Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voedingscentrum: Waterflesjes kun je hervullen ... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Voedingscentrum: Waterflesjes kun je hervullen ...

Heeft dat je de afgelopen vier jaar bezig gehouden;)?
er stond vandaag weer een bericht over in het NRC en ben nu onderweg dus dacht : oh niet vegeten af ernie uit te koken ;)
Ah zo! Nou, kan nooit kwaad lijkt me. Spenen voor baby's kook je ook uit, zou niet weten waarom je dit niet af en toe zou kunnen doen met doppen.
Inmiddels is het artikel al geen nieuws meer en is de link gewijzigd, Waterflesjes hervullen: is dat veilig?
PietV schreef:Als liefhebber van schoon water onderweg, gebruik ik geen kunststof flessen of bidons meer. Ook sluitingen met uittrekdoppen is verleden tijd. Ik stap van de fiets om te drinken. Nu nog aluminium bidons met schoefdop, maar ook die gaan na jaren gebruik aan de binnenzijde oxideren. Stap binnenkort over de RVS Klean Kanteen bidon en flessen. Makkelijk bij te vullen bij de vele gratis tappunten in de Nederlandse dorpen en steden.

Piet
Aanrader: Specialized Purist Bidons!

Ze hebben een silica (steen, niet siliconen^^)binnenlaag die zorgt dat je drinken geen smaak over neemt van je bidon.

- Geen smaakvervuiling
- Knijpbaar (voordeel tov metalen varianten)
- Grote hals EN grote tuit (je kan FORS slokken)
- Nauwelijks aanslag van drinken (paar jaar sportdrank ga je wel zien)
- Meerdere maten
- Geïsoleerde versie verkrijgbaar

Ik haal ze (zonder borstel) door het (verse) sop en daarna uit met wat water. Op zijn kop laten drogen en je hebt er jaren plezier van. Ik ben een groot fan van deze bidons (IMHO met afstand de beste op de markt).
Ik doe precies hetzelfde met gewone Tacx Siva (?) bidons en heb exact dezelfde ervaring!
Travelmaster schreef:Ah zo! Nou, kan nooit kwaad lijkt me. Spenen voor baby's kook je ook uit, zou niet weten waarom je dit niet af en toe zou kunnen doen met doppen.
Omdat het kunststof van de doppen daar niet voor gemaakt is. Het zou me niet verbazen als een dop dan niet meer past of het tuutje hard wordt of er aanslag uit komt.
Travelmaster schreef:Ik doe precies hetzelfde met gewone Tacx Siva (?) bidons en heb exact dezelfde ervaring!
Shiva ;-)
Leon schreef:
Travelmaster schreef:Ah zo! Nou, kan nooit kwaad lijkt me. Spenen voor baby's kook je ook uit, zou niet weten waarom je dit niet af en toe zou kunnen doen met doppen.
Omdat het kunststof van de doppen daar niet voor gemaakt is. Het zou me niet verbazen als een dop dan niet meer past of het tuutje hard wordt of er aanslag uit komt.
We horen het vermoedelijk nog wel!
Ik maak mijn bidons schoon met de rest van de afwas.

Uitkoken blijkt niet altijd een goed idee te zijn.
Een dompelaar. Ondingen...