Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deodorant - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Deodorant

Marjan schreef:
Tsss tsss spuitbus, zo jaren 80
Martin E. van Doornik schreef:
Ik ben al 71 jaar...
:D :D :D :D :D :D :D
Mijn ervaring met Axe is dat je er steeds meer van nodig hebt.. Ik gebruik het niet meer.
Mijn ervaring met axe is dat ik niet meer kan ademen en alles naar axe ruikt. Echt verschrikkelijk die deo.
En dat met al die vrouwen om je heen valt ook valt ook wel mee.;-)
Die rennen weg verzeker ik je :wink:
:D
Ik heb laatst een roller ipv een spuitbus geprobeerd voor onderweg. Compleet waardeloos helaas, in de tas ging de inhoud langs de roller lekken en het werd een vieze smurriebende.
roller ipv een spuitbus
Ik wilde het niet zeggen, maar dat heb ik ook al meegemaakt en sindsdien gebruik ik ook weer de spuitbus (maar niet tijdens het fietsen).
Deodorant dat krijg ik wel eens op mijn verjaardag. Handig hoor. De verpakking zo netjes mogelijk houden en een ander er mee blij maken. Hoop ik, zo niet dan!
Op vakantie vind ik deodorant zonde van het volume om mee te nemen. Als je echt stinkt, maskeert deodorant maar beperkt. (Het is meer de perceptie van 'ik stink niet'.)

Om vies ruiken te voorkomen kan je je beter correct wassen en bepaalde ingrediënten niet of juist wel eten. Van eiwitverbranding bijvoorbeeld kan je enorm gaan stinken, terwijl je dit met de juiste voeding kunt voorkomen.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... tgeur.html
Eiwitverbranding hangt vooral af hoe zwaar je in het rood gefietst hebt. Ik zou tijdens een fietsvakantie niet bezuinigen op eiwitten in je voeding. Correct wassen is inderdaad belangrijk, en specifieke kleding kan ook uitmaken of je erg gaat stinken of niet. Dure fietskleding (lycra, merinowol) heeft antibacteriële eigenschappen, goedkope fietskleding van de Decathlon niet.

Alle deo-haters ten spijt, weet ik uit ervaring dat het toch wel prettiger kan zijn voor mijn gezelschap om het op gezette tijden wél te gebruiken.
WimB schreef:
za 30 jul, 2022 11:48
Deodorant dat krijg ik wel eens op mijn verjaardag. Handig hoor. De verpakking zo netjes mogelijk houden en een ander er mee blij maken. Hoop ik, zo niet dan!
Aha, dus via een vriend van jou, diens vage kennis waar hij naar het feestje moest, weer die zijn badmintonmaatje, zijn cursusgenoot en dan degene die hem geholpen had met verhuizen komt dat flesje straks nog bij mij terecht. Stuur even je adres, dan stuur ik het weer naar je terug; kunnen we het rondje opnieuw doen. :D
Circulaire economie, voor een duurzame wereld.

https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden ... gIn6_D_BwE
bast1aan schreef:
vr 29 jul, 2022 22:35
Ik heb laatst een roller ipv een spuitbus geprobeerd voor onderweg. Compleet waardeloos helaas, in de tas ging de inhoud langs de roller lekken en het werd een vieze smurriebende.
Ertussenin heb je nog de stick, persoonlijk vind ik die prettig.
bast1aan schreef:
za 30 jul, 2022 13:03
Eiwitverbranding hangt vooral af hoe zwaar je in het rood gefietst hebt. Ik zou tijdens een fietsvakantie niet bezuinigen op eiwitten in je voeding.
Fietsen is vooral een duursport waarbij calorieën/koolhydraten de belangrijkste leverancier van energie is.
Eiwitten heb je nodig als je aan krachtsport doet.
In het rood fietsen betekent maximale inspanning/belasting waarbij je hartslag op minimaal 90% van je maximale vermogen zit, en dat houden de meesten maar kort vol. In een eindsprint tijdens de tour komen renners dicht tegen hun maximale grens aan.
Wij 'gewone' fietsers halen geen 60 km/uur en harder zonder trapondersteuning.
Misschien als je heuvelaf gaat. Dan ben je vooral aan het remmen. Er zijn maar weinigen onder 'wereldfietsers' die een dergelijke groot verzet die hierbij nodig is nog rond weten te krijgen vermoed ik.

