Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018?

Morgen vertrek ik voor een rondje west-europa, eerst naar het noorden, dan naar het zuiden en dan weer terug naar huis. Globaal ziet de geplande route er zo uit
nrdkpp-gbrtr-2018_overzicht.png
nrdkpp-gbrtr-2018_overzicht.png (339.17 KiB) 5714 keer bekeken
In werkelijkheid zal waarschijnlijk net even anders gaan. Je kunt me in de gaten houden op
https://www.polarsteps.com/bertvanvliet ... gbrltr2018
Bertv schreef:
ma 14 mei, 2018 20:58
Morgen vertrek ik voor een rondje west-europa, eerst naar het noorden, dan naar het zuiden en dan weer terug naar huis. Globaal ziet de geplande route er zo uit
Het begrip west-europa is hier wel enorm uitgerekt :D. Mooie tocht zo!
Bertv schreef:
ma 14 mei, 2018 20:58
Morgen vertrek ik voor een rondje west-europa, eerst naar het noorden, dan naar het zuiden en dan weer terug naar huis. Globaal ziet de geplande route er zo uit
Hoelang heb je hiervoor gepland?
In 2018 gaan we 3 weken in Canada fietsen.
Voor 2019 is het plan om in maart te vertrekken en op wereldreis te gaan. Alles ligt nog heel erg open, maar we vertrekken van huis en dan mogelijk richting Nepal en Azië. Maar zoals ik al zei: alles ligt open. Tips voor een lange reis zijn meer dan welkom. Mag ook via een pb.
Wij hebben een camping uitgezocht vlakbij Hamburg, daar zetten we onze auto neer en dan vertrekken we voor een fietstocht naar Rügen en weer terug. We hebben een route uitgezet die we in onze Garmin gaan laden en dan zien we wel welke avonturen we gaan beleven.
Dreelien schreef:
vr 01 jun, 2018 12:23
Wij hebben een camping uitgezocht vlakbij Hamburg, daar zetten we onze auto neer en dan vertrekken we voor een fietstocht naar Rügen en weer terug. We hebben een route uitgezet die we in onze Garmin gaan laden en dan zien we wel welke avonturen we gaan beleven.
Mooi gebied, Mecklenburg-Vorpommern met fraaie Hanzestadjes met Backstein-gotik. Dat deed ik per fiets kort na de val van de DDR.
We hebben ook al vaker in dit gebied gefietst, onder andere met de Mecklenburger Seen Radweg, De Ostseeküste Radweg en de Eiseren Vorhang hebben we al delen van dit gebied doorkruist.

