Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bidons vullen onderweg, openbare waterpunten - Forum Wereldfietser

bidons vullen onderweg, openbare waterpunten

Op fietse met de banden vol wind,
bidons vullen in Limburg, dit is waar je n watertap vindt:

https://www.wml.nl/nl-nl/158/6317/wmlwatertap.aspx
Of je laat de overpass-turbo lopen,
dan ligt behalve Limburg, de hele wereld open.
Zover ik weet heeft openfietsmap ook waterpunten opgenomen, maar wat ik me af vraag hoe je die makkelijk kan vinden in de lijst van POI's.

Op mijn (Engelstalige) Garmin GPS heb ik "Food and Drink", "Shopping", "Fuel Services" geprobeerd maar geen mogelijkheid het dichtstbijzijnde waterpunt te vinden. Iemand een tip?
Niet direct POI, maar als als waypoint. Zo heb ik ze voor een tocht ingesteld om een signaal te krijgen als ik in de buurt was. Op het forum van Waypoint vind je de uitleg: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=49&t=47709
daulagari schreef:Zover ik weet heeft openfietsmap ook waterpunten opgenomen, maar wat ik me af vraag hoe je die makkelijk kan vinden in de lijst van POI's.

Op mijn (Engelstalige) Garmin GPS heb ik "Food and Drink", "Shopping", "Fuel Services" geprobeerd maar geen mogelijkheid het dichtstbijzijnde waterpunt te vinden. Iemand een tip?
Zoek onder Alle waypoints, en type "water" in
Goed initiatief die openbare watertappunten maar je moet ze idd maar net weten te vinden... :roll:

Afgelopen weekend erachter gekomen dat Dopper (die van de fancy waterflesjes) een app heeft waarin ook het eea in terug te vinden zou moeten zijn?

Toevoeging: De app blijkt helaas hopeloos verouderd te zijn / wordt niet bijgehouden, jammer :|
De truc om onder Alle waypoints "water" te zoeken werkt, bedankt @tovenaar.

Wel krijg ik eerst het Waterschap, de watertoren en een Waterdiabolo te zien voordat ik op 3.7 km afstand een waterpunt zie ("Water"). Ik heb ook een paar categorieën (Shopping, Food and Drink, Recreation, Others) geprobeerd zodat die andere hits niet tevoorschijn komen maar onder geen van die categorieën wordt "Water" gevonden.

In de thread aangegeven door @rienepien staat ook veel nuttige informatie maar ook bij mij zijn de punten niet onder Autoservice>Rustplaats/Toeristisch.. te vinden. Misschien maar eens in de bestanden op de GPS kijken of er een categorie toe te voegen is...

De heb even de waterpunt die te vinden zijn op wml.nl vergeleken met openstreetmap en ze staan allemaal in openstreetmap op die nabij "Mijl op Zeven" net onder Nationaal Park de Groote Peel na.
Op de warme en zonnige dag van 2 april 2017 (22 graden!) fietste ik vanuit de Voerstreek via Slenaken, Vaals, Plombières, Herve naar Luik = 71½ km. In het restaurant De Zwarte Madonna kon ik m'n bidon met water vullen. Prachtig restaurant met een zeer nadrukkelijke rooms-katholieke inrichting. En langs de N3 in de buurt van Herve bij een frituur weer water bijgevuld. Bij een Delhaize koude melk gekocht voor mijn andere bidon.
Kleine tip : In Belgie op de meeste begraafplaatsen vind je een kraantje met leidingwater ;)
Christ D. schreef:
di 04 aug, 2020 09:50
Kleine tip : In Belgie op de meeste begraafplaatsen vind je een kraantje met leidingwater ;)
Let op, dat kan ook regenwater zijn, maar meestal wordt het dan aangegeven als "niet drinkbaar" water.
Christ D. schreef:
di 04 aug, 2020 09:50
Kleine tip : In Belgie op de meeste begraafplaatsen vind je een kraantje met leidingwater ;)
Met leidingwater of putwater of mogelijk zelf regenwater. En ik heb begrepen dat men er zelf bij leidingwater niet zomaar vanuit mag gaan dat het drinkbaar is. Door de ouderdom van de leiding of de manier waarop die is aangelegd of doordat er soms heel lang geen water wordt getapt zou de veiligheid niet gegarandeerd worden. Hoe groot/klein het probleem in werkelijkheid is durf ik niet in te schatten.

