Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Canarische eilanden - Forum Wereldfietser

Canarische eilanden

Dag Allemaal,
Plannen maken....
Naar aanleiding van een link naar een Youtube kanaal over de Canarische Eilanden op deze site is onze interesse gewekt om daar eens enkele eilanden aan te doen.
We kamperen liever dan onder dak te gaan, koken meestal ons eigen potje en tijd speelt zo goed als geen rol.
Covid-19 tijd indachtig, misschien gaat dat wel lukken begin 2021.
De Canarische Eilanden is het vlakke land niet, maar dat geeft niet (mijn vrouw is afkomstig uit de Vlaamse Ardennen).
en wind zal er ook wel zijn.
Wie wil ervaring daaromtrent delen?
Mvg,
Roeca
Even de zoekfunctie gebruiken. Staat is een verslag van Tenerife en Gram Canaria op. Weet ook zeker dat er wat over Lanzarote te vinden is
Hierbij een verslag van een weekje fietsen op Tenerife.
https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o= ... 15378&v=3k

Ik zou er zelf niet snel gaan kamperen, en je moet van klimmen houden!

Als je het Nederlandstalige verslag wilt, kan je me een pb sturen.

Tenerife2014-065.jpg
Mijn verslagen zijn al wat ouder.
Tenerife & La Gomera
Gran Canaria
La Palma
Lanzarote & Fuerteventura

Tenerife is het meest afwisselend. Er zijn weinig campings dus je moet dan wild kamperen, wat niet overal kan of mag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Canarische Eilanden zijn inderdaad prachtig, vooral in de winter. Hier een filmpje om je een idee te geven:

https://vimeo.com/171928156
Ik ben op Tenerife en La Palma geweest. Prachtige eilanden om te fietsen, zeker niet vlak. La Palma heeft een van de zwaarste klimmen van heel Spanje. Maar ik vind deze eilanden eigenlijk meer iets om 1-2 weken op vakantie te gaan. Hotel, lekker fietsen. Dat soort dingen. Campings ?....
Ik kom al 20 jaar op La Palma en neem altijd mijn racefiets mee. La Palma is voor klimmers (Race & MTB) een prachtig eiland met veel uitdagende klimmen en MTB tracks. Voor trekking op de fiets is het eiland niet echt geschikt. Er zijn maar 2 (moeilijk) bereikbare campings, wild kamperen mag niet en er is letterlijk geen meter vlak. Daarnaast is het eiland mar 25x40km groot en is het hoogste punt 2426 meter. Steil!!!

Nogmaals La Palma is prachtig om vakantie te houden, maar niet perse voor trektochten op de fiets. Meer uitdagende dagtochten op diverse locaties.
Fietsen op op het prachtige eiland La Palma kan ook op een fiets met trapondersteuning.
E-bikes zijn er ook te huur. Zie mijn verslag.
https://verkeersbureaus.info/fietsrondj ... en-e-bike/
Wij gingen op vakantie (zonder fiets ) naar Gran canaria.
Gran canaria heeft een zalig systeem om te kamperen. Je vraagt eerst toelatingen in Las Palmas, en mag nadien gratis op de 'zona de acampadas' gaan staan. ZALIGE plekken hebben we zo ontdekt. Wij waren er in februari, heerlijk fietsweertje daar.

het is een zoektocht om daar de correcte info over te vinden, maar zeker de moeite.

Ook daar: stijgen en dalen, maar wel de moeite denk ik.

groeten!
lise