Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het probleem met bananen - Forum Wereldfietser

Het probleem met bananen

Beste ervaringsdeskundigen,

Mijn probleem is dat ik onder het fietsen kneuzingen aan mijn bananen oploop. Vaak vind ik mijn bananen onderin de fietstas, terwijl ik ze toch echt tactisch bovenin heb geplaatst. Maar dat mysterie terzijde:

Hebben jullie advies over hoe ik mijn bananen ongeschonden kan vervoeren?

Ben erg benieuwd, ik heb alles geprobeerd. Tapen aan het frame vind ik geen optie.
Eentje direct bij aanschaf opeten en de andere in de kluis veilig stellen voor onderweg:

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meene ... 30349.html

Wel zorgvuldig op de kromming van de banaan in kwestie letten bij aanschaf.
Ik moet zeggen dat ik bij het lezen van de eerste zin van je bericht eerst een andere associatie kreeg...

Maar nu serieus! Neem niet te veel mee. Bananen kan je onderweg in elke uithoek kopen.

Ik leg een banaan bovenop de andere spullen in de stuurtas of onder een elastiek van diezelfde stuurtas. Dat is heel handig bedacht door TimTas 🧐

Een banaan kan je ook in de achterzak van je fietsshirt doen, als je daarmee rijdt.

En weer niet serieus: Als het je vooral om de calorieën gaat kan je ook deze bananen overwegen:

AHI_43545239383436373132.jpeg
Er zijn bananenhoesjes te koop. Past precies een banaan in.
Simpel.

Oplossing A: Geen bananen kopen.
Oplossing B: Bananen na aanschaf direct opeten.
Feed Bag (of Snack Pack) aan je stuur. Kunnen meerdere bananen in die nergens tegen aan botsen of klem komen te zitten.
Waar laat jij je bidons? Je gaat ons toch niet vertellen dat je met zo’n kamelenzak op je rug rijdt.
Mr. Z schreef: bestaat ook dubbel https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... 6082%21sea
4 Stuks Nieuwste Ultralight Carbon Fibre Headsets Wasmachine Racefiets 3K Mountainbike Stuurpen Carbon Spacer Mtb Fiets
Kan iemand verklaren wat die wasmachine in de tekst van Alie doet?
Amateurs.. ik heb deze
Dat is het leuke aan Ali: voor ieder "probleem" hebben ze een oplossing.
HenkS schreef:
do 19 mei, 2022 11:50

Waar laat jij je bidons? Je gaat ons toch niet vertellen dat je met zo’n kamelenzak op je rug rijdt.
Nee hoor, heb een fiets met een boek nokjes waar ik wat op kan schroeven en heb hem er meer voor de grap op zitten :wink:
zoek een op hoe ze het in afrika doen, daar nemen ze meerdere trossen mee op de fiets.
Waarom tobben met bananen. Gaat het om de voeding of om het lekkere.
Er zijn zoveel alternatieven die veel meer brengen dan een banaan.
Leg uit! Voordeel van banaan (voor mij) is dat het overal te krijgen is en dat er blijkbaar (voor mij) de juiste voedingsstoffen in zitten, want ik fiets er goed op.
Niet verder vertellen hoor. Ik fietste op Bambix voor 8 maanden. Gebruik het als ik geen tijd heb of dat er niets is om aftestappen.
Ik maakte plastic zakjes met 40 gram en het zakje schud ik leeg in een bidon met water. Eten en drinken tegelijk. Omdat het gemalen is wordt het wat sneller opgenomen.
Voedingswaarden deze waarden gelden voor het bereide product.
Per 100 Gram. RI*
Energie 1518 kJ (359 kcal)
Vet 1.8 g
Waarvan verzadigd 0.3 g
Waarvan enkelvoudig onverzadigd 0 g
Waarvan meervoudig onverzadigd 0 g
Koolhydraten 69.4 g
Waarvan suikers 6.2 g
Voedingsvezel 11.8 g
Eiwitten 10.4 g
Zout 0.01 g
Vitamine A 372 µg 19%
Vitamine D 3.8 µg 11%
Vitamine E 3.1 mg 12%
Vitamine K 3.1 µg 5%
Vitamine B1 / Thiamine 0.9 mg 40%
Vitamine B3 / Niacine 8.4 mg 24%
Vitamine B5 / Pantotheenzuur 1.7 mg 11%
Vitamine B6 / Pyridoxine 0.6 mg 17%
Vitamine B11 / Foliumzuur 68.3 µg 11%
Vitamine B12 / Cyano-cobalamine 0.45 µg 11%
Vitamine H / Biotine 7.7 µg 15%
Vitamine C 40 mg 18%
* Op basis van 359 kcal.
Let op deze getallen kloppen niet meer. Vroeger stond dit vermeld op de verpakking maar de laatste jaren ontbreekt deze info.
Heb dit heel wat keren gebruikt.
Vandaar is het voor het lekkere of is het noodzakelijk.
Groot respect voor het menselijk lichaam, dat ook in moeilijke omstandigheden lang kan overleven.
JandeFietser schreef:
do 19 mei, 2022 21:04
zoek een op hoe ze het in afrika doen, daar nemen ze meerdere trossen mee op de fiets.
Dat zijn matoke-bananen. Die kun je niet rauw eten, want ze moeten eerst gekookt worden. Men maakt er een puree van. Staat bij voorbeeld in Oeganda dagelijks op het menu.
Heb het idee dat er nogal wordt afgeweken van de oorspronkelijke vraag.

