Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jouw fietsvakantieplannen in 2018?

Aanstaande donderdag vliegen we naar Sevilla om vandaar in vier maanden door veel moois in Zuid Europa terug te fietsen. Lissabon, Madrid, Pyreneeën, Sardine, Corsica, de Alpen-landen, Praag worden aangetikt. Vier maanden is voor het eerst, benieuwd hoe dit gaat. We zullen zo'n 7 a 8000 km wegtrappen.
Wat een fraaie plannen allemaal!

Eerder dit jaar al Maastricht-Porto gefietst en Groningen-Bremen :-)

Ik ga morgenavond een week weg met de fiets en tent, weet alleen nog niet waarheen. Zit te denken aan België van oost naar west vanaf Maastricht. Of misschien TransNederlandNoordZuid wel.

Zat ook aan de UK te denken, volgens de weersvoorspellingen blijft het ook daar droog en zonnig.

Andere suggesties welkom, vliegen wordt het op zo’n korte termijn helaas niet.
Dit jaar helaas alleen onderweg, dus minder lang dan de voorafgaande jaren. Ik ga in juni de bron van de Maas (die hier dicht bij stroomt) opzoeken en terug via Nancy, Metz en daarna waarschijnlijk Moezel en Rijn.
In augustus nog weer eens een goede week het immer fascinerende Roergebied in en tussendoor op defiets als het mooi kampeerweer is ...
Men tocht verderzetten door Zuid-Amerika.
1 augustus vlieg ik van bogota naar Barcelona.
Via een mooie lus door de Languedoc fiets ik dan verder door Frankrijk naar huis.
Begin 2019 vertrek voor jaartje Zuidoost-Azië & Australië :D
Polling schreef:
vr 04 mei, 2018 17:04
...... gaan we waarschijnlijk Lourdes niet halen. Zo wel, dan steek ik een kaarsje op voor mijn nieren... ;-)
Of je het nou gaat halen of niet: geniet er van!
(en pas op, Petrus leest mee.... :lol: :D :lol: )

Groet,
Tom.
Dit jaar langs oude wegen naar lourdes en terug vertrek 25 juni vanuit Nijmegen vaals en vennbahn en vanaf troisvierges aansluiten naar de route via boeur en bastogne terug Door ardennen
in Juni gaan we de Benjaminse route doen van Basel naar Pisa maar dan in omgekeerde richting.
We gaan daar oa de meren in noord Italie aandoen.

Dirk
Eerst een weekje in Vlaanderen na Pinksteren. Vervolgens half juni met de Flixbus naar Dresden en dan via de Elbe en een uitstapje naar het merengebied boven Berlijn in drie weken naar huis.
Grappig dat Rockhopper denkt dat reizen in Europa goedkoop kan zijn. Ik heb nu mijn 360.000 km fietservaring over 51 landen uitgesmeerd en ben elke keer weer blij Europa uit te zijn. Van onze wereldreis was alleen Australie duur vanwege het bizar dure eten maar als je kosten van eten/slapen rekent zul je na 3 weken het omslagpunt ervaren van goedkoper reizen Buiten Europa. Zowiezo is reizen natuurlijk goedkoper-per-dag naarmate je langer weggaat . Al-met-al; je moet gewoon de tijd hebben. ...
Oh ,mijn eigen plannen. Wel ,ik heb de baas belooft 2 jaar aan een stuk te werken zonder extra dagen te vragen voor vakanties omdat wij in 2016/17 een jaar weg mochten. Dus Hemelvaart midden -Duitsland en bouwvak Oost -Polen?
Groetjes Pier.
Over een aantal weken fiets ik een rondje vanuit huis naar Duinkerken oversteek veerboot naar Dover, dan door naar Plymouth, van Plymouth naar Sheepwash, door naar Bristol, dan Fishguard oversteek naar Rosslare/Ierland en dan halfom via de onderkant en het westen naar boven naar Belfast, dan oversteek naar Stranrear/Schotland door naar Newcastle de boot naar IJmuiden terug naar huis.
Leuk rondje rondom de kerk fietsen die ongeveer 2 maanden duurt. Ik schat zo'n 3.500 km - 4.000 km.

Ik wil in de eerste week van augustus terug zijn.
Ik zal voornamelijk gebruik maken van mijn tentje afgewisseld met B&B wanneer het langere perioden regenachtig wordt. Misschien kort ik de tocht in, of breidt deze uit als ik tijd over heb naar het noorden van Schotland.

Gedeeltelijk maak ik gebruik van gps tracks en routes van Fietsen rond het Kanaal deel 1, London - Land's End Cycle Route, de Celtic Route vanuit Greenwich naar Fishguard, rondje Ierland van een fietsvakantie 2011 van Hans van der Veeke, en verder uitzoekwerk en gepuzzel van mijzelf.

Ik heb er zin in.
Over twee weekjes naar Engeland. Eerst in Wales the Bryan Chapman Memorial rijden, dan twee weken toeren in het zuid-westen van Engeland. En als afsluiting nog een memorial: this is not a tour.

Begin september nog een rondje België en tussendoor denk ik nog wat korte fietstochtjes. Echt een paar weken op de fiets weg komt er voorlopig even niet van (keuzes, keuzes :?)

