Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Wim schreef:
di 28 apr, 2020 18:40
Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn (met diner en ontbijt). Kamperen zou leuker zijn, maar zo kun je als je dat wil in elk geval weer een weekend weg in plaats van een dag.
kamperen kan ook , https://www.campingsprivesanitair.nl/
jony schreef:
di 28 apr, 2020 19:31
Wim schreef:
di 28 apr, 2020 18:40
Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn (met diner en ontbijt). Kamperen zou leuker zijn, maar zo kun je als je dat wil in elk geval weer een weekend weg in plaats van een dag.
kamperen kan ook , https://www.campingsprivesanitair.nl/
Mag dit svp in een nieuw draadje worden voortgezet?
willem.m schreef:
di 28 apr, 2020 19:34
jony schreef:
di 28 apr, 2020 19:31
kamperen kan ook , https://www.campingsprivesanitair.nl/
Mag dit svp in een nieuw draadje worden voortgezet?
Graag. Prijziger dan trekkersplaats natuurlijk (staanplaatskosten) maar toch heel interessant. Goed initiatief trouwens.
Nóg maar een plaatje van de avondwandeling gisteren dan...

20200427_200705_HDR-01.jpeg
Vandaag waren de fietsers van suiker?
Nee, ik heb gewerkt. Mis je de berichtjes :D .
Misschien stiekem wel.
De foto's zijn natuurlijk vaak erg mooi.
Gisteren een mooi rustig rondje over de veluwe gereden. Elspeet, Uddel, Garderen, Drie, Ermelo, heide, bos en stof op de grint weggetjes. Ik kwam nog bekenden van hier tegen :wink:
3E615BFB-AE3F-4E06-B2E6-D16B93ABDB95.jpeg
C3D62F0A-CC4F-4FCC-AE54-9752CDC22896.jpeg
Wim schreef:
di 28 apr, 2020 18:40
Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn (met diner en ontbijt). Kamperen zou leuker zijn, maar zo kun je als je dat wil in elk geval weer een weekend weg in plaats van een dag.
Hier op de veluwe zijn ook al hotels open, eten alleen voor de hotel gasten. Ik zag ook al een aanbieding uit Eupen, Limburg en Loppersum. Dat is toch een mooi tochtje tijdens deze covid-19 tijden. :D
Zondagmiddag hebben we vanuit ons huis een wandeling door Leiden gemaakt. Eerst door de wijken ten zuiden van de binnenstad, die in de late 19e en vroege 20e eeuw gebouwd zijn.

Afbeelding

Dan steken we het Rijn-Schiekanaal over naar Polderpark Cronesteyn.

Afbeelding

Op de terugweg komen we langs de Rodenburgermolen.

Afbeelding

Aan de singels van de stad lijkt het nu wel zomer. Bootjes op het water en picknickers in het gras.

Afbeelding

In het Plantsoen staat ook deze obese plataan (overigens niet de dikste boom van Leiden; die staat op een begraafplaats langs een ander stukje singel (hier even scrollen)).

Afbeelding

Op de Nieuwe Rijn, waar de terrassen op slot zijn maar ijswinkels en afhaalkoffietenten nu overuren draaien, is het best wel druk. Aan de overzijde van de gracht is het juist heel rustig, omdat daar nu geen zon is. Ook de enige ijswinkel waar geen lange rij voor staat, ligt in de schaduw.

Afbeelding

Op Koningsdag zijn we weer eens naar Amsterdam gefietst. Op een normale Koningsdag blijf ik daar liever zo ver mogelijk vandaan, maar ditmaal verwacht ik er een ontspannen sfeer en hier en daar misschien zelfs een serene rust.
In Kudelstaart halen we cappuccino-to-go met carrot cake op loopafstand van een zonovergoten bankje.

Afbeelding

Bij de watertoren van Aalsmeer graast een ganzenfamilie de dijk langs de Westeinderplas kaal.

Afbeelding

Verderop in het Amsterdamse Bos zien we dat - net als op Eerste Paasdag - de hele stad aan het picknicken is.

De volgende dag moet Corrie weer naar haar werk in Amsterdam. Ik had terug naar Leiden willen fietsen, maar deins terug voor regen en tegenwind. Bovendien heb ik nog een bijna verlopen keuzedag op mijn voordeelurenkaart. Voor het eerst in 7 weken maak ik weer een ritje in een trein, die nu onwerkelijk leeg is.
Flix schreef:
di 28 apr, 2020 22:12
Vandaag waren de fietsers van suiker?
Nee. Maar alleen naar en van het werk gelopen, 2x6 km. Werkdag gisteren.
Vandaag ook trouwens, thuiswerken. Dat wordt dus wel een flink stuk wandelen tussen de middag of na werktijd. Ik meld hier normaal alleen als ik ook foto’s heb gemaakt.
Eric op de Fiets schreef:
di 28 apr, 2020 23:28
Ik zag ook al een aanbieding uit Eupen, Limburg en Loppersum. Dat is toch een mooi tochtje tijdens deze covid-19 tijden. :D
Vreemd, een aanbieding uit Eupen, terwijl België nog op slot zit..... :?
Dit draadje 'Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden' is opgestart om .... jawel.... iets over dagtochten tijdens de coronatijden te delen. Liefst met foto's.