We vinden het gebied mooi genoeg om het weer verder te gaan verkennen.
JevL schreef:
di 15 mei, 2018 18:32
Bertv schreef:
ma 14 mei, 2018 20:58
Morgen vertrek ik voor een rondje west-europa, eerst naar het noorden, dan naar het zuiden en dan weer terug naar huis. Globaal ziet de geplande route er zo uit
Hoelang heb je hiervoor gepland?
Ben inmiddels bijna op het vasteland van Finland.
Totaal denk ik tussen de vier en vijf maanden onderweg te zijn.
Groet vanuit Brando, BertV
Bertv schreef:
vr 01 jun, 2018 19:53
Ben inmiddels bijna op het vasteland van Finland.
Totaal denk ik tussen de vier en vijf maanden onderweg te zijn.
Groet vanuit Brando, BertV
Lekker bezig! :D
Vanaf 3 augustus a.s. start mij allereerste fietstocht met bestemming Stockholm, super veel zin in!
Al tijdje aan het trainen en langzaam de afstanden en frequentie aan het opbouwen, gaat prima. 100 km, 120 km, geen probleem. Streven is 100 km per dag, vertrek vanaf Bloemendaal. 1e stop Zwolle, 2e stop Meppen (D) waar de overnachtigingen al zijn geregeld. Daarna door via Bremen, Hamburg, richting Puttgarden, oversteek met veer naar Rodby (DK), Koge, Helsingor en oversteek met veer naar Helsingbor (Zweden) en zo verder richting oostkust.
Wordt ongetwijfeld een mooi avontuur!
Haga schreef:
za 02 jun, 2018 10:41
Vanaf 3 augustus a.s. start mij allereerste fietstocht met bestemming Stockholm, super veel zin in!
Al tijdje aan het trainen en langzaam de afstanden en frequentie aan het opbouwen, gaat prima. 100 km, 120 km, geen probleem. Streven is 100 km per dag, vertrek vanaf Bloemendaal. 1e stop Zwolle, 2e stop Meppen (D) waar de overnachtigingen al zijn geregeld. Daarna door via Bremen, Hamburg, richting Puttgarden, oversteek met veer naar Rodby (DK), Koge, Helsingor en oversteek met veer naar Helsingbor (Zweden) en zo verder richting oostkust.
Wordt ongetwijfeld een mooi avontuur!
Veel plezier, ik heb die route ondertussen al regelmatig gefietst en ken het bijna uit mijn hoofd ;)
bast1aan schreef:
zo 03 jun, 2018 15:48
Veel plezier, ik heb die route ondertussen al regelmatig gefietst en ken het bijna uit mijn hoofd ;)
Ik ook, maar meer richting Oslo en ik ben, hoewel ik al 15 jaar een 2e huis in Zweden heb, nog nooit in Stockholm geweest.... :oops: Over een paar weken gaan we weer die kant op, heen met de "korte boten" en terug met Stena Line.
In 1975 fietste ik van Hilversum (heb er gewoond) naar Oslo: 1629 km in drie weken. Maar één dag regen gehad.
Petra137 schreef:
ma 07 mei, 2018 16:31
Hallo,
Met deze mooie dagen in mei ben ik een aantal keren een weekendje weg (afgelopen weekend rondje door Drenthe-Groningen, met Hemelvaart rondje door Friesland-Drenthe en met Pinksteren een rondje door Zuid-NL), om deze zomer van Toulouse naar huis te fietsen en komende winter 3 maanden door Australie te fietsen. Veel zin in!
Groet, Petra.
Waar in Australie ga je fietsen ? Ikzelf denk er ook over daar heen te gaan, maar weet nog niet niet precies welke gebied. Gazelf wel eerder heen want hen toch binnenkort geen werk meer.
Hallo,
Vorige keer ben ik van Adelaide naar Melbourne, rondje Tasmanie, Melbourne binnenlands naar Canberra naar Sydney gefietst. Dit keer begin ik in Perth en omgeving een week of 5, dan de trein naar Adelaide, een tijdje daar in de buurt fietsen en via Murray River naar Melbourne. Vond mijn eerste reis in Australie fantastisch, hopelijk wordt de komende reis net zo gaaf!
Groet, Petra.
Haga schreef:
za 02 jun, 2018 10:41
Vanaf 3 augustus a.s. start mij allereerste fietstocht met bestemming Stockholm, super veel zin in!
Al tijdje aan het trainen en langzaam de afstanden en frequentie aan het opbouwen, gaat prima. 100 km, 120 km, geen probleem. Streven is 100 km per dag, vertrek vanaf Bloemendaal. 1e stop Zwolle, 2e stop Meppen (D) waar de overnachtigingen al zijn geregeld. Daarna door via Bremen, Hamburg, richting Puttgarden, oversteek met veer naar Rodby (DK), Koge, Helsingor en oversteek met veer naar Helsingbor (Zweden) en zo verder richting oostkust.
Wordt ongetwijfeld een mooi avontuur!
Ik heb net mijn eerste fietsreis erop zitten. In 8 dagen van Tiel naar Kopenhagen met hetzelfde traject tot aan Koge. Wel vond ik 100km per dag meer dan voldoende.
Zie: https://www.pindat.com/reis/dagboek/jwk ... 2018-06-11
Goedemorgen wereldfietsers,

