Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018?

Dit jaar heb ik er al de nodige kilo- en hoogtemeters opzitten. In januari naar Thailand/Cambodja. Februari/maart Nieuw Zeeland en daarna vanuit Bangkok richting Nederland. Ondertussen halverwege China in Golmud. Het oorspronkelijke plan was tot Eindhoven door te fietsen. Het weer en vooral heimwee hebben me doen besluiten om ergens in september de fiets aan de wilgen te hangen en naar huis te vliegen vanuit…waar ik dan ben. Hopelijk Teheran, ik wil graag nog door Iran fietsen na alle positieve verhalen van andere fietsers over dit land. De belangrijkste conclusie van de geholpen maanden: ik kan best een weekje alleen fietsen maar ben geen solorijder voor langere tochten. Gelukkig sluit Johan in Kirgizië aan om samen de Stans onveilig te maken ;-)

Voor meer tekst en foto’s;

Bertvinken.nl
Dit jaar niet, misschien een paar dagen fietsen, vanwege m'n krappe inkomsten als gepensioneerde. Ik ben al blij dat er Kruidvat-treinkaartjes bestaan! Want ik ga nooit in de trein zonder mijn fiets. In mijn tweede huis in Zweden heb ik nog een fiets staan. Om verre en lange fietstochten te maken moet je wel rijk zijn!
Of geen 2e huis hebben :wink:
Wij gaan met het gezin (kinderen van 3, 7 en 10) dit jaar een rondje Nederland doen. Vanuit Arnhem de rivieren af richting Biesbosch, dan naar de kust en omhoog naar West-Friesland, met de boot naar Friesland en dan via Drenthe weer terug naar huis. Zoveel mogelijk kamperen op natuurcampings.
Een paar jaar geleden hebben we ook al een fietsvakantie in eigen land gedaan, maar met de jongste was het wat lastiger. Nu is hij groot genoeg en gaan we het weer proberen.
Enne... Nederland is ook de wereld, en vliegreizen probeer ik vanwege het verpesten van onze planeet ook te vermijden.
Het begint er weer aan te komen! De kinderen fietsen nu "zelf" (met enig geduw^^), afstanden van 35km worden afgelegd. Einde van de fietskar (YES!) en weer de Santos i.p.v. de Elektrische Razer (niks mis met de Razer, maar de Santos is ook offroad te gebruiken).

Plannen dit (en volgend) jaar: Met de familie naar de Utrechtse Heuvelrug en daar touren en crossen. Kindjes echt leren fietsen (dus 1 tempo i.p.v. hollen en stilstaan). Netjes rechts houden en remmen voor kruisingen doen ze wel, maar helaas is de rest van de wereld niet zo netjes (diepe zucht...).

Als ze een beetje constant kunnen fietsen openen Nederland en Duitsland zich, een heerlijk vooruitzicht :)
Heerlijk 4 weken in Europa (onderdeel van deze wereld 😉) . Van noord naar zuid Frankrijk zo dicht mogelijk langs de zee.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 mei, 2018 11:07
Dit jaar niet, misschien een paar dagen fietsen.....Om verre en lange fietstochten te maken moet je wel rijk zijn!
Of 10 jaar zuinig aan doen en sparen voor dat jaar pre-pre pensioen ofwel sabbatical.

Groet, Bert.
Zo rijk ben ik niet, wel zo zuinig ;-)
Inge1 schreef:
vr 11 mei, 2018 11:30
Of geen 2e huis hebben :wink:
Het tweede huis is zowat gratis, hypotheekvrij en alleen ca. 100 euro per maand aan lasten, terwijl op mijn Nederlandse huis nog een zware hypotheek rust met nog meer woonlasten.
Bovendien is een vakantie in ons 2e huis gratis zonder overnachtingstarieven. Buitengewoon heerlijke omgeving. Alleen de reis betalen wij, meestal per Stena Line van Kiel naar Göteborg. Wij kunnen juist niet eens op cruise-, vliegreizen of stedentrips o.i.d. gaan.
avic schreef:
vr 11 mei, 2018 20:45
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 mei, 2018 11:07
Dit jaar niet, misschien een paar dagen fietsen.....Om verre en lange fietstochten te maken moet je wel rijk zijn!
Of 10 jaar zuinig aan doen en sparen voor dat jaar pre-pre pensioen ofwel sabbatical.

Groet, Bert.
Zo rijk ben ik niet, wel zo zuinig ;-)
Ik ben al 67 jaar
Jullie zullen me gek verklaren, maar ik wilde weer een ultralight lange-afstandstocht doen in Frankrijk. Helaas ontbreekt me dit jaar de tijd om me fatsoenlijk voor te bereiden en dus ... ga ik dezelfde tocht maken als vorig jaar. Florenville in België naar Rocamadour Langs Oude Wegen. Ik hoop er in minder dan zes dagen te zijn.

In 2017 ben ik op dag twee door een hond gebeten en dat heeft wel wat roet in het eten gegooid. Tijdverlies (enigszins gecompenseerd doordat ik naderhand de aardigste en behulpzaamste mensen ontmoet heb die op onze aardbol rondlopen), maaglast door de antibiotica die ik moest slikken, de voortdurende angst dat een infectie zou optreden, een lager energiepeil ...

