Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Warmshowers gaat abonneegeld vragen - Forum Wereldfietser

Warmshowers gaat abonneegeld vragen

Warmshowers gaat geld vragen om lid te worden van het platform. En nog wel USD 30. Dat zou je lezen als je de moeite neemt om deze lap tekst door te werken: https://www.warmshowers.org/sites/defau ... nglish.pdf.

Man, wat vind ik dit jammer. Warmshowers is/was een heel bijzondere manier om andere mensen te leren kennen. Zowel ver weg, in eerste instantie voor mij in Amerika, als gewoon thuis. Die Litouwse tiener die na z'n middelbare school ging fietsen naar z'n jaar geld verdienen in Frankrijk. Twee Deense meiden zonder enige voorbereiding op omafietsen onderweg naar Parijs. Een Israëlische musicus die 's avonds trippend op truffels weer bij mij thuis kwam. En ook de Canadese student die nu mijn vriendin is: ze zouden allemaal nooit op Warmshowers zijn gekomen als het geld had gekost.

Grrr. Ik ben IT'er en ik ben nu, in ieder geval in de emotie van het moment, graag bereid om zelf samen met wat anderen de handen uit de mouwen te steken om weer een ouderwets gratis deelplatform te bouwen. Naar mijn inschatting moet dat kunnen als je de zaken conceptueel en technisch simpel houdt, maar wel open interfaces biedt en je kostbare extra's zoals mobiele apps zo veel mogelijk aan spontane vrijwilligers overlaat.
Dat is dus voor nieuwe leden en is een eenmalige bijdrage. Dus niet iets wat je ieder jaar weer moet betalen. Ook vrijwilligers organisaties kunnen niet zonder bijdragen van hun leden of sponsoring door grote bedrijven, dat ze een bijdrage gaan vragen om toegang te krijgen kan ik me dus best voorstellen.
ReinierLamers schreef:
do 07 mei, 2020 22:26
Warmshowers gaat geld vragen om lid te worden van het platform.
Extra drempel: ze gaan eisen dat je een creditcard of Paypal hebt, anders kun je niet betalen.
(Mening) Het graaien naar informatie heeft echt groteske vormen aangenomen. Nog verbazingwekkender vind ik dat de meeste mensen dat best weten en hun schouders ophalen onder het mom van "doe je toch niks aan".
Prima dat Warmshowers 'instapgeld' gaat vragen. De organisatie houdt een site in de lucht die o.a. gebruik maakt van kaartmateriaal, waarvoor ze waarschijnlijk Google moeten betalen. Tot nu toe leefden ze van vrijwillige donaties. Als dat niet voldoende inkomsten oplevert, ligt het voor de hand om nieuwe gebruikers te laten betalen. Oude leden hebben al in natura bijgedragen tot het netwerk.

Ik zou het ook niet vreemd vinden om bij een hele grote discrepantie tussen de keren dat iemand 'host' en 'guest' is, dat er van de gasten een bijdrage in de kosten van het netwerk wordt gevraagd. Ook hier heb je klaplopers.