Ik had me altijd al voorgenomen als ik met pensioen ga dan ga ik nog een keer fietstocht maken in een ver land buiten Europa. Vorig jaar - 1 sept. 2017 - met pensioen gegaan en nu is het bijna zover. Voordat ik ga fietsen ga ik op 9 juli eerst nog 5 weken met mijn vrouw backpacken in Laos.( Jaha wij doen dat nog. ) en wij komen dan terug op 13 aug. ( Mijn vrouw werkt nog ) Op 23 aug. vertrek ik naar Bali en dan begint mijn grote avontuur. Mijn fietstocht begint op Bali en dan steek ik over naar Lombok, weer terug naar Bali en dan via de noordkant door naar Java. Op Java wil ik de boot pakken naar Singapore. Mijn fietstocht gaat dan verder naar Malaysia, Thailand, Cambodja en eindigt in Vietnam. Op 21 nov vlieg ik vanuit Ho-Chi-MIn City weer terug naar Nederland.
Ik ken Zuid-Oost Azië alleen van backpacken maar ik heb dit nog nooit op de fiets gedaan. Ik heb sowieso nog nooit zo'n lange fietstocht gemaakt. Ik vraag me nu toch wel af of ik goed voorbereid aan deze reis begin. Ik heb een goeie basisconditie, mijn fiets laat ik nog goed nakijken, goeie fietstassen, gereedschap en reserve onderdelen meenemen, blik op oneindig en genieten maar.
Wat denken jullie moet ik aan deze lijst nog iets toevoegen?
Open eindjes zijn nog dat ik bij aankomst in Indonesia nog niet kan bewijzen dat ik binnen 1 maand Indonesia al weer uit ben en dat ik met de boot het land uit wil.

Graag heel veel tips, bezienswaardigheden, daar moet je op letten, heb je hier nog aan gedacht.

Ik ben benieuwd?
Wat jullie ook gaan doen iedereen een fijne vakantie en veel fietsplezier.

Groetjes

Frans
Bertv schreef:
ma 14 mei, 2018 20:58
Morgen vertrek ik voor een rondje west-europa, eerst naar het noorden, dan naar het zuiden en dan weer terug naar huis. Globaal ziet de geplande route er zo uit
nrdkpp-gbrtr-2018_overzicht.png
In werkelijkheid zal waarschijnlijk net even anders gaan. Je kunt me in de gaten houden op
https://www.polarsteps.com/bertvanvliet ... gbrltr2018
Van harte welkom terug van de eerste lus! https://www.polarsteps.com/bertvanvliet ... gbrltr2018
Wij gaan vanaf 26 juli een ronde om het Morvan Gebergte fietsen in de Bourgogne. We doen dit met het complete gezin. Onze twee pubers 15/17 gaan nog steeds liever fietsen dan statisch op ern camping👏👏
Onze leidraad is het boekje van Luc Oteman.
Ik denk dat we iets meer mensen wel prettig gaan vinden! Vorig jaar in Zuid Zweden gefietst, maar dat was heeel rustig!
Mochten er mensen dit lezen met tips... graag

Bijlagen

jwkeij schreef:
wo 27 jun, 2018 19:03
Haga schreef:
za 02 jun, 2018 10:41
Vanaf 3 augustus a.s. start mij allereerste fietstocht met bestemming Stockholm, super veel zin in!
Al tijdje aan het trainen en langzaam de afstanden en frequentie aan het opbouwen, gaat prima. 100 km, 120 km, geen probleem. Streven is 100 km per dag, vertrek vanaf Bloemendaal. 1e stop Zwolle, 2e stop Meppen (D) waar de overnachtigingen al zijn geregeld. Daarna door via Bremen, Hamburg, richting Puttgarden, oversteek met veer naar Rodby (DK), Koge, Helsingor en oversteek met veer naar Helsingbor (Zweden) en zo verder richting oostkust.
Wordt ongetwijfeld een mooi avontuur!
Ik heb net mijn eerste fietsreis erop zitten. In 8 dagen van Tiel naar Kopenhagen met hetzelfde traject tot aan Koge. Wel vond ik 100km per dag meer dan voldoende.
Zie: https://www.pindat.com/reis/dagboek/jwk ... 2018-06-11
Hmm, heb je mijn pb ontvagen, Haga?
Bremen en Hamburg zijn zeker de moeite waard om door te fietsen. Ik wilde zelf de sfeer proeven in St. Pauli en langs FC St. Pauli. Neem de bus de Elbe over.

