Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018?

piviets schreef:
vr 04 mei, 2018 20:48
Grappig dat Rockhopper denkt dat reizen in Europa goedkoop kan zijn. Ik heb nu mijn 360.000 km fietservaring over 51 landen uitgesmeerd en ben elke keer weer blij Europa uit te zijn. Van onze wereldreis was alleen Australie duur vanwege het bizar dure eten maar als je kosten van eten/slapen rekent zul je na 3 weken het omslagpunt ervaren van goedkoper reizen Buiten Europa. Zowiezo is reizen natuurlijk goedkoper-per-dag naarmate je langer weggaat . Al-met-al; je moet gewoon de tijd hebben. ...
Oh ,mijn eigen plannen. Wel ,ik heb de baas belooft 2 jaar aan een stuk te werken zonder extra dagen te vragen voor vakanties omdat wij in 2016/17 een jaar weg mochten. Dus Hemelvaart midden -Duitsland en bouwvak Oost -Polen?
Groetjes Pier.
Neem je. Dan ook de kosten van de vlucht mee?
peter de rijk schreef:
za 05 mei, 2018 11:25
De Route der Industriekultur per Rad is 700 km en heel interessant. Op mijn website heb ik er een reisverslag over geschreven.
Ziet er fraai uit, o.a. de Kokerei Zollverein lijkt voor mij een must-see :)
Ik ga eind juli voor de tweede keer in mijn leven op fietsvakantie (was al een keer gegaan toen ik nog kind was, inmiddels bijna 32). Mijn broer woont in Bazel en ik ga naar hem toe fietsen met de route van Benjaminse en vervolgens weer terug, misschien door de rijn gewoon stroomafwaarts te volgen. Als ik het onderweg beu wordt keer ik weer gewoon om, ik kijk wel hoe ver ik kom!
Morgen: 4 dagen "Battlefields Somme" : Fietsen heen en terug en ter plaatse 3 dagen tussen Arras en Amiens
Juni: TGV naar Bordeaux, terug per fiets.
Juli: Belgische Ardennen 600 km met 10.000 meter hoogtemeters.
Augustus: BRM 1000 km rond Luxemburg.
September: Nice - Perpignan en van P. terug fietsen naar huis over Centraal Massief.
.... En plannen maken voor deze winter voor een verre reis. :)
Voor dit jaar wil ik graag door het Boheemse woud (Sumava in Tsjechië) fietsen.
Waarschijnlijk eerst met de trein naar Linz en dan naar het noorden fietsen. De Sumava ergens oppikken en dan de Duits-Tsjechische grens volgen en dan weer ergens in Duitsland op de trein terug naar Nederland.
Ik heb iets van 2 weken.
Vorig jaar fietste ik van huisadres naar Venetië. Vanwege de hitte zuidelijker per trein naar Basel gegaan en toen weer terug naar huis. Heerlijk!
Dit jaar is het plan om naar Basel en het Gardameer te fietsen (Benjaminse), in Verona de route van Reitsma via Ferrara en zo naar Rome te nemen; dan omhoog naar Florence. Als alles goed verloopt, vervolgens via Livorno naar Corsica, oversteken en via Provence en Groene Weg weer naar huis......
We gaan het zien.

Het enige obstakel is voor zover ik kan zien, de D 81 op Corsica. Ik twijfel namelijk of ik in Bastia blijf, of dat ik die weg naar L'îlle Rousse neem en dan daar de ferry.

Iemand suggesties?

Ger64
Wat een heerlijk, inspirerend draadje is dit. Zoveel mooie en gevarieerde ideeën.
Daar word ik nou echt vrolijk van! :D

Gee
Waarschijnlijk aan het eind van de zomer een rondje Noorwegen/Zweden. Fjordengebied tot Trondheim en dan door Zweden weer naar het zuiden. Plannen zijn verder nog vaag, omdat nog niet duidelijk is wanneer ik moet werken (ik ben ZZP'er) en hoe lang ik vrij kan regelen.

Vorig weekend een fietstochtje gemaakt de Rijn af. Binnenkort loopt mijn klus af en ga ik met mijn vriendin paar weken naar Italie, maar dan wel met de auto.
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 10:50
2 maanden off-road USA: Nevada, Utah en Colorado

