Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helm stuk hoofd heel. What if ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Helm stuk hoofd heel. What if ?

Piet Pelle schreef:
zo 14 okt, 2018 20:13
Hebben de spd-pedalen iets van doen met het omvallen?
Ook die mogelijkheid heb ik overwogen.
Ik ben er van overtuigd dat dat geen rol heeft gespeeld. Ik kon altijd moeiteloos los komen. Het is kennelijk zo snel gegaan dat ik wellicht met platvoet pedalen er niet aan toe was gekomen om mijn been uit te steken.
Maar met een restje twijfel heb ik toch heb ik gister de spd-pedalen in stilstand getest en kwam moeiteloos los.
Binnen 1 week na mijn val overkomt het Steven de Jongh bij een fietsritje in Spanje.
Weliswaar onder geheel andere omstandigheden maar ook hij kan zich niets van het ongeval herinneren en heeft dus geen idee wat er gebeurd is.
Voor zover ik heb begrepen heeft Strava een belangrijke rol gespeeld in de zoektocht.
Ik gebruik alleen een GPS maar dit is ook wat om over na te denken.
Zeker als je alleen een tocht maak.
Wat een verhaal zeg, mij is ook iets vergelijkbaars overkomen op de vroege ochtend van 8 oktober 2012 in de bocht van de weg van mijn huis naar Den Andel. Strakblauwe lucht, laagstaande zon, lange harde schaduwen. Ik was enigszins verblind en met m'n hand voor m'n ogen weerde ik de zon af. Droeg geen helm, want het was gewoon woon-werk verkeer. Knalde ik tegen een mevrouw, die d'r hond langs de berm rechts van me uitliet. Ik kon me niks herinneren. Alleen twee seconden kon ik zien dat m'n hoofd in een plas bloed op het asfalt lag. Later werd ik even wakker in een ambulance. Het is echter not done dat je met ondersteuning naar de ambulance liep, want ik werd van begin tot eind op een brancard vervoerd, want je moet gestabiliseerd worden! Mijn hoofd zat tussen steunblokken.
Toen de ambulance op de plek des onheils stond, kwam m'n vrouw toevallig per auto langs en herkende mijn schoenen, die daar uit de deuropening van de wagen staken. Hoe groot was haar schrik... "Het is mijn man!" zei ze tegen de politieagenten. Het waren Israëlische agenten die wegens een uitwisselingsprogramma hier werkzaam waren. En zij zijn een paar maanden later ook nog bij mij op bezoek geweest, heel vriendelijk Shalom!
Dit verhaal is al eerder in dit forum behandeld en sindsdien draag ik iedere dag een fietshelm.