Vaak eet ik er eentje direct op en dan eentje in de tas. Geen last van dat die later onderin ligt. Bij de ortliebtas (die ik heb) eerst de lucht er zoveel als mogelijk uit 'persen' en dan pas oprollen. Dan is er bijna geen mogelijkheid meer dat alles door elkaar rammelt, incl. banaan. Gaat bij mij best goed. Maar hoe dan ook hobbelt wel het geheel en dat doet een banaan ook geen goed. Heel lang bewaren is geen optie.
Nooit last gehad van geschonden bananen na vervoer in de fietstas.
Maar wij zijn intussen zo oud dat we nog van moeder & vader te horen hebben gekregen dat een zgn. "geschonden banaan" best eetbaar was.
Ik vraag me trouwens af hoe een moderne banaan geschonden kan worden. Vaak zijn ze zo hard en groen dat je er de schedel van een os mee kunt inslaan.
Enige schending doet sommige vruchten trouwens goed. Ooit in Frankrijk een meloen gekocht waarmee je een ruit kon ingooien. Na twee dagen op de bagagedrager was ze perfect à point.

EDIT: dat van die os was beeldspraak. Ik denk niet dat je in een reële situatie met een banaan de schedel van een os kunt inslaan. Als je zwaaiend met een banaan naar een os stapt, gaat die vanzelfsprekend op de loop.
derdekeer schreef:
vr 20 mei, 2022 22:09
Maar wij zijn intussen zo oud dat we nog van moeder & vader te horen hebben gekregen dat een zgn. "geschonden banaan" best eetbaar was.
Ik vraag me trouwens af hoe een moderne banaan geschonden kan worden. Vaak zijn ze zo hard en groen dat je er de schedel van een os mee kunt inslaan.
Enige schending doet sommige vruchten trouwens goed. Ooit in Frankrijk een meloen gekocht waarmee je een ruit kon ingooien. Na twee dagen op de bagagedrager was ze perfect à point.
Nou, daar konden de Granny Smith appels ook wat van. Groene bommen, bah!
Heel wat anders dan bijvoorbeeld de James Grieve. Een heerlijke maar uiterst kwetsbare appel.
Terug naar het onderwerp.
Bananen hebben hun hoogtepunt en daarna gaat het snel bergafwaarts.
Dat geldt voor veel fruit.
Neem pruimen, perziken, kersen en noem maar op.
Vlak voor het bederf intreedt komt de smaak tot z'n volle recht.
Versterkt door de aangroeiende legers bacteriën komt de melange van vruchtvlees en suikers tot een hoogtepunt en streelt de smaak de tong.