Kunnen jullie alsjeblieft de discussie over de eerste horeca-locaties die open zijn of gaan voortzetten in dit nieuwe draadje dat ik zojuist heb aangemaakt? viewtopic.php?f=4&t=34667. Behalve natuurlijk als je er tijdens je dagtocht langsgaat.😉
Eenmaal vanuit Oudendijk NH aangekomen bij de N247 doemt een meters hoog Boeddha beeld op.
Het staat nabij een boeddhistische tempel.
.
Enkele links:
https://linhsonholland.nl/index.html
https://www.planviewer.nl/imro/files/NL ... 02_rb1.pdf

Afbeelding
Vandaag thuiswerkdag met alleen werk achter de computer in de achterkamer. Dan begin ik vroeg en neem een lange lunchpauze:
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2624597
41C09FD9-ADE8-4F8B-A3DD-3B32F0281906.jpeg
6DABD4F7-A927-4AAE-A80A-E3C4489A3AD9.jpeg
D03CEA7D-57CB-4A71-9122-FE9E15687B31.jpeg
3BD7B840-9F88-44A9-9E06-76178DE3E461.jpeg
De afgelopen dagen hebben we ons grensrouteproject voortgezet. Vorig jaar waren we in zeven etappes vanaf Delfzijl tot aan Roermond gevorderd en nu zijn we in twee dagen tot bij Brunssum gefietst. De daadwerkelijke grenskilometers bleven wat beperkt omdat we steeds weer naar de auto moesten terugfietsen (normaal gesproken hadden we aan het eind van de fietsdag de trein genomen). Op vrijwel alle wegen en paden was het zeer rustig – we reden op doordeweekse dagen, en we kwamen zowel Nederlandse als Duitse fietsers tegen, aan weerszijden van de grens.

Afbeelding

Schitterend fietsen in natuurgebied de Meinweg, waar een paar dagen later een fikse brand zou woeden.

Afbeelding

Kool- of raapzaad bij Koningsbosch, het keerpunt voor de eerste dag (we reden terug naar Roermond via Montfort en Linne). Alles bij elkaar een prachtige route.

Afbeelding

Overal volop Spargel, hier bij uitzondering in het Nederlands aangeduid

Afbeelding

Het witte goud, zwart afgedekt

Afbeelding

Volgens de plaquette op de grenssteen het meest westelijke punt van Duitsland, oftewel het meest westelijke punt van de Nederlandse oostgrens, vlak onder Susteren bij de Rode Beek. Hierna bleven we een tijdlang over paden aan de Duitse kant van de grens fietsen om het verstedelijkte Sittard te mijden. Dit mooie gebied rond Selfkant was na WOII tot 1963 Nederlands grondgebied (evenals Elten geannexeerd).

Afbeelding

Bij Sittard, waar de stilte slechts werd verstoord door een rondvliegende AWACS (buiten beeld).

Afbeelding

Bij Schinveld, waar het iets drukker was met wielrenners.
Voor het vervolg van de tocht zullen we moeten wachten tot het gebied onder de A76 weer wordt vrijgegeven voor toerisme...
Eerder deze week fietste ik een rondje van ca 85km langs de oevers van Rivierenland. Het viel me wat tegen dat vele jaagpaden en bruggen afgesloten waren wegens werken. Dat leidde me door op het eerste gezicht minder aantrekkelijke wegen.

De verrassing was des te groter toen ik onderweg een serie muurschilderingen ontdekte die me het gevoel gaven door een openluchtmuseum te fietsen.

Hier enkele impressies.
Schermafbeelding 2020-04-29 om 16.01.53.png
Dit is wat ik verwachtte
Schermafbeelding 2020-04-29 om 15.19.22.png
en dit is wat ik er zomaar bij kreeg
Schermafbeelding 2020-04-29 om 15.19.39.png
en dit
Schermafbeelding 2020-04-29 om 15.21.34.png
en ook dit
Vandaag de westelijke kant van Alphen weer eens gepakt. Tussen Hazerswoude-Rijndijk en Woubrugge is een prachtig polderweggetje, met een mooie molen.
Even verderop werd het paadje eigenlijk te smal voor het anderhalvemeterheden. Maar goed, de twee tegenliggers waren zich daar gelukkig ook van bewust en we gingen allemaal keurig opzij, het paadje af en de modder in...

Bijlagen

Arie E schreef:
wo 29 apr, 2020 17:01
Vandaag de westelijke kant van Alphen weer eens gepakt.
Mijn quarantaine-verdwaasde brein las dit als "Vandaag de westelijke kant van de Alpen weer eens gepakt." Niet op letten, niets aan de hand, doe gerust verder.