Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Geen dagtocht maar woon-werkverkeer.

Ons bedrijf kan gewoon doordraaien maar soms moet er iets in een testopstelling gewijzigd worden; een computer is vastgelopen of de klant heeft een nieuw probleem waarvoor een ander opstelling nodig is.

Dus vandaag van Rotterdam naar Utrecht, het was fris maar zonnig zo rond achten.
Wel prachtige plaatjes zoals deze grondmist in het Loetbos en heerlijk om de dag mee te beginnen.
Loetbos_grondmist.jpg
De route was even stil/uitgestorven als anders alleen iets meer wandelaars op de fietspaden en even veel autoverkeer.
Wandeling ipv fietstocht.
A9B11F48-C8BC-45FD-A77B-806100751355.jpeg
3C9E4C39-CB0E-4084-9E69-95C2AA48BE63.jpeg
02528917-D4E8-4F8C-B94C-0B9175C5C4B5.jpeg
AC10E568-FB0C-4110-AD2F-F89CF4CE90F1.jpeg
bast1aan schreef:
wo 15 apr, 2020 22:09
Vandaag wat rustigere avondrit van 42km. Mooie zonsondergang, paar keer gestopt om foto's te maken bij de krommerijn. Ook Venus te zien op de 1e foto :)

IMG_20200415_211244732_HDR.jpg
IMG_20200415_211509276_HDR.jpg
Dat is waarschijnlijk de watertoren bij Werkhoven in de verte? Het is Inmiddels al jaren geleden dat ik een aantal maanden dagelijks van Driebergen naar Cothen fietste. Die plekken blijf je herkennen.
Afgelopen zaterdag eens een keer naar Schiphol gefietst, nooit eerder gedaan. Er was toch nog wel enige bedrijvigheid (rond enen passeerde een stuk of 5 vliegtuigen), onderstaande foto heb ik vanaf het fietspad langs de Kruisweg (N196) genomen:

Afbeelding
Vandaag heb ik een klein rondje in centraal Oost-Vlaanderen gefietst. Heerlijke kalme weggetjes (ik ontweek de bekendste fietsroutes), schitterend weer, mooie natuur...

Bijlagen

non-fixie schreef:
do 26 mar, 2020 00:26
Mevrouw non-fixie en ik werken nu beiden noodgedwongen vanuit huis, dus wel een mooie gelegenheid om onze "nieuwe" Snels (Snellen?) eens aan een testrit te onderwerpen:

Afbeelding
mooie frame van de rode Snel :)
Valentino Dailybiker schreef:
vr 17 apr, 2020 18:32
mooie frame van de rode Snel :)
Dank je!

Moest er wel even aan wennen. Het "vakantieframe" voelt behoorlijk stevig aan, in vergelijking met met mijn andere klassieke fietsen, maar inmiddels begin ik die Snel wel een steeds leukere fiets te vinden.

Van de week ook weer even mee uit geweest. Mevrouw n-f had haar favoriete fiets mee, een Belgische De Vos, gemaakt van Super Vitus 971-buizen.

Afbeelding
Mooie plekken ontdekken in de buurt. Zalig toch?
Schermafbeelding 2020-04-17 om 20.06.05.png
Ik vermoed dat ik dit plaatsje ook ken, Grote Nete tussen Berlaar en 't Kruiske in Bevel?

Was het wat te doen qua drukte?

Ik ben woensdag nog even met mijn vrouw gaan fietsen richting Lint, Ranst, Broechem en dat was extreem druk... Veel drukker dan mijn lange rit van maandag. Maar woensdag was wel een redelijke essentiële verplaatsing want we moesten groenten gaan ophalen van Boeren en Buren, die het trouwens in deze tijden veel beter doen dan tevoren...

1 (1).jpg
Maiden voyage
20200417_204113.jpg
bdr schreef:
vr 17 apr, 2020 21:58
I(...) maiden voyage
Ah, de Peugeot. En, bevalt 'ie?
Jurr schreef:
vr 17 apr, 2020 22:12
20200417_204113.jpg
Met bepakking? Ergens (wild) overnacht?
Fedor schreef:
za 18 apr, 2020 08:52

Met bepakking? Ergens (wild) overnacht?
Thuis overnacht, wat weinig wild is ;)

Het ziet er spectaculairder uit dan het is, helaas. De frametas laat ik er standaard in zitten, fueltank is best handig onderweg en alleen in m'n zadeltas past m'n helm. Ik wil onderweg nog wel eens een MTB parcours in de buurt tegen komen (-:
Gisteren op bezoek geweest bij mijn dochter die in Rotterdam (Kralingen) woont. Op de heenweg de kortste weg, die halverwege langs mijn werk leidt, het werk waar ik inmiddels al een week of vier niet meer geweest was. Rare gewaarwording.
Samen met dochter een rondje om de Kralingse Plas gewandeld en over serieuze en minder serieuze zaken gesproken.
Daarna via Krimpen naar Kinderdijk (pontje kon contactloos gepind worden, daarna kreeg ik wel een betaalbewijsje overhandigd :-) , ik was niet alert genoeg om het te weigeren).
In de Alblasserwaard over verlaten fietspaden tegen de wind naar het oosten gefietst. Het was prachtig weer, en het koolzaad bloeide schitterend. Na het keerpunt, even voorbij Streefkerk, lekker voor de wind weer naar huis. Ik kwam moe en voldaan weer thuis. Ik kon wel goed voelen dat mijn conditie behoorlijk achteruit was gegaan, ik mis de dagelijkse tocht naar en van mijn werk.
PeterVanRijn schreef:
za 18 apr, 2020 11:03
... het koolzaad bloeide schitterend. ...
Het verbaast me steeds weer hoeveel koolzaad* er overal staat. Hieronder een foto van de wandeling gisteren onder etenstijd (dan is het rustig). Met uitzicht op Engelen. De voetgangers- en fietsbrug zat al eens in Raadplaatje en werd door Math geraden.

/Edit:
*) Koolzaad of een andere plantensoort met geel 🤔 Ik heb er geen verstand van.

IMG-20200417-WA0007.jpeg
Over het algemeen geen koolzaad, maar raapzaad (en later in het voorjaar de herik).
Maar het is wel allemaal mooi geel. :D
PeterVanRijn schreef:
za 18 apr, 2020 11:03
..., en het koolzaad bloeide schitterend.
Ik noemde het gemakshalve koolzaad, maar het kan ook raapzaad of herik geweest zijn. Dat ziet er op een afstandje hetzelfde uit, en ik kan maar niet onthouden wat precies de verschillen zijn.
Zie bijvoorbeeld https://www.bijenhouders.nl/blog/koolzaad-langs-de-weg

Edit: terwijl ik dit verhaaltje tikte was Flix me voor. :-)
willem.m schreef:
za 18 apr, 2020 11:41
PeterVanRijn schreef:
za 18 apr, 2020 11:03
... het koolzaad bloeide schitterend. ...
Het verbaast me steeds weer hoeveel koolzaad er overal staat. Hieronder een foto van de wandeling gisteren onder etenstijd (dan is het rustig). Met uitzicht op Engelen. De voetgangers- en fietsbrug zat al eens in Raadplaatje en werd door Math geraden.


IMG-20200417-WA0007.jpeg
Dat kerkje is (was) onze wekelijkse bestemming op zondagochtend. Nu om beurten op woensdagavond om een kwartier te luiden voor hoop. Hopelijk mogen we snel weer op zondagochtend naar de kerk.
Het gevaar dreigt. De reiger staat de pulletjes al op te wachten.
Afbeelding
Naar Geraardsbergen via Schepdaal, het supporterscafé van plaatselijke god Remco E. is... aan het rusten.
rustberg.jpg
pajot.jpg
Markwaardige samenscholing van 6 veldkapellen in Denderwindeke, waarvan ik er maar 4 op de foto kreeg:
zandbergen.jpg
Tijdelijke ademhalingsproblemen in Geraardsbergen, eenmaal boven op de Muur waren die op slag verdwenen.
muur2.jpg