Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Intercontinentale tocht Nederland - Bangkok - Forum Wereldfietser

Intercontinentale tocht Nederland - Bangkok

Goedemorgen,

Na weken van wikken en wegen...
Na afgelopen zomer in 17 dagen van Rome naar Nederland te zijn gefietst..

Is de knoop door! Ik stap op de fiets en peddel mezelf voorwaarts richting het Verre Oosten!

Maar niet zonder eerst e.e.a. te hebben voorbereid. En daar zou ik graag wat hulp bij vragen.

Wat is het plan?
Na de winter van 2020-2021 vanuit mijn woonplaats in Nederland per fiets vertrekken richting Zuid-Oost Azië. De route die ik zou willen fietsen gaat via Istanbul naar Teheran, en vanuit daar naar Bangkok. De bestemming Bangkok is enigszins arbitrair dus dit kan zonodig veranderen.
Ik ga in principe alleen en overnacht grotendeels in een tent om de kosten te drukken.

Wat heb je zelf al voorbereid?
Zoals genoemd heb ik afgelopen zomer op de racefiets van Rome naar Nederland gefietst. Hier heb ik veel van geleerd. Echter realiseer ik me dat fietsen buiten Europa heel anders zal zijn. Ik zal dus een andere fiets nodig hebben. Hier heb ik al wel ideëen bij. Ook qua bepakking verwacht ik er wel uit te komen. Desalniettemin: Heb je tips, let me know!

Waar heb je hulp bij nodig?
Het eerste wat ik doe als ik een plan heb en de knoop is doorgehakt is netwerken. Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die deze of een soortgelijke route hebben gefietst en of jullie me kunnen helpen met:
  • De route (Zijn er (goed) befietsbare routes bekend en waar moet ik op die routes rekening mee houden?
  • Ervaringen. Waar moet ik rekening mee houden? Wat zijn jullie tips?

Ik ben benieuwd! Als ik iets toe moet lichten hoor ik het wel! Alvast bedankt voor jullie reacties! :D


P.S.: Ik ben op de hoogte van dat-ene virus dat over de wereld rondgaat, maar het houdt me niet tegen plannen te maken. Mogelijk kan ik waar nodig omdenken en hebben jullie daar ook nog tips bij ;)
De winter is geen ideale tijd om vanuit Nederland te vertrekken.
bert sitters schreef: De winter is geen ideale tijd om vanuit Nederland te vertrekken.
Zover was ik al. Bedankt voor de bevestiging.

Fietsmans schreef: ...Na de winter van 2020-2021...
Toen ik een half jaar ging fietsen naar het Oosten ben ik 13 maart vertrokken. Het was toen nog best koud maar goed te doen. Na een paar weken was ik in Istanboel en in het binnenland van Turkije was de sneeuw net weg toen ik daar aankwam. Ik ontliep de ergste warmte in Iran en deed de Pamirs in Juli/Augustus.
Hier een paar tips: dat je een visum krijgt voor Turkmenistan is geen gegeven, je kan dit probleem omzeilen door van Baku (Azerbaidjan) de boot naar Aktau (Kazakhstan) te pakken. Je kan dan Iran laten schieten en via Georgië fietsen (schijnt erg mooi te zijn!).
Er zijn natuurlijk meer wegen naar het Oosten, maar de Pamir Highway was een fantastische manier om er te komen.
Heel veel recente informatie vind je op caravanistan.com.
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er is op dit forum al zoveel over geschreven, en dat is zeker terug te vinden.
In 2016 naar Osaka, Japan gefietst Maart -Juli . Minder gebruikelijke route maar zo omzeil je de enorme hitte van de zomer in de Zuidelijke route.
Groeten Pier.
bikeiteasy@wordpress.com
Hoi!

Speciaal voor jouw topic even een account aangemaakt. We zijn erg benieuwd hoe het met je zoektocht gaat! Wij zijn het zelfde van plan. We zijn in juli vertrokken met ook het idee naar Azië te gaan, we zijn tot de grens van Servië gekomen. Verder ging toen niet, we zijn sinds een aantal weken weer in Nederland. We hopen ook in het vroege voorjaar weer te vertrekken, misschien gelijk in Georgie, of toch eerst Albanië, Griekenland, Turkije nog. Het is allemaal een beetje afwachten maar we hopen dat het toch moet lukken. Heel fijn om te lezen dat er meer zijn die toch plannen maken! Ben je al iets verder met het uitzoeken en plannen? :)

Groetjes David en Annelies