Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