OT: mijn plannen voor 2019 krijgen al wat vorm. Het gaat een ronde door Nederland worden, maar daarmee niet minder leuk. Óf alle provincie-hoofdsteden óf alle 4 de uithoeken van ons land. Beiden iets van 1100km.
Toen dit topic werd gestart, waren we al begonnen met onze 6-weekse Balkanexpeditie. Die 6 weken was Corries cadeau voor mijn 60e verjaardag. Normaal kan zij niet al haar vakantieweken in een keer opmaken en gaan we nooit langer dan 2 of 3 weken achter elkaar weg. Dat deden we de laatste jaren meestal in juni en oktober.

Ons eerste fietsuitje was overigens op nieuwjaarsdag: met gehuurde fat bikes op Terschelling (zie hier en scrol naar beneden).

In december was ik al begonnen met brainstormen over een reisplan. De laatste keer dat we langer dan normaal op reis konden, in 2008, hadden we in Zuid-Afrika gefietst (zie hier), een land waar we allebei al een tijd hadden doorgebracht voordat we elkaar kenden.
Ditmaal wilde ik niet vliegen, want dat hadden we vorig jaar al gedaan om in IJsland te kunnen komen. Vliegtuigen verbruiken gigantisch veel fossiele brandstoffen, Schiphol barst al uit zijn voegen en vliegveld Lelystad gaat wat mij betreft niet uitbreiden. Dus stem ik met mijn voeten en kies ik een bestemming waar je kerosinevrij heen kunt reizen.
Wel had ik zin in een avontuurlijke tocht in een gebied dat we nog niet kennen. Dat werd de Balkan, een Europees Verweggistan dat in 2 à 3 dagen per (nacht)trein en boot te bereiken is. Aanvankelijk wilde ik op Kreta beginnen en in de Alpen eindigen, maar dat was iets te ambitieus. Het moest ook leuk blijven, en dat is het voor ons niet meer als je elke dag 100 km moet fietsen. Uiteindelijk werd het een tocht van Igoumenitsa (Noord-Griekenland) via Albanië, Macedonië, Kosovo, Montenegro en Bosnië naar Zagreb (Kroatië) van bijna 2000 km. Na de zomer zal ik hiervan een verslag op dit forum zetten.

Vorige week heb ik met een groep wereldfietsers langs de Rijn en door de Eifel gefietst (zie hier).

Aan het eind van de zomer fietsen we naar Katwijk aan Zee, waar we een week lang bivakkeren in een strandhuisje. Slechts 10 km van ons huis en veel leuker dan een sfeerloos hotel aan de Costa Brava (waar we enkele jaren terug langsreden toe we de Pirinexus fietsten).

In september/oktober ga ik waarschijnlijk nog een paar weken in een nabijgelegen buitenland fietsen, d.w.z. niet verder dan 1000 km van huis. Zoals vorig jaar, toen ik in september veldwerk voor de Frontlijnroute verrichtte (zie dit draadje) en we in oktober van Winterswijk naar de Harz fietsten. Of 2 jaar terug, toen we de nachttrein van Amsterdam naar München nog konden gebruiken om snel en comfortabel in de Alpen te komen (zie dit draadje en even doorscrollen naar het koude gedeelte).