Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste fietsroute van NEDERLAND? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De mooiste fietsroute van NEDERLAND?

alstro schreef:
za 31 okt, 2020 19:49
blokdoorn schreef:
za 31 okt, 2020 09:59
Schokland en oud-kraggenburg zijn inderdaad prachtig.Unieke plekken qua landschap en historie.
bert sitters schreef:
za 31 okt, 2020 08:46

Eenmaal het bos uit volgen de lange kaarsrechte polderwegen, die je met de Noordoostpolder associeert. Een stevige wind uit het zuidwesten kan het fietsen tot zwoegen maken. Zelfs de meest rechtlijnige hater van een fiets met trapondersteuning kan dan op het visioen komen: "Had ik maar......." Maar het hoort bij het “beleven” van de Noordoostpolder: aan de Mamouthweg van bijna 5km langs de Enservaart lijkt bijna geen einde te komen….............
Wij vinden de noordoostpolder ook op deze plekken wel echt iets hebben, in ieder geval veel fraaier met oudere begroeiing dan de nieuwere westelijke flevopolder. Nog iets om op te letten tijdens die saaiere kilometers: de noordoostpolder werd door vliegers in woII veel als navigatiepunt gebruikt, er zijn op die plek veel vliegtuigen neergestort in de voormalige zuiderzee. In het landschap zijn op die plekken zijn palen neergezet met een rood vliegtuigje op de top.

Voor familiebezoek fietsen wij geregeld de hele flevopolder door. Langs de rand met het ijsselmeer kan het afhankelijk van het weer prachtig zijn, maar de kortste weg is via de vogelweg. Als je die een keer gedaan hebt dan valt elke andere lange rechte weg mee.
Mammouthweg valt echt wel mee. Zwartemeerweg met 10 is veel erger, nog maar te zwijgen over Noordermeerweg tussen Urk en Lemmer van pak en beet 20km.
De Zwartemeerweg en de Noordermeerweg zitten niet op het traject van de Zuiderzeeroute
Mijn favoriet: LF1 c.q. Noordzeeroute, en dan vooral het stuk Vlissingen (mijn geboorteplaats) - Rozenburg (of andersom). Op twee voorwaarden: wind mee, en niet in het hoogseizoen. Om de weidsheid, de Deltawerken, de luchten... en afwisselend qua landschap, met als hoogtepunten: het vleugje havens, de oude duinen en walletjes van Ouddorp; Walcheren is prachtig als de meidoorns bloeien.

Louise
Voor mij: het Noord-Hollandse deel van de IJsselmeerroute, De combinatie van de oude polders, de prachtige stadjes en het IJsselmeer met al z’n historie.