Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Jeruzalem - Forum Wereldfietser

Naar Jeruzalem

Plannen om van in etappes naar Jeruzalem te fietsen. (drie klassieke pelgrimswegen in Europa: Santiago de Compostela, ooit gewandeld, (symbool: een schelp, Rome: symbool een kruis, verwijst naar het graf van Petrus en Jeruzalem met als symbool een palmtak. welke verwijst naar de intocht van Jezus in Jeruzalem)

Vorig jaar: Hoorn-Rome, dit jaar, zojuist terug, gefietst van Rome via Napels -Bari-Ingoumenitsa (Gr) -Tessaloniki en zojuist geëindigd in Istanbul.

Volgend jaar is het plan van Istanbul naar Jeruzalem te fietsen. Ik dacht vanaf Istanbul via Syrië en Jordanië. Maar volgens mij zit Syrië op slot en is de grens is dicht tussen Turkije en Syrië, (afgezien of je daar nu wel wil zijn), visum lukt volgens mij ook niet, kortom, dan maar met de (veilige) boot? Ik kan geen enkele verbinding vinden naar Israel met welke ferry dan ook. Dan maar via 'de andere kant? Noord-Afrika, Egypte en zo...?

Iemand suggestie?

Groet van Gijs van Hulst
In 1971 liftte ik vanuit Hoorn via Duitsland, Oostenrijk door voormalig Joegoslavië met bedoeling om vanuit daar een boot naar Israël te nemen. Of dit een kans van slagen had ben ik niet achter gekomen. Ik werd 'opgepakt', belandde in een politiecel en werd de volgende dag op de bus naar Italië gezet. Reden was dat een visa stempel voor Joegoslavië in mijn paspoort ontbrak.
Ik had geen zin om af te zakken door de 'laars' van Italië en te kijken of het van daaruit zou lukken.
In plaats daarvan liftte ik door naar Frankrijk, Spanje en kwam in Marokko terecht.
Daar hoorde ik dat je vanuit een Arabisch sprekend land geen visum kon krijgen voor Israël.
Ik weet niet hoe het nu is.

Mijn advies zou zijn om contact te zoeken met de ambassade en/of consulaat van Israël en daar je vraag voor te leggen.
Neem vanuit Mersin (TUR) een veerboot naar Famagusta (CYP), fiets dan de grens over in Nicosia naar het grieks deel vh eiland en neem in Limassol de veerboot naar Haifa (ISR). Dit zou moeten werken.
Neem vanuit Mersin (TUR) een veerboot naar Famagusta (CYP), fiets dan de grens over in Nicosia naar het grieks deel vh eiland en neem in Limassol de veerboot naar Haifa (ISR). Dit zou moeten werken.