Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke hondenverjager werkt? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke hondenverjager werkt?

liefhebber schreef:
wo 22 sep, 2021 08:24
Shadow schreef:
di 21 sep, 2021 20:39
Mijn honden lopen zo goed als altijd los ....
Moeten we het wel in apparaten zoeken?
Ik heb een fietsmaat die een groot liefhebber is van honden.
{knip}
Hij heeft nooit last van honden die naar zijn kuiten verlangen.
Ik heb ronduit een hekel aan honden, en heb met regelmaat een hond achter me aan rennen.
Daar kun je wat aan doen, door je wat in honden te verdiepen. Zodra je aan een hond leert te zien wat zijn gemoedstoestand is, weet je bij 99,9% van de honden al dat er niks aan de hand is, of bij een deel dat ze hoogstens een grote bek opzetten. Neemt niet weg dat ik een rothekel heb aan die 0,1%.
Jaja, het zal best, Martin Gaus adapten.
Maar als ik in Spanje door de desolate gebieden fiets, en bij een verlaten boerderij 2 Mastiffs (of zo) het hek zie verscheuren om bij mij te komen, dan heb ik niet zoveel aan wat ‘hondenbaasjes’ plachten te zeggen: ‘normaal is ie altijd heel lief’.

Voor mij is vooralsnog alleen pepperspray/bearspray afdoende.

Meer info:

Crazy Guy on a Bike: Dealing with Dogs

https://introvertadventures.travel.blog ... with-dogs/
Flix schreef:
wo 22 sep, 2021 18:30
...heb ik niet zoveel aan wat ‘hondenbaasjes’ plachten te zeggen: ‘normaal is ie altijd heel lief’.
Hij doet niks.
Ja, ja, maar het baasje doet ook niks om het mormel op te voeden.
Het baasje is het probleem.


Met plezier deze discussie gevolgd.

Ik heb een bloedhekel aan honden en tegelijkertijd ook een modus gevonden om er mee om te gaan.
Vanaf een vriend van me die op de Hoornsedijk echt in z'n kuit gebeten is door een hond tot aan een boxer die ik zo vol op z'n snuit trof met m'n schoen dat ik het zielig voor de hond vond.

Algemene tip (voor zover mijn kennis reikt)
- kijk de hond niet in de ogen want dan ziet hij je eerder als bedreiging.
- ga met een overdaad aan liefde op een hond af, want daar kunnen ze helemaal niet tegen, aandacht dus.
- en alles daar tussen.

En ik weet echt niks van honden en heb ook wel eens een hond op afstand gehouden met mijn Poppink, maar eigenlijk heb ik geen last van honden.

Een dier houdt van de baas waar het eten uit komt.
Vandaag kwam Op eigen kracht/weleaf voorbij met een link naar een website waarin de ultieme verdediging tegen honden vermeld staat.
De aanval!
Poppink schreef:
do 07 okt, 2021 00:40
Vandaag kwam Op eigen kracht/weleaf voorbij met een link naar een website waarin de ultieme verdediging tegen honden vermeld staat.
De aanval!
Vandaar ook dat ik in dit topic eerder n.a.v. honden in Peru schreef dat je een dikke pvc-buis kunt meenemen om daarmee te zwaaien. Dat schrikt meestal goed af.
Blijft lastige materie.
Want bij de zwerfhonden waar in genoemde link naar toe wordt verwezen, heb ik toch weer een iets ander gevoel bij als bij waakhonden of honden die bij bv 'white trash' horen, en in de aanval gaan.
Maar idd, afstappen is altijd al slimmer, ook om het risico op valpartijen en erger, te vermijden. En dan kun je beter je dominantie doen gelden, eventueel met hulpmiddelen, als een pijp/tak, pomp, stenen.

En ik heb tegenwoordig altijd een busje pepperspray voor het grijpen...
Flix schreef:
do 07 okt, 2021 16:11
Blijft lastige materie.
Want bij de zwerfhonden waar in genoemde link naar toe wordt verwezen, heb ik toch weer een iets ander gevoel bij als bij waakhonden of honden die bij bv 'white trash' horen, en in de aanval gaan. ...
Inderdaad. Zo was dit (zie onder) een hard blaffende en irritant op ons af stormende hond die na wat dreigen met de armen vervolgens niks deed, zoals de meeste honden die vakantie in Peru.

Eigenlijk hadden we die maand maar 1x last van echt agressieve honden en betrof dat van die enge waakhonden bij een erf van een afgelegen boerderij. Toen stopten we met fietsen, liepen met de fietsen als schild heel rustig verder totdat we uit hun zicht waren. Alert, maar zonder ze heel strak in de ogen te kijken en zonder als 1e te gaan dreigen, want dan weet je bij zulke honden zeker dat je gedonder krijgt.

