Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deodorant - Forum Wereldfietser

Deodorant

Van Nivea had ik altijd een machtig handige kleine plastic tube met deoderant creme.

Die is nu dus ook vervangen door een glazen versie zoals zovelen, daar heb ik dus een beetje de balen van. :evil:

Wat gebruiken jullie onderweg?
Voor mezelf: niks (op vakantie dan, gewichtsbesparing/prioriteiten). Misschien kun je een tubetje vullen met het spul uit de glazen verpakking? Bij buitensportwinkels zijn wel hervulbare tubes te koop of anders vragen bij een apotheek?
Er zijn vast wel andere merken die nog deo tube met zalf/creme aanbieden?

Ik gebruik zelf niets onderweg, en ook niet in het 'gewone' leven.
Oke, bedankt voor de reacties, want dat was ook een overweging van mij, om niets meer mee te nemen.

Heb wel een ovale plastic stik van sanex gevonden inmiddels.
Roald schreef:dat was ook een overweging van mij, om niets meer mee te nemen.
Er zijn natuurlijk mensen die deodorant hard nodig hebben. Maar als je beseft dat zweet uit zichzelf geurloos is, en dat de nare geurtjes worden gevormd door de bacterien onder je oksels, zou 's avonds een vochtig washandje met een beetje zeep onder je oksels halen voldoende moeten zijn.
Nou dat is het, ik sta meestal toch op de camping en dan is het toch een dagelijkse douche en zweet ik zoveel dat de bacterie-en alleen al door het zweten lijken weg te spoelen. :)

Ik zie wel, heb nu die stik van Sanex. Op zich ook goed, en heb nog wel plek in de tassen.
DEODORANT ??? :(
Okselfris op de fiets! :D

Lekker ruiken doe ik sowieso niet na dagen en weken fietsen, maar een beetje water doet wonderen.

Als het echt te gek wordt en ik moet ergens even in de stad bij een postkantoor zijn of wat eten, dan smeer ik wat tandpasta onder mijn oksels.
Ook lekker fris als je weer op de fiets zit! :lol:

Henk

kunst en fietswerk
zo'n klein deo'ke meenemen is toch ook de wereld niet hé, en als je 's avonds nog eens gezellig aan tafel wilt dan kan een frisse geur toch ook wel eens plezant zijn voor de medemens

tandpasta onder je oksel?? :?
Ja .... Tandpasta!! voor een [h]eerlijke okselvreugde :D

Bij gebrek aan... wordt een mens inventief. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
cyclingrecycled schreef:
Roald schreef:dat was ook een overweging van mij, om niets meer mee te nemen.
Er zijn natuurlijk mensen die deodorant hard nodig hebben. Maar als je beseft dat zweet uit zichzelf geurloos is, en dat de nare geurtjes worden gevormd door de bacterien onder je oksels, zou 's avonds een vochtig washandje met een beetje zeep onder je oksels halen voldoende moeten zijn.
Oksels scheren! Ja ook bij de mannen kan dat jongens :shock: dat scheelt een hoop opslag plaats voor de bacterien en makkelijker schoonmaak.

Deze tips wordt uw aangeboden door een man zonder okselhaar 8) Van daar de scheermesje op mijn paklijkt die is zeker niet voor mijn baard :wink:
Shane schreef: Oksels scheren! Ja ook bij de mannen kan dat jongens :shock: dat scheelt een hoop opslag plaats voor de bacterien en makkelijker schoonmaak.

Deze tips wordt uw aangeboden door een man zonder okselhaar 8) Van daar de scheermesje op mijn paklijkt die is zeker niet voor mijn baard :wink:

Waarom nu weer mesjes mee? Aansteker erlangs en ze zijn ook weg, toch? ;)
Roald schreef: Waarom nu weer mesjes mee? Aansteker erlangs en ze zijn ook weg, toch? ;)
Bikkel of niet :D
Even wat nieuws aan het proberen op het gebied van frisse oksels.Ik lees hiervoor dat er mensen zijn die tandpasta gebruiken maar met van die tabletjes smeert zo lastig onder de oksel.

https://nuudcare.nl/pages/ik-wil-nuud?g ... 1QQAvD_BwE

Ik heb een tuubje van 15 ml besteld en vanochtend binnen gebkregen. Weegt 21 gram.
Ik koop bij de Etos een mini-deo. Die heeft een inhoud van 25ml. Een aantal merken kent dit soort verpakkingen
Baking soda helpt tegen onwelriekende geurtjes.

Deodorants vind ik vaak niet prettig ruiken.

En ja, oksel scheren helpt ook tegen bacteriën.
Hiervoor neem ik biologisch & handgemaakt scheerzeep mee, werfzeep; ceder, den en eucalyptus (100 gram).
Vind je dat teveel, neem je de helft mee of een kwart.
Ook fijn om de gezichtsharen te verwijderen :roll:
Wel even scheermesje gebruiken.
Mijn vader is allergisch voor deodorant en gebruikt al jaren aluin. Volgens mij werkt het perfect, want ik heb het nooit gemerkt :)

Zelf heb ik creme van de Lekker Company voor het geval dat. Dat zit in een mooi compact doosje.
joukon schreef:
do 07 jul, 2022 15:16
Baking soda helpt tegen onwelriekende geurtjes.
https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... aking-soda
Amerika zweert er bij.
In de koelkast, in de schoenen, zacht schuurmiddel (oa in tandpasta), goed voor alles.
Zoek maar op op internet.
Baking soda (gemengd met kokosolie en pijlwortel/Arrow root) gebruik ik ook wel eens. Maar is niet zo goed smeerbaar als het wat kouder is.
Bronsky schreef:frisse oksels
Een topic uit 2011 reanimeren.
Dat is echt ruig.
Wat is er mis met glas? Alles in plastic mee nemen is niet bepaald goed voor het millieu natuurlijk.

Pindakaas in glazen pot is ook al niet goed naar het schijnt.