Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Medicatie tasje dat koel genoeg bliijft (max 8) - Forum Wereldfietser

Medicatie tasje dat koel genoeg bliijft (max 8)

De medicatie die ik moet meenemen moet tussen 2 en 8 graden bewaard worden. Bij de zoekfunctie heb ik al wat teruggevonden. Dit materiaal gaat echter niet tot 8 graden... Iemand ervqring mee?
Hi Bert,

wij gebruikten in het verleden een foodcontainer van Shira, van primus hebben ze deze ook, Met een flexibel koelelement werkt zoiets perfect.

Afbeelding

Bas
bert claes schreef:De medicatie die ik moet meenemen moet tussen 2 en 8 graden bewaard worden. Bij de zoekfunctie heb ik al wat teruggevonden. Dit materiaal gaat echter niet tot 8 graden... Iemand ervqring mee?
De enige constructie waarbij ik me voor kan stellen dat dit lukt is iets met een RVS thermosfles. En dan nog zulke je elke dag (lees: nacht) een koelkast nodig hebben.
Leon
Als we geen vriezer ter beschikking hadden 's nachts, kochten wij een pak of zak van de goedkoopste diepvriesgroenten (kost tussen de 20 en 40 eurocent) in de supermarkt en gebruikte dat dan met wat zakjes eromheen als koelelement.
Ik heb pas hetzelfde probleem gehad maar dan i.v.m. een vliegreis. Het bedrijf leverde zelf matige tasjes die het tot 2 u volhielden. Heb uren aan de telefoon gehangen met allerlei verschillende personen en artsen en op de een of andere manier had niemand een oplossing. Uiteindelijk een box van piepschuim kunnen regelen, met stevige koelelementen erin hield dat het zo'n 48 uur.
nvt
Grote apotheken hebben ook diverse maten piepschuim boxen. Maar mogelijk is dit een oplossing:
http://www.platopc.nl/nl/amgen.shtml
Werkt met koelelementen en is vrij compact.

Groet,
Arno
Hoi,

Zelf gebruik ik altijd een Frio tasje
Werkt prima om je medicijnen te koelen .
Een lange tijd bij 2-8 graden houden lukt meestal niet maar is dat echt erg voor het medicijn wat je gebruikt ? Misschien goed om eens na te vragen bij de apotheek.
De beste bewaartemperatuur kan best tussen de 2 en 8 graden liggen maar het medicijn is vaak ook nog goed werkzaam bij wat hogere temperaturen.
Ik gebruik zelf insuline en bewaar die thuis netjes in de koelkast. Tijdens de vakantie een paar weken bewaren in een friotasje gaat echter ook prima. Temperatuur wordt dan +/- 15 graden afhankelijk van de buitentemperatuur en juist gebruik friotas. De snelheid van het fietsen koelt ook al behoorlijk, wel altijd opletten dat je de fiets in de schaduw zet als je even stopt (ook op de camping dus ). De frio tas in de fietstas met een iets vochtige handdoek of zwemkleding en goed onderin houden !
Friotasjes zijn goed online te bestellen in diverse maten. Werken door middel van verdamping. Bolletjes op laten zwellen in water, laten drogen en je medicijnen in het tasje stoppen.

Succes

Ingrid