Kortom, wees flexibel in je handelingsrepertoire.

Peru2017-178-_DSF6522-1.jpg
Het is hier al eens langsgekomen: de knijpbidon met amoniak kan in ernstige gevallen een (extreem) laatste redmiddel zijn.
Je hoeft ze vast niet te raken, de geur alleen is wellicht al genoeg.
Overal verkrijgbaar maar verre van diervriendelijk uiteraard.

Greetz,
Bram
cycloantverpia schreef:
do 07 okt, 2021 21:41
Het is hier al eens langsgekomen: de knijpbidon met amoniak kan in ernstige gevallen een (extreem) laatste redmiddel zijn.
Ik kan me best voorstellen dat het werkt maar dan ga je voor het geval dat je een gevaarlijke hond tegen komt dus een bidon met Ammoniak meezeulen? Ik zie het niet voor me. Als ik zo moet voorbereiden op allerlei gevaren dan kan het allemaal niet mee op de fiets. Is het dan toch niet het verhaal van "je lijdt het meest aan het lijden dat je vreest"?
Dan toch liever maar zien hoe het loopt en improviseren.
LHTJoost schreef:
do 07 okt, 2021 23:16
"je leidt het meest aan het leiden dat je vreest"?
Leiden vrezen? Niet nodig hoor, ik heb er zelf gewoond en nooit last gehad met honden.

Karinh, we zijn inmiddels twee pagina's verder en er heeft nog niemand het soort apparaat genoemd waar je naar op zoek bent. Ik denk dat we veilig kunnen concluderen dat niemand (ervaring met) zoiets heeft.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
vr 08 okt, 2021 09:39
LHTJoost schreef:
do 07 okt, 2021 23:16
"je leidt het meest aan het leiden dat je vreest"?
Leiden vrezen? Niet nodig hoor, ik heb er zelf gewoond en nooit last gehad met honden.

Groetjes,

Carl
:oops:
In mijn eerder genoemde link van Crazy Guy on a Bike staat een overweging (How To Tell If A Dog Is Stone Deaf) en ook nog een review (op het eind) over zo'n ultrasonic anti-honden apparaatje.

Conclusie: niet bruikbaar.
Fiets tussen jou en de hond in en hard schreeuwen in het Nederlands: foei, af, ga naar je baas. Kosteloos en werkt altijd. De meeste honden zijn niet in je geïnteresseerd
Daarbij stil blijven staan kan ook. Op die manier ben ik eens niet gebeten door twee rotweilers. Thuis bij het avondeten bleek mijn pa - het is al even geleden gebeurd - bij uitleg waar me dat gebeurde meteen te weten wie de kwaaie vrouw was die erbij liep, ook al was het 25 km van ons thuis af.
Ik wil geen blaffende honden wakker maken, maar karinh, degene die de vraag heeft gesteld, heeft sinds haar openingspost op 19 september niets meer van zich laten horen. Zij wilde graag weten of er iemand is met ervaring met een ander product dan een Dazer.
En mijn fiets telt dan niet? Ik ben nog nooit gebeten door een hond. Het werkt "dus" prima.

BTW Bij kleine keffertjes zeg ik meestal

GRRRRRR!

werkt ook.
Fantastisch alle tips maar soms bestaat een gemene beet van een hond onverwacht zoals die ene keer dat ik op een camping 's morgens mijn tentje af brak. Wilde mijn fiets pakken die tegen de afscheiding stond van mijn plek met die van buren die in een caravan zaten. Zag te laat dat daar een hond aan een veel te lange halsband zat. Waardoor het beest zich opwierp als bewaker van de caravan en voordat ik er erg in had mij in mijn pols wist te bijten. Gevolg was dat ik mijn fietstrip moest afbreken want de pijn bleef maar voortduren. Enkele dagen flink last van gehad.
Het is de enigste keer dat ik gebeten werd door een hond.
In India een keer door een aap. Dat is minder leuk. Maar waarom ook naar India gaan :roll:
In de meeste gevallen scheidt een hek zich tussen vervaarlijk uitziende blaffende hondenbeesten en mijzelf.

Een vriendin werd een keer in haar kuit gebeten, notabene voor de deur bij mij thuis. Hond van benedenbuurman.
Je hoeft helemaal niet zo ver van huis te gaan om door een hond gebeten te worden.

Voor de rest wapen ik mij liever tegen waarschuwingen als doe dit, doe dat.
In de regel is een onbevangen kijk het beste 'wapen' die je maar kan wensen. Relax. Ontspan. Geniet.
Heb je per ongeluk een paar druppeltjes (teveel) van dat spul van Giel Beelen genomen? :lol:
Neen, ik druppel met mijn eigen drankje :idea:
Dat van Giel vertrouw ik niet helemaal. Heb gelezen dat het ingrediëntenlijstje ontbreekt.