemen geeft vaak ook een leuk startpunt. Is die misschien nog beschikbaar?
Jurr schreef:
zo 21 jul, 2019 17:07
Zijn daar de gegevens niet van op te graven? Misschien heeft men ze daar nog wel.

De vorige fiets als uitgangspunt nemen geeft vaak ook een leuk startpunt. Is die misschien nog beschikbaar?
Die meetgegevens hebben we nog, maar haar nieuwe fiets heeft een iets andere geometrie, dus het is lastig helemaal goed te vergelijken.
Heb zelf geen ervaring, maar hoor positieve verhalen over Roel Peereboom in Wageningen. Of hij ook diensten verleend aan mensen die hun fiets niet bij hem gekocht hebben weet ik niet, maar dat valt uiteraard te informeren.
Zijn die meetgegevens niet gewoon fiets-onafhankelijk? Je kunt toch proberen dezelfde zitpositie uit te zetten op de nieuwe fiets?
Chris Brands, is meer van het race en triatlon gebeuren maar zit centraal in NL
Een andere geometrie is een punt, aan de andere kant, in principe gaat het om 3 punten. Zadel, handvat en trapas. Als je die verhoudingen (hoek en afstand) kan kopiëren naar de nieuwe fiets, zou je de problemen min of meer opgelost moeten hebben.