Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lockdown: fietsenwinkels gesloten, maar werkplaatsen open - Forum Wereldfietser

lockdown: fietsenwinkels gesloten, maar werkplaatsen open

Volgens de regels van de lockdown moeten fietsenwinkels gesloten blijven. De werkplaatsen mogen wel reparaties verrichten.
Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitpakken.
verkoop via de webshop zal door kunnen gaan. fiets afleveren aan huis of via de werkplaats na wisselen van het zadel en pedalen, net als anders. veel lijkt me mogelijk op een wijze met minder contactmomenten.
ik heb te doen met de pakketbezorgers die zich een slag in de rondte werken tegen een zeer matige vergoeding.
en persoonlijk denk ik: vier Kerst in februari en kijk af en toe op www.speld.nl :wink:
https://speld.nl/2020/12/14/34-kijkers- ... bijenkorf/
hoogframe schreef:
di 15 dec, 2020 08:11
...kijk af en toe op www.speld.nl :wink:
En neem het vooral niet serieus. Ik had wel eens (elders) een artikel gepost en iemand quote dat meteen als "de waarheid" :lol:
Pakketbezorgers zijn in de gelegenheid normaal hun werkzaamheden te verrichten (en hun inkomen daarmee te behouden). Er zijn mensen waar ik méér mee te doen heb.
Ja, een opmerkelijk verschil met de eerste lockdown. Het zou niet zo slecht zijn als meer geld wordt uitgegeven aan onderhoud dan aan nieuwe fietsen. Of ... zou uitdraaien op het online aankopen van een fiets dan bij de werkplaats ophalen?

Ik ben wel benieuwd hoe dat ophalen bij bouwmarkten eruit gaat zien.
Ik heb vanmorgen mijn fiets weggebracht bij Snel in Utrecht. Was al weken afgesproken. Moest mijn fiets inleveren bij de voordeur. Zo schijnt het in meer fietsenzaken te gaan
Hier net zo. Mijn dochter kan niet sporten (of werken) en besloot een tweedehands racefiets te kopen om fit te blijven. Op mijn advies werd het een heel leuke veldrijfiets, maar het stuur moest wel wat hoger met dus andere kabels. Vanmorgen aan de deur afgegeven bij de fietsenmaker.