Voorlopig houd ik het ook bij Europa, nog zoveel mooie gebieden waar ik niet ben geweest... Maar het staat wel op mijn verlanglijstje om ooit in Japan te gaan fietsen. En IJsland (of valt dat nog onder Europa?)
arnob schreef:
vr 04 mei, 2018 17:34
In augustus nog weer eens een goede week het immer fascinerende Roergebied in en tussendoor op defiets als het mooi kampeerweer is ...
Interessant... gebied intrigeert mij ook. Wat zijn mooie routes of goede gidsen?
piviets schreef:
vr 04 mei, 2018 20:48
Grappig dat Rockhopper denkt dat reizen in Europa goedkoop kan zijn. Ik heb nu mijn 360.000 km fietservaring over 51 landen uitgesmeerd en ben elke keer weer blij Europa uit te zijn. Van onze wereldreis was alleen Australie duur vanwege het bizar dure eten maar als je kosten van eten/slapen rekent zul je na 3 weken het omslagpunt ervaren van goedkoper reizen Buiten Europa. Zowiezo is reizen natuurlijk goedkoper-per-dag naarmate je langer weggaat . Al-met-al; je moet gewoon de tijd hebben. ...
Oh ,mijn eigen plannen. Wel ,ik heb de baas belooft 2 jaar aan een stuk te werken zonder extra dagen te vragen voor vakanties omdat wij in 2016/17 een jaar weg mochten. Dus Hemelvaart midden -Duitsland en bouwvak Oost -Polen?
Groetjes Pier.
Je kan reizen zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt. Maar als ik vanuit mijn eigen woning vertrek met de fiets ben ik aan reiskosten zelf niks extra kwijt.

Mijn grote probleem buiten Europa is de trip erheen en de kosten die daarmee gepaard gaan en nog veel belangrijker de tijd. Qua levensstandaard is Europa het duurste gebied ter wereld, dus qua onderhoud ben je overal buiten Europa in de regel goedkoper uit (paar uitzonderingen daargelaten) zoals je terecht opmerkt.

En inderdaad, iedereen heeft leuke plannen!
@Fedor:
Interessant... gebied intrigeert mij ook. Wat zijn mooie routes of goede gidsen?
Mij fascineert de Route der Industriekultur het meest, maar er zijn er vele (110 Schlössrroute is heel anders bij voorbeeld).
Voor een groots overzicht:https://broschueren.nordrheinwestfalend ... service/vm en bestel de Fahr Rad in Nordrhein-Westfalen Überichtskarte eens.
Net als ArnoB in juni-begin juli in twee weken de Maasroute vanaf Maastricht tot de bron en terug via Nancy-Metz Moezel en door de Ardennen, Haut-fagnes wil ik ook doorheen, en even een slingertje om langs de cathedraal van Avioth te gaan.
Alleen nog bekijken met welke fiets, de tractor Villiger of de Salsa Casseroll.
We zullen elkaar wel niet tegenkomen Arno, want we gaan dezelfde kant op zo te zien!
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 10:50
2 maanden off-road USA: Nevada, Utah en Colorado

Wat mij steeds meer opvalt is dat de mensen die nog overblijven op dit forum amper buiten Europa fietsen.
Aangezien ik hier alleen maar op dit forum kom om bruikbare informatie WERELD-fiets te verkrijgen vindt ik dit wel problematisch, ..
Maar Europa ligt toch ook op de WERELD?
En als ik op opencyclemap kijk zie ik juist in Europa erg veel fietspaden/routes.
Op diezelfde opencyclemap valt me regelmatig op dat in Taiwan ook veel rode lijntjes zijn te zien, ben ik erg benieuwd naar maar staat niet voor mij op de planning 2018.
Fedor schreef:
vr 04 mei, 2018 22:57
arnob schreef:
vr 04 mei, 2018 17:34
In augustus nog weer eens een goede week het immer fascinerende Roergebied in en tussendoor op defiets als het mooi kampeerweer is ...
Interessant... gebied intrigeert mij ook. Wat zijn mooie routes of goede gidsen?
De Route der Industriekultur per Rad is 700 km en heel interessant. Op mijn website heb ik er een reisverslag over geschreven. Je kunt makkelijk in een lang weekend een deeltraject uitkiezen, er is heel veel te zien, te bezoeken en te beleven en de omgeving is vaak verrassend groen.
Wij gaan dit jaar toch maar weer naar Frankrijk, ons favoriete fietsland. Dit jaar starten we in Sète en rijden op onze tandem langs het Canal du Midi naar Bordeaux. Als we dan de nodige kilometers in de benen hebben, gaan we langs de kust naar het zuiden en nemen we de Katharenroute naar het oosten. We rijden dan door naar Marseille. Volgens ons wordt dat weer een mooi rondje :D.
Wij zitten te kijken om in juli, na een week aan canyoning gedaan te hebben, terug te fietsen vanuit Andermatt richting Nederland.
We moeten alleen nog kijken hoe ver we kunnen komen in een week, dus waarschijnlijk pakken we ergens in Duitsland de trein.
Ik ga met een mede wereldfietser een rondje Nederland doen. We maken een kleine uitstap op de route door ook naar Maastricht te fietsen.