Overigens zijn er tegenwoordig betaalbare en zeer lichtgewicht filters te kopen om in geval van twijfel toch zeker te zijn van veilig drinkbaat water. Toch wat virussen, bacteriën en parasieten betreft. Die filters filteren geen mogelijk chemische verontreiniging.
Blackbelt schreef:
di 04 aug, 2020 10:54
Christ D. schreef:
di 04 aug, 2020 09:50
Kleine tip : In Belgie op de meeste begraafplaatsen vind je een kraantje met leidingwater ;)
Let op, dat kan ook regenwater zijn, maar meestal wordt het dan aangegeven als "niet drinkbaar" water.
Kraantje is leidingwater , handpomp is regenwater. 100% 👍
Christ D. schreef:
di 04 aug, 2020 11:00
Blackbelt schreef:
di 04 aug, 2020 10:54
Christ D. schreef:
di 04 aug, 2020 09:50
Kleine tip : In Belgie op de meeste begraafplaatsen vind je een kraantje met leidingwater ;)
Let op, dat kan ook regenwater zijn, maar meestal wordt het dan aangegeven als "niet drinkbaar" water.
Kraantje is leidingwater , handpomp is regenwater. 100% 👍
En vergeet niet of er loden leidingen zijn....
We praten hier over Limburg en niet over een of ander exotisch land. Limburg is het land waar op elk kruispunt een cafe annex terras zit. Ga 2 keer per dag lekker bakkie koffie doen met een vlaai en vul je bidons in de wc.

Probleem opgelost lijkt me
Martin E. van Doornik schreef:
di 04 aug, 2020 11:39
Christ D. schreef:
di 04 aug, 2020 11:00
Blackbelt schreef:
di 04 aug, 2020 10:54


Let op, dat kan ook regenwater zijn, maar meestal wordt het dan aangegeven als "niet drinkbaar" water.
Kraantje is leidingwater , handpomp is regenwater. 100% 👍
En vergeet niet of er loden leidingen zijn....
Wij doen altijd iets heel ouderwets wanneer de bidon leeg dreigt te zijn ergens op het Franse platteland.
We vragen aan een bewoner om te vullen. Desnoods bellen we aan.
derdekeer schreef:
di 04 aug, 2020 11:52
Martin E. van Doornik schreef:
di 04 aug, 2020 11:39
Christ D. schreef:
di 04 aug, 2020 11:00


Kraantje is leidingwater , handpomp is regenwater. 100% 👍
En vergeet niet of er loden leidingen zijn....
Wij doen altijd iets heel ouderwets wanneer de bidon leeg dreigt te zijn ergens op het Franse platteland.
We vragen aan een bewoner om te vullen. Desnoods bellen we aan.
Idd. Nog nooit een nee gekregen. In de Ardennen nodigen ze jou bijna uit aan tafel. Al meegemaakt 👌.
derdekeer schreef:
di 04 aug, 2020 11:52
Wij doen altijd iets heel ouderwets wanneer de bidon leeg dreigt te zijn ergens op het Franse platteland.
We vragen aan een bewoner om te vullen. Desnoods bellen we aan.
Kan ook in de dorpjes bij een lokale winkel of indien aanwezig een tankstation. Uit eigen ervaring: zelfs flessen gekoelde mineraalwater (zonder prik).
Bij warm weer probeer zoveel mogelijk langs gewone wegen te fietsen met dorpen in de buurt en niet in de rimboe.
Wat is het toch heerlijk om een Grayl ultralight te hebben. Overpass turbo ook ideaal, dank voor de link.