Additionally, paste this code immediately after the opening tag: muziek onderweg? - Forum Wereldfietser

muziek onderweg?

Nemen jullie muziek mee voor onderweg op de fiets?
En wat dan? MP3 of een radiootje? Is dat wel verstandig met die oordopjes?

Zag laatst bij de Lidl een stuurradiootje, leek me wel heel leuk, een beetje muziek op de eenzame stuken. Ik de winkel aangekomen was het een enorm bakbeest, dus maar niet gedaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Tijdens het fietsen geen muziek.
Luister naar de vogeltjes. Het geluid van de omgeving.
Heb wel een een wereldontvangertje bij me.
Met de belangrijkste kortegolfzenders erin voorgeprogrammeerd.
niko
Marianne schreef:Nemen jullie muziek mee voor onderweg op de fiets?
Vanmiddag fietste ik tegen de zon ik en zat "Southbound again" in mijn hoofd:

"Southbound again I don't know if I'm going or leaving home
Boy got to be moving, seems like the boy is bound to roam
Southbound again got no money I've got no place to go
That woman's with her lover boy, Never want to see her face no more
Every single time I roll across the rolling River Tyne
I get the same old feeling, Every time I'm moving down the line
Southbound again last night I felt like crying
Right now I'm sick of living, But I'm going to keep on trying"

Ik heb er geen apparaat voor nodig en de eerste twee regels kloppen.... :D

Leon

Ik heb de vervelende eigenschap mijn eigen muziek te zorgen onderweg: Ik zing regelmatig....!
Waarschijnlijk is dat de reden dat ik bijna altijd alleen fiets..... :roll:

Als je alleen fietst, is het best gezellig om een muziekje mee te nemen onderweg! Gevaar is alleen dat je keihard gaat meezingen en dan beginnen de mensen soms wat raar te kijken! :lol:

Toch vinden we het wel fijn om naar de omgeving te luisteren, vogels en dergelijke... nu hoor je in Nederland toch ook wel vaak de auto's, das wel jammer! Afgelopen weekend zijn we door Zeeland gaan fietsen, daar heb je best wel veel rustige stukken (zijn wij niet gewend als randstadbewoners!)

En als ik te langzaam fiets, begint Elmar altijd "Yesterday..." te zingen! :?

Of als het regent: "You never walk (cycle) alone!" Zo vermaken we ons wel hoor!

Groetjes,
El & El
Ik kan je nu vertellen dat muziek voor me best speciaal geworden is. Ben nu bijna 3 maanden onderweg zonder muziek en ik kan je zeggen dat ik dat best mis.

Maar ik zou voor geen goud muziek op de fiets willen hebben, op de fiets ben je aan het fietsen, aan het genieten van de omgeving en de geluiden. Tis juist wel mooi dat als je in een grotere stad aankomt dat je dan muziek 100x meer waardeerd en puur van geniet.

Daarnaast wat betreft de veiligheid, tja daar heb ik ook wel me twijfels over..

Muziek tijdens het fietsen gebruik ik zelden, maar een radio en/of MP3 speler voor op de camping kan echt niet gemist worden!!!
Waar dan ook, eerst wordt de radio uitgepakt en aangezet en dan de tent pas opgebouwd. Denk nu niet dat dat ding hard staat te blazen, maar een achtergrond muziekje werkt heerlijk ontspannend. Zeker als je alleen reist!

Ik houd niet van muziek onderweg of op de camping.
Alex wel, dus vorig jaar een kleine radio meegenomen die tevens dienst doet als wekker.
Zelf zingen onderweg gebeurt wel.Vooral op lastige stukken om de moet erin te houden. Jezelf een beetje oppeppen.

voor mij alleen muziek 's avonds in mijn tentje, nooit op de fiets. had altijd een mooi sony walkman, maar die heeft zijn beste tijd helaas gehad. van de week een iriver mp3 speler gekocht, en ben er vooralsnog erg tevreden mee! lekker klein, licht, gaat behoorlijk wat muziek op (1gb), en scheelt een boel bandjes in mijn stuurtasje zometeen..

Ik heb onderweg meestal een werledontvanger bij me waar toevallig ook een aardige FM-ontvanger opszit die via de koptelefoon mooit stereogeluid geeft. 's avonds bij de tent luisterend (in wat dichterbevolkte streken) merk je dan dat er nog wel meer soorten moderne muziek zijn dan wat er bij ons zoals grijsgedraaid wordt. Toch wel leuk, vinnik dan :D
Leon
IK heb tijdens mijn half jaar fietsen een soort I-Pod meegenomen (maar dan goedkoper...), die met name als foto-opslag functioneerde. Ook had ik er lekker MP3 opgezet. Kun je onderweg in verweggistan aanvullen met nieuwe muziek. Ik heb trouwens pas na een maand of 3 voor het eerst t?jdens het fietsen muziek geluisterd. Wel al veel vaker 's avonds geluisterd.
Ik reisde alleen. (Dat kan ook schelen natuurlijk.)

voor 's avonds op de camping heb ik een wereldontvanger. Altijd leuk om nog net de finish van de touretappe te kunnen horen. Daarnaast luister ik veel naar de FM zenders die daar in de lucht worden geknalt. In Frankrijk is het vaak wel even zoeken naar een zender met minder dan 50% reclame.

Mijn ipod meenemen doe ik niet, te kostbaar en teveel gedoe met opladen e.d. (mijn gsm en fotocamera moeten ook al worden opgeladen...vaak in de toiletten en gelukkig ook vaak bij vriendelijke buren op de camping die wel een stekkerdoosje over hebben)

"Dj Mix Noventa y Cinco! Baja California Sur! Los Setentas..." En dan volgden de Bee Gees met Stayin' Alive. Mijn FM-radiootje/MP3-speler/recorder heeft mij er doorheen gesleept terwijl ik in mijn eentje ziek lag te zweten in mijn tentje. En op andere momenten dat ik de pee in had.

Maar nooit tijdens het fietsen.

Vanavond naar het concert geweest van een intrigerende muziekant:

Xavier Rudd
http://www.xavierrudd.com/home.html

http://www.myspace.com/xavierrudd

Zijn Album, Food in the Belly gaat rap de mp3-speler op.

Als fanatieke wandelaar had ik altijd muziek bij me om de saaie stukken te overbruggen (of de pijn in m'n voeten te doen vergeten).

Op de fiets heb ik daar eigenlijk nooit last van. Daarnaast vind ik de wind irritant langs m'n oordopjes ruisen, dus echt genieten zou toch niet lukken.
Op de camping is het daarentegen wel lekker om ff een muziekje op te zetten.

Overigens gebruik ik nog steeds een "ouderwetse" minidisc-speler ;)