Met spinning verbruik je als man iets van 800 kcal, helaas als vrouw ongeveer 650 kcal. Mits je niet te licht je verzet hebt gezet.
Vaker zit je lager dan dat.
Transpireren doe je wel.
Gelukkig dat iedereen zich in het zweet heeft gewerkt waardoor je neus er weinig van opmerkt.
joukon schreef:
za 30 jul, 2022 20:05
Fietsen is vooral een duursport
Dat is natuurlijk waar. Maar ook bij duursport heb je voldoende eiwitten nodig om je spieren en andere onderdelen van je lichaam te kunnen laten herstellen. Ik lig na een dag fietsen meestal met 'lekkere' spierpijn in mijn slaapzak.
Welliswaar geen eiwitshakes e.d. zoals bodybuilders, maar wel voldoende uit 'gewoon' voedsel.

Overigens komt het tijdens een fietsreis best nog wel eens voor dat ik even flink aan de bak moet om bv een steile helling op te kunnen komen. Vanaf 80% HFmax ga je blijkbaar anaeroob verbranden. Vroeger stelde ik mijn hartslagmeter wel eens in voor lange afstanden om te piepen als ik daar boven kwam.
Marjan schreef:
za 30 jul, 2022 19:13
Ertussenin heb je nog de stick, persoonlijk vind ik die prettig.
Ah, dat kan ik inderdaad nog eens proberen.
bast1aan schreef:
vr 29 jul, 2022 22:35
Ik heb laatst een roller ipv een spuitbus geprobeerd voor onderweg. Compleet waardeloos helaas, in de tas ging de inhoud langs de roller lekken en het werd een vieze smurriebende.
En daarbij (in mijn geval toch) is het zo dat ze de vieze geur ook totaal niet markeerd. Ik durf mijn deo soms (vaak) pas te laat op te doen. Bij een spuitbus word de lucht beter onderdrukt. Dit omdat het denk ik onvermijdelijk ook op je stinkend bezweet t-shirt komt. Bij een roller is dat niet.

En nu moet ik misschien beter mijn deo op voorhand op doen. Maarja....

Het feit dat het durft te lekken is voor mij ook doorzet. Als het dan ook niet echt helpt hoeft dus niet.

Onze toilettas zit altijd propvol. En de deo heb ik wel mee maar vergeet hem altijd te gebruiken. Zie hem altijd wanneer ik hem niet nodig heb :lol:
Je hebt ook de spuitbus-zonder-drijfgas maar met spuitpompje.
Leon schreef:
zo 31 jul, 2022 08:59
Je hebt ook de spuitbus-zonder-drijfgas maar met spuitpompje.
Mijn AXE-spuitbusje had ik niet gekocht, maar was een verjaardagscadeau. Hij stond op een plankje voor de spiegel boven de wastafel in onze echtelijke slaapkamer. Dus zó meegenomen op fietstocht.
31 juli 2011 16.32.jpg
Standaard gebruik ik niets, ook niet in het dagelijks leven. De industrie is er goed in geslaagd de mensheid wijs te maken dat we allemaal geurtjes moeten opdoen om te vermijden dat we stinken. Dat is voor veel mensen in veel omstandigheden echter niet het geval.

Als ik iets meeneem dan is het iets van dit type: https://www.thebodyshop.com/nl-nl/licha ... /p/p000714 Kan niet uitlopen en geeft geen overdreven geur.

Of de eerder genoemde aluin: https://www.scheersalon.nl/informatie/verzorging/aluin
https://www.bol.com/be/nl/p/vergulde-ha ... 089448352/

Voordelen: heel goedkoop, gaat 'eindeloos' mee, kan niet uitlopen, wordt niet slecht (ook niet bij warm of koud weer), ook weer geen overmatige geur, kan ook gebruikt worden na het scheren.
Shorttrack schreef:
do 07 jul, 2022 23:18
Glas dat wegwerpplastic vervangt is een goede zaak.

Duurzame herbruikbare plastic producten zijn beter inderdaad. Maar ook daarbij zijn er vaak metalen of glazen alternatieven (niet altijd natuurlijk).
Eenmalig gebruikt glas (dat dus niet gerecycleerd wordt) heeft een grotere milieu-impact dan eenmalig gebruikt plastiek Op voorwaarde natuurlijk dat dat plastiek niet in de natuur belandt maar b.v. wel in de verbrandingsoven met warmterecuperatie.

Renaat