Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Via Francigena - Forum Wereldfietser

Via Francigena

Ik ben altijd een stukje blijven hopen en zoals het er nu naar uit ziet kan ik op 17 juli vertrekken met de fietsbus tot Siena. Vandaar gaat het op de fiets naar Rome en dan langs de Via Francigena terug tot Antwerpen.
Zoals de meesten wel weten wordt het geen bikepacking tocht maar eentje met de e-bike en een fietskar...
De blog is reeds opgestart en voor de geïnteresseerden hier de link...veel leesplezier
https://www.pindat.com/reisblog/onderweg.met.de.fiets
Er wordt op dit moment door de Vereniging Pelgrimswegen naar Rome een poging gedaan om inzicht te krijgen hoe het zit met overnachtingslocaties.
De eerste resultaten, nog niet gepubliceert, zijn nogal wisselend. Open, gesloten, durft niet open.
Het gaat dan wel om specifieke pelgrimslocaties, maar wellicht dat dit beeld ook opgaat voor andere overnachtingslocaties.
Heb net bericht gehad van Cycletours dat alle fietsbussen van en naar oa Siena worden gecanceld... De onzekerheid heeft waarschijnlijk voor een zeer lage bezetting en weinig redementsvol gezorgd.
Het overvalt me nogal, daar had ik nu zeker 'geen' rekening mee gehouden. En nu maar op zoek naar een plan B ?????
Kijk eens of Flixbus je wil mee nemen?
Mogelijk rijden die ook met halvolle bussen, en dan is een fiets meenmen niet echt een probleem.
Ja, ik hoorde het gisteravond per mail (was net met ze aan het mailen over de bagagelimiet), ze zouden het vandaag publiek communiceren. Ik vermoedde al dat je met hen had geboekt maar wilde er niet over beginnen voordat ze hun klanten hadden ingelicht.
Ze vertelden me dat ze o.a. te weinig zekerheid te hebben over hoeveel personen in een bus mogen zitten, hoe om te gaan met stops etc, met als extra probleem dat elk land er weer anders mee om gaat.

Ben zelf ook aan het puzzelen naar alternatieven en Flixbus is misschien wel een optie inderdaad.
De Fietsvakantiewinkel heeft ook een bus naar Siena, ik weet niet of die wel gaan rijden.
Flixbus nemen geen e-bikes mee, wegens ontploffingsgevaar vd batterijen 🤬🤬, een gsm mag wel
En met de treinreiswinkel lukt het ook niet meer om vanaf 1 juni een combiticket + fiets te boeken!!
Willen ze eigenlijk nog wel reizen boeken vraag ik me dan af!
DaVinci schreef:
wo 10 jun, 2020 15:07
De Fietsvakantiewinkel heeft ook een bus naar Siena, ik weet niet of die wel gaan rijden.
Bij Fietsvakantiewinkel zit elke Europese rit vol. Ik vermoed dat dat is omdat ze de capaciteit op nul hebben gezet, niet omdat alles stijf is uitverkocht. Wel zie ik op https://camino-fietstransport.nl/ dat zij zeggen weer te willen rijden vanaf juli.
Eerlijk denk ik dat dat dezelfde bus als bij Cycletours... de afreisdata, de bestemmingen en de prijs zijn alleszins hetzelfde
Rokon schreef:
wo 10 jun, 2020 15:34
En met de treinreiswinkel lukt het ook niet meer om vanaf 1 juni een combiticket + fiets te boeken!!
Willen ze eigenlijk nog wel reizen boeken vraag ik me dan af!
Vast wel, maar de spoorwegmaatschappijen willen zo min mogelijk reizigers vervoeren!
Dat ze dan niemand meenemen, dan moeten ze ook niet rijden?