Daartegenover staat vanzelfsprekend dat ik slechts één lekke band gehad heb, op 20 kilometer van de bestemming. Maar toch ... Ik heb nog een appeltje te schillen met die tocht.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 mei, 2018 21:07
Wij kunnen juist niet eens op cruise-, vliegreizen of stedentrips o.i.d. gaan.
Zoals mijn oma altijd zei :wink: :
Afbeelding
Ik wil later dit jaar een weekend weg op de fiets in Nederland.
Ik moet nog wat spullen aanschaffen en bij elkaar verzamelen.
Dit als proefdraaien voor mijn reis naar Barcelona van volgend jaar.
Vanuit Vlissingen naar Lille en vervolgens twee "Fleches de France" achter elkaar koppelen naar Luchon in de Pyreneen, dan In Spanje Oostwaarts naar Gerona om Benjaminse te rijden tot aan Malaga.
Aansluitend naar de UK voor een Audax 400k.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 mei, 2018 11:07
In mijn tweede huis in Zweden heb ik nog een fiets staan. Om verre en lange fietstochten te maken moet je wel rijk zijn!
Tweede huis verkopen en vanuit huis lang fietsen ;) Verre fietstochten hakken er wel financieel in.

Helaas bestaat het leven idd vaak uit prioriteren...
Klopt inderdaad. Twee maal de boel verkocht om op wereldreis te gaan. Werd ik in Indonesië aangesproken door een NL die uit een toeristenbus stapte en mij gelijk vroeg hoe ik dat allemaal betaald. Stelde hem een tegenvraag: heb je een auto? En hoe duur is de auto?
Antwoord tweedehands Volvo. Net de kop eraf, 20K.
Mijn antwoord was toen: verkoop de auto en ga een jaar op reis met je liefje.
Vond de beste man een veel te makkelijke oplossing. Maar ja, zo makkelijk is het gelukkig wel.

Vakantieplannen 2018:
USA, Utah. (gedaan....helaas eerder terug moeten keren vanwege overlijden familie)
Frankrijk, Vogezen
Frankrijk, Alpen
Nepal, trektocht lopen
Tanzania, rond de beroemde bergen

En de rest zien we wel.
B8BDA227-C9F0-49F1-9CE7-5C29A92AF4DB.jpeg
De rest van de foto's van de USA volgen later
Eind mei gaan we eerst een week een de Rur, Ahr en Lahn in Duitsland volgen. Van huis uit per fiets vertrekken en dan vanuit Siegen met de trein weer naar huis. Ongeveer 600 km is de bedoeling.

In de zomer gaan we de Limes doen. We vertrekken thuis en fietsen het deel tot Wenen. De nachttrein vanuit Wenen terug naar Düsseldorf is al geboekt voor half augustus. De aanlooproute vanaf het startpunt van de Limes in Katwijk tot in Remagen hebben we de afgelopen weekenden gedaan in drie gedeeltes.

Pieter
CapoJan schreef:
ma 07 mei, 2018 22:14
Go fietst schreef:
ma 07 mei, 2018 22:07
Ik vind het best wel spannend moet ik zeggen 🙂
Wat mij betreft, zijn die reizen momenten die je je leven lang bij blijven.
Dat geloof ik graag! Hier ook de eerste 'echte' fietsreis buiten Nederland en de spanning stijgt. :D
Over 2 weken vertrek ik vanuit de Betuwe naar Kopenhagen. Voor sommigen hier is 850km misschien een peulenschil, voor mij een hele uitdaging. Maar ik heb er zin in.
loknor schreef:
vr 11 mei, 2018 12:26
Als ze een beetje constant kunnen fietsen openen Nederland en Duitsland zich, een heerlijk vooruitzicht :)
Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij ons ging het ongeveer net zoals met het afwassen: Ze vinden het geweldig zolang ze het nog niet goed kunnen, en zodra ze het kunnen vinden ze het niet leuk meer....

Mijn meiden (inmiddels 27 en 25) zijn gestopt met fietsen toen ze 12 waren, en hebben het daarna eigenlijk nooit meer gedaan.
derdekeer schreef:
vr 11 mei, 2018 21:14
r staat vanzelfsprekend dat ik slechts één lekke band gehad heb, op 20 kilometer van de bestemming. Maar toch ... Ik heb nog een appeltje te schillen met die tocht.
Hoe herkenbaar! Langs Oude Wegen stond voor 2014 gepland, maar in mei kreeg ik nierstenen, waardoor de tocht niet meer kon: moest altijd binnen een dag thuis kunnen zijn dfat jaar (dat is daarom de Groene Valleien-route geworden). En vorig jaar hadden we hem weer in de planning, en moest hij, weer vanwege nierproblemen, na twee dagen worden afgebroken. Die reis is toen vervangen door een flink aantal retourtjes ziekenhuis...

Inmiddels formeel hersteld verklaard (begin december) en langzaam aan het opbouwen. Afgelopen weekend 350 km (deels met volle bepakking) in NL afgelegd (weekendje Brabantse wal met dagtochtjes) en genoten van watg ik weer kan. Her is nog niet wat ik kon, maar voldoende om de uitdaging weer aan te gaan: over drie weken vertrekken we voor de derde poging Langs Oiude Wegen.
Jurr schreef:
vr 04 mei, 2018 17:18

Ik ga morgenavond een week weg met de fiets en tent, weet alleen nog niet waarheen. Zit te denken aan België van oost naar west vanaf Maastricht. Of misschien TransNederlandNoordZuid wel.

Zat ook aan de UK te denken, volgens de weersvoorspellingen blijft het ook daar droog en zonnig.
Flixbus naar London gepakt.

London-Portsmouth- rondje Isle of Wight-Portstmouth-Southampton.

En vervolgens met de trein en ferry terug naar HoekVanHolland.

Was een mooi stukje fietsen met mooi weer :-)