Wat mij steeds meer opvalt is dat de mensen die nog overblijven op dit forum amper buiten Europa fietsen.
Aangezien ik hier alleen maar op dit forum kom om bruikbare informatie WERELD-fiets te verkrijgen vindt ik dit wel problematisch, erger dan de toon op dit forum. Foto's, verslagen en reclame-testen interesseren mij niet, en die zijn heel eenvoudig in grote getalen elders op het internet te vinden.
Ik kom idd nooit buiten Europa om te fietsen, er is hier voor mij nog genoeg te ontdekken en het is voor mij als drukke 30'er met werk en gezinsleven en alles lekker laagdrempelig. De meeste europese bestemmingen zijn op fietsafstand binnen een redelijke tijd. Vliegen vermijd ik sowieso zo veel mogelijk. Misschien ga ik nog wel eens buiten Europa fietsen en dan zal ik een hoop (hier) moeten inlezen en leren, en veranderen, want mijn fiets en reisgewoontes zijn nu afgesteld op Europa. Het amerikaanse continent trekt wel erg mijn nieuwschierigheid.
cabonga schreef:
zo 06 mei, 2018 12:04
Morgen: 4 dagen "Battlefields Somme" : Fietsen heen en terug en ter plaatse 3 dagen tussen Arras en Amiens
Vanwege de omgeving of ook historische (WWI) interesse?
Vorig jaar voor het eerst op fietsvakantie geweest, van m'n huis naar Nice. Met in het achterhoofd dat ik de hele zooi zo weer op marktplaats kan zetten als het me niet bevalt, maar dat was dus niet nodig.. :D Dit jaar fiets ik samen met mijn vriendin de route 'fietsen in Bourgondie', vertrek over 10 dagen. We hebben er zin in, en als het goed gaat... dan hopen we nog veel meer ritten te mogen maken in de toekomst :)
Hallo,
Met deze mooie dagen in mei ben ik een aantal keren een weekendje weg (afgelopen weekend rondje door Drenthe-Groningen, met Hemelvaart rondje door Friesland-Drenthe en met Pinksteren een rondje door Zuid-NL), om deze zomer van Toulouse naar huis te fietsen en komende winter 3 maanden door Australie te fietsen. Veel zin in!
Groet, Petra.
Onlangs een vierdaags mini-avontuur van mijn woonplaats via Leersum, Nunspeet en Geesbrug naar Assen, vandaar weer met de trein terug. Ik had er heerlijk weer bij, en de wind drie van de vier dagen in de rug. Het was heerlijk om weer even op pad te zijn, ik hoop dit jaar nog een paar keer zo'n lang weekend weg te kunnen.
Eind augustus ga ik volgens Benjaminse over Le Puy richting Barcelona, maar buig voor het zover is af naar Avignon. Ik heb er drie weken de tijd voor. Zoals gebruikelijk ben ik nu aan het uitzoeken wat de handigste terugreis is. Ik heb een prijsopgave van de Treinreiswinkel, van Soetens, en van een tamelijk willekeurig gekozen transportbedrijf in Roelofarendsveen. Elk heeft zo zijn voors en tegens wat betreft prijs, gemak etc.
Het enige obstakel is voor zover ik kan zien, de D 81 op Corsica. Ik twijfel namelijk of ik in Bastia blijf, of dat ik die weg naar L'îlle Rousse neem en dan daar de ferry.
Die weg in het noorden richting Calvi is prachtig. Dan naar Bastia is een drukke weg, zeker in het hoogseizoen. Succes met de voorbereiding.
Dit weekend heb ik een paar rondjes in de Vlaamse Ardennen gereden, zonder bepakking. Een goede opwarming voor een rondje Andalusië. Gezien de weersvoorspellingen kan ik daar waarschijnlijk zonder spatborden, regenkleding en dikke slaapzak rondrijden, dus lekker licht. Zondagavond vertrek ik!
Dit jaar geen pure fietsreis. De trike gaat in de auto (T4 campertje) en zo rij ik richting Carcassonne. Daar functioneert het busje als uitvalsbasis om wat lussen te fietsen in de katharenstreek. Na een aantal dagen verkas ik, om rond Béziers hetzelfde te doen. Daarna gaat het (eindelijk) naar de Mont Ventoux. Eind mei moet dat nog te doen zijn, in de zin dat er wellicht geen fietsfiles zullen zijn. Daarna rij ik weer een eindje verder, naar een ligfietstreffen in de omgeving van Lyon, om uiteindelijk via de Auvergne terug naar huis te trekken.
De auto voor de grote verplaatsingen en ter plaatse telkens wat lussen, waarbij fietsen en toerisme in evenwicht moeten zijn.
Ik fiets in juli, Solo, van Bremen naar Kalmar (Zweden). Ik start met een deel van de Hanzeroute. Vervolgens ben ik de boot van Puttgarden naar Rødby (Denemarken). Dan fiets ik langs de kust naar Helsingør voor de boot naar Helsingbor en dan via een mooie route naar Kalmar. Voor het eerst een lange tocht alleen buiten NL. Ik vind het best wel spannend moet ik zeggen 🙂
Go fietst schreef:
ma 07 mei, 2018 22:07
Ik vind het best wel spannend moet ik zeggen 🙂
Wat mij betreft, zijn die reizen momenten die je je leven lang bij blijven.
CapoJan schreef:
ma 07 mei, 2018 22:14
Go fietst schreef:
ma 07 mei, 2018 22:07
Ik vind het best wel spannend moet ik zeggen 🙂
Wat mij betreft, zijn die reizen momenten die je je leven lang bij blijven.
Daar ga ik vanuit :) Tegen die tijd zal ik nog eens om tips vragen bij andere soloreizigers :)
Ben net terug van een tocht door het noorden van Thailand en Laos. In September verder naar Vietnam.
http://bicycletracks.blogspot.nl
Net besloten, volgende week de Saksenroute fietsen, solo, met tent. Had wildere plannen maar ziekte van de kat maakte plannen toch even lastig.