Vorig jaar tussen de eerste en tweede corona-golf op de fiets naar Zuid-Frankrijk. Eenmaal op de plaats van bestemming werd de jeuk en blaasjes alleen maar erger. Wat ik eerst als warmte uitslag definieerde met ruim 20 fietsdagen van om en bij de 30 graden bleek toch eikenprocessierups te zijn. Het bleken de kurkeiken te zijn! Met corticosteroïden zalf en een antihistaminica kuur van de Franse apotheker namen de klachten wel af. Omdat dit het tweede opeenvolgende jaar was dat ik hierdoor werd "aangetast" geeft dat de nodige zorg voor het komend fietsseizoen. De vraag wat hier het beste tegen helpt is voor een fietser niet altijd even zinnig. Mijn fietskleding elke keer wassen op 60 grd is zo'n dingetje. Noordwaarts fietsen of langs de kusten lijkt de meest veilige optie. Ben echter van plan in augustus een rondje München-Praag-Berlijn-Hamburg te fietsen. Ben benieuwd of er nog bruikbare tips in dit forum zijn. Moet misschien mijn kledingstijl aanpassen waarbij warmtestuwing voor mij een reëel risico is.