Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies knie pijn (onderweg naar Rome) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies knie pijn (onderweg naar Rome)

Is er een dokter of fysiotherapeut in de zaal? Of een dokter of fysiotherapeut met telepathische gave op dit forum. Wat een onzin wordt hier geschreven. Onvoldoende rekken en strekken bij een vermoedelijke ontstekingsreactie door overbelasting of andere oorzaken. Rekken is voor gekken. Bijna zinloos voor de spieren, maar volkomen zinloos voor een overbelast en/of ontstoken kniegewricht.
PietV schreef:
di 07 mei, 2019 16:28
Is er een dokter of fysiotherapeut in de zaal? Of een dokter of fysiotherapeut met telepathische gave op dit forum. Wat een onzin wordt hier geschreven. Onvoldoende rekken en strekken bij een vermoedelijke ontstekingsreactie door overbelasting of andere oorzaken. Rekken is voor gekken. Bijna zinloos voor de spieren, maar volkomen zinloos voor een overbelast en/of ontstoken kniegewricht.
Dat vind ik wel een mooie, eentje om te onthouden: Rekken en strekken is voor gekken.
Het is in ieder geval goed voor het vertoon, en ook handig als vervanger voor het rustmomentje vanwege een losse veter (die ouderwetse veters hadden een functie).

Heb je eenmaal geïrriteerde gewrichten dan is rekken en strekken niet gauw nuttig. Een beetje losschudden kan wellicht helpen, maar het echte rekken en strekken geeft alleen maar meer irritatie.

Eventueel kan rekken en strekken helpen om te voorkomen dat je uiteindelijk met erg weinig soepele gewichten blijft zitten, maar dat is dan vooral voor wie altijd al wat minder beweeglijke gewrichten heeft.
Ik ben zo iemand, de sport-fysiotherapeut was verbaasd over de onbeweeglijkheid van mijn knieën, nadat hij er een beetje aan had lopen rekken .... kon ik de hele week zijn oefeningen niet doen. Toch was er wel een zeker nut: te stram maakt de belasting ook hoger.

Groeten BSM
https://sire.nl/campagnes/doeslief/ :roll:

beste menen, ik plaats bovenstaande link omdat ik het vervelend vind hoe er in dit topic zeker ook gericht op elkaar gereageerd wordt. ik ga er niet te veel tekst aan wijden (want het is toch nooit goed), maar vooral iets 'roepen met woorden' (die samen niet eens een normale zin vormen)... ik vind dat het dit forum verstoort en ons allen onwaardig.
de topicstarter stelt een vraag en mensen reageren daarop met goedbedoelde tips en delen ervaringen. voor de verdere reacties verwijs ik naar de Sire-campagne.
met groet, hoogframe
Leon schreef:
di 07 mei, 2019 10:18
alstro schreef:
ma 06 mei, 2019 23:00
Ik zit met mond open te lezen, want vandaag precies een jaar geleden heb op weg naar Rome moeten besluiten om te stoppen. Was ook week onderweg en last van knie.
Het is geen goddelijk ingegeven toeval want we hebben het verhaal van kniepijn na een week op dit forum best wel vaak gehoord.
Meestal is er dan iets mis in de combi conditie versus fietsafstelling. De knieën besluiten dat dit best een tijdje kan, maar tegen de tijd dat er een paar dagen geklommen moet worden gaan ze protesteren.
Conditie krijgen in de zin van sterke knieën (pezen, banden) krijg je overigens niet in een paar maanden trainen tijd. Maar zoals al gezegd we weten niet of...
Ik fietst 13-15.000 km per jaar en eigenlijk nooit ergens last van gehad. Bizar dat je na 4-5 dgn fietsen opeens last krijgt van je knie. Fiets perfect afgesteld , uiteindelijk heb ik de oorzaak gevonden. Maar goed daar is TS niet mee geholpen, sowieso onzinnig te denken dat je met zoiets een antwoord hier gaat krijgen, ik kan me wel vinden in Roose zijn opmerking.
Jammer van zulke reacties, daar valt mijn mond van open.
Laat ik voor mezelf spreken, ik ga ervan uit dat de tips die gegeven zijn, door ervaren fietsers gegeven worden. Gebaseerd op eigen ervaringen, en oplossingen die ook voor mij en hen werkten.
Om nu onmiddellijk naar een huisarts te gaan.......
Als rust zorgt dat klachten verdwijnen en belasting zorgt dat het verergert kan je prima de tips en gezond verstand gebruiken die gegeven zijn.
We horen graag van de TS wat helpt.

Anja
Jammer dat het op deze manier moet, respect voor anderen is ver te zoeken bij sommige.

De manier waarop rooss het bracht was in mijn ogen zeker niet respectvol. Daarom heb ik het bericht aangepast én rooss een ban gegeven.

Ik zou iedereen willen vragen om, voordat je op de verstuurknop drukt het bericht nog eens door te lezen en je af te vragen of je zoiets face to face tegen iemand zou zeggen.
Bedankt allen voor de reacties!

Diverse dingen geprobeerd. Uiteindelijk bleken andere (gewone) schoenen een uitkomst en is er nu nauwelijks nog pijn te bespeuren. Moet goed komen dus.
Txgrl schreef:
wo 08 mei, 2019 08:40
Bedankt allen voor de reacties!

Diverse dingen geprobeerd. Uiteindelijk bleken andere (gewone) schoenen een uitkomst en is er nu nauwelijks nog pijn te bespeuren. Moet goed komen dus.
mooi te lezen, we horen graag de afloop.
Txgrl schreef:
wo 08 mei, 2019 08:40
Diverse dingen geprobeerd. Uiteindelijk bleken andere (gewone) schoenen een uitkomst en is er nu nauwelijks nog pijn te bespeuren. Moet goed komen dus.
En dan straks nog eens goed analyseren wat die andere schoenen als verbeterend verschil gaven.

Er is wellicht een zooldikte-verschil.
Er is wellicht ook gewoon een ontspannener pasvorm.
En aangenomen dat de fietsschoenen klik-schoenen waren dan heb je verder te maken met alle vrijheden en onvrijheden rond dat in-klikken.

Groeten bSM