Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Na het opladen van mijn fietsaccu ( :D ), mijn eigen accu maar eens opgeladen met een tochtje door de Bommelerwaard over de dijk langs Waal en door polder.
Toch nog veel recreatie- en racefietsers tegen gekomen en wandelaars. Allemaal wel met gepaste afstand en geen groepjes. Op de dijk gelukkig weinig motoren zoals in het weekend wel eens het geval.
(Opvallend dat die geposte Avaghons allemaal zwart zijn :lol: )
fietstocht 26032020.JPG
Een heerlijk rondje naar Schoorl aan Zee gefietst met zelfs nog advies op een bankje (zodat je het ook vanaf 1,5 meter kan lezen).
foto 2.jpg
foto 1.jpg
Na een dagje thuiswerk een frisse neus gaan halen. Om niet in Duitsland of België verzeild te raken, werd het een rondje "nieuwe paden en veldwegen zoeken in de buurt".
IMG_20200326_160252.jpg
Platsbeekdal
IMG_20200326_162729.jpg
Akkers bij Schimmert
Leuk om te doen. :D Er gaan meer van dit soort rondjes volgen :!:
Ruud-H schreef:
vr 27 mar, 2020 11:21
IMG_20200326_162729.jpg
Leuke fiets! Mountainbike voor grote mensen. :)
Aangezien we toch nog zonder afstandsbeperking mogen fietsen in België ben ik er nog eens op uit getrokken:


1 (5).jpg
1 (8).jpg
1 (7).jpg
1 (6).jpg
Ik was onderweg vandaag om een paar uur te gaan wandelen fietsen in Meyendael, maar kreeg onderweg een lekke band.

Kon niks zien in band. Andere bi band liep ook leeg, bleek thuis , na 1 uur zoeken dat er in mijn band een klein stukje glas zat. Heb ik er met een kleine schroeven draaier uit gehaald.

Mario.
Tijdens een tochtje door het Zuid-Hollands veenweidegebied kwam ik een paar toepasselijke (zeker nu) "statements" tegen.

Afbeelding

Korteraar, Oude Kerkpad.

Afbeelding

Leimuiden, Raadhuislaan, de brug (N207) over de Drecht.
Van mijn fietsclubje is niemand nog bereid samen (achter elkaar!) een stukje te fietsen. Dus had ik voorgesteld, om toch het gevoel te hebben dat we samen fietsen, allemaal dezelfde route met 10 min afstand te fietsen, ik ben benieuwd.
Bijgaande foto is van eergisteren. Het is een dijkje dat van Zwammerdag richting Nieuwkoop loopt. Mij verbaast daar telkens weer de grote hoeveelheid verschillende waterstanden die ik passeer. Even verderop is ook een minisluisje, helaas net niet meer op de foto te zien. Prachtige omgeving om te fietsen.

Sorry dat de foto ondersteboven staat, maar als ik erop klik, komt ie weer recht te staan. :?
Polderweg achter Zwammerdam.jpg
Hier een wandeling gemaakt in de Biesbosch. Is het makkelijker om ff in de berm te staan voor de gepaste afstand.

Bovendien was het windkracht 5 of hoger. De paar fietsers die ik zag hadden het zwaar (zelfs de e-bikes).
Vandaag van Rotterdam-Zuid naar Delft gefietst en weer terug, iets ophalen wat ik via marktplaats had gekocht.

De pont als vervanging van de maastunnel was goed gevuld maar iedereen hield voldoende afstand, in de rest van de stad was het rustig wat betreft fietsers.

Afbeelding

Op de route langs de Delftsche Schie was de wind flink tegen, ik was blij met het ligstuur maar het koste flink wat moeite. De terugweg via DelfGauw, Rodereis en de Willemsbrug gedaan. Hoewel het grotendeels wind mee was had ik toch liever minder wind gehad.
Helaas heb ik niet gefietst. Ik heb weer een stuk van de wintersnoei gedaan van onze hagen. Het was lekker zonnig maar de straffe wind was koud. Ik ben benieuwd of het morgen misschien fietsweer is. Zoniet dan is de fietstrainer weer aan de beurt.
Ik heb zaterdag gefietst omdat de voorspellingen voor zondag wat minder zouden worden qua temperatuur en wind. Eerst met een harde wind tegen naar het noorden en daarna snel weer terug. Ruim 50 km. Kwam veel fietsers tegen, steeds met maximaal 2.
Knipsel.JPG
En de koeien staan weer in de wei!

Vorige week vrijdag via Polen naar de Noordkaap. Foto's daarvan staan in een ander draadje :)
Behalve deze dan.
Knipsel1.JPG
Veel van mijn dagtochtjes gaan deels door Belgie. Op de foto een onbewaakte grensovergang bij Achel, voor de afwisseling ben ik eens in Nederland gebleven.
grens.jpg
Bijna thuis.
ehv.jpg
Weinig last van de harde wind op de ligger 8)
Zag onderweg dat ze de LF bordjes al hadden aangepast, bv LF23 wordt nu LF Zuiderzeeroute.

Hier geen ligfiets en ik wilde dat ik bos in de buurt had om de wind te vermijden.

Vandaag maar weer op de roeitrainer, maar van die tocht ga ik maar geen foto maken ;)

Merk wel dat ik moeilijker slaap nu. Mijn lijf is niet moe genoeg.
Over beweging gesproken... twee vrienden van mij zaten op de Diamond Princess toen die in Japen lag... in een binnenhut.

Ze mochten gedurende een aantal dagen hun hut niet verlaten (eten e.d. werd voor de deur neergezet). Toch slaagden ze er in om elke dag 10.000 stappen maken met heen en weer lopen in de hut om toch naar wat beweging te krijgen. :shock:

Dus er zijn altijd mogelijkheden :D
Prachtig lenteweer in coronatijden: de ideale tijd om dagtochtjes te maken op m'n eentje doorheen het schone Vlaand'renland (en een klein stukje mooi Wallonie).

Bijlagen

Deel II (inclusief een molen voor Martin)

Bijlagen

^^^
Sexy kassei. Is dat Wannegem-Lede?