Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deodorant - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Deodorant

gewoon natuur, een paar takjes mint onder je oksels
Ik heb een klein spuitbusje. Gebruik het eigenlijk vooral op reis- en rustdagen. Als ik op de fiets ergens aankom hoef ik niet naar bloemetjes te ruiken.... ;)

En bij aankomst even douchen of zwemmen helpt vaak ook wel :)
Hier houd ik mij tijdens fietsvakanties echt niet mee bezig, juist fijn om de boel een keer de boel te laten. Als iemand mij vindt stinken gaat hij maar een stukje verderop zitten.
Ik vind de evolutie van plastic terug naar glas erg goed. Als die paar 100 gram er echt toe doen, kun je beter stoppen met fietsen of een e-bike kopen.

(Dat laatste misschien niet aangezien je dan opnieuw iets consumeert. Tenzij je tweedehands koop. :lol: )
Maar uh, plastic kun je ook hergebruiken/ navullen toch? Net als glas.
Bronsky schreef:
do 07 jul, 2022 23:13
Maar uh, plastic kun je ook hergebruiken/ navullen toch? Net als glas.
Ik zal mijn antwoord nuanceren :D

Glas dat wegwerpplastic vervangt is een goede zaak.

Duurzame herbruikbare plastic producten zijn beter inderdaad. Maar ook daarbij zijn er vaak metalen of glazen alternatieven (niet altijd natuurlijk).
dunlop schreef:
do 07 jul, 2022 19:10
Bronsky schreef:frisse oksels
Een topic uit 2011 reanimeren.
Dat is echt ruig.
dat is super duurzaam :idea:
Geen deodorant maar anti-transparant is dat ook. Geen geurtjes en met 30ml die je een half jaar. Een bijna leeg flesje weegt bijna niets maar maar maakt geurtjes die gecamoufleerd moeten wotden.
https://www.drogisterij.net/odorex-odor ... 33851.html
dat is super duurzaam :idea:
Geen deodorant maar anti-transparant is dat ook.
Niets van dat alles is nog veel duurzamer.
Pas op: veel types deodorant trekken muggen aan.
DO2, zoutkrisallen in een klein flesje met een verstuiver waar je zelf water bij doet en blijft vullen tot het zout op is. Dat duurt wel een tijdje voordat ze op zijn. Geen maskerende geurtjes die ik meestal erg vind stinken en werkt prima voor mij (en nooit meer muggen dan anders om me heen gemerkt :D).
Klein spuitbusje hier. Roller had ik laatst maar vind ik grote afrader, wordt vieze kliederboel.
Voor een dagje niet-fietsen / stad / avondje uit vind ik deo toch wel prettig, maar op ritten waar daar het accent niet op ligt laat ik het ook thuis.
Een blokje aluin werkt ook goed als deodorant en is heel makkelijk mee te nemen.
Bert van Sprang schreef:
vr 08 jul, 2022 12:51
dat is super duurzaam :idea:
Geen deodorant maar anti-transparant is dat ook.
Niets van dat alles is nog veel duurzamer.
maar ook veel eenzamer :shock: hoewel dat ook geen probleem hoeft te zijn, voor muggen wordt je nog minder aantrekkelijk :lol:
Bert van Sprang schreef:
do 07 jul, 2022 23:09
Hier houd ik mij tijdens fietsvakanties echt niet mee bezig, juist fijn om de boel een keer de boel te laten. Als iemand mij vindt stinken gaat hij maar een stukje verderop zitten.
Toen ik nog "berggids" was kwam ik terug uit de dolomieten met een groep jongeren die ik had ingewijd in "het echte klimmen" ;). We stonken dan ook behoorlijk. In de touringcar zaten we samen met een aantal lui die terug kwamen van een luxe hotelwandelreis. Tussen de beide groepen (en wij zaten geheel achteraan want eerder ingestapt) kwamen gedurende de tocht steeds meer vrije rijen beschikbaar :lol:
Bert van Sprang schreef:
do 07 jul, 2022 23:09
Hier houd ik mij tijdens fietsvakanties echt niet mee bezig, juist fijn om de boel een keer de boel te laten. Als iemand mij vindt stinken gaat hij maar een stukje verderop zitten.
Precies, ik ga uit de buurt zitten van mannen die op 1 of 2 meter afstand al ruiken naar deodorant of after shave.
Marjan schreef: Precies, ik ga uit de buurt zitten van mannen die op 1 of 2 meter afstand al ruiken naar deodorant of after shave.
Een bekentenis. Ik ben man, en aftershave, wat een raar woord overigens, of deodorant, idem, gebruik ik niet.
Let wel, dit is geen aanzoek. 🤣🤣
Ik gebruik altijd Nuud. Dat zit in een tube en belooft dat je geen zweet;ucht ruikt. Voor mij werkt het.
DSC03389.JPG
Ik neem altijd zo'n AXE spuitbusje mee. Hoogte 13,3 cm, gewicht 140 gram.
Nog afgelopen week, het was een broeierig warme dag, kwam ik op de jeugdherberg aan. Deze verstrekte geen avondmaaltijden, wel alleen ontbijt. Ik rook nog wat naar zweet. Maar nog geen zin om meteen te douchen. Van wielerkleding omgekleed naar gewone kleren om de stad in te gaan op zoek naar een eetgelegenheid. Daarom hier en daar psss, psss.... op mijn lijf en hals. Voor het naar bed gaan wel gedoucht.
Wat zeep betreft heb ik een Body & Hair Dubbel Dusch, een klein blauw flesje dat in iedere supermarkt te krijgen is. Belangrijk: die altijd in een oude plastic broodzak (van de bakker) doen en afsluiten met een wasknijper. Wil je niet dat het vloeibare zeep door je toilettasje heen gaat lekken....
Tsss tsss spuitbus, zo jaren 80
Marjan schreef:Tsss tsss spuitbus, zo jaren 80
Martin E. van Doornik schreef: Ik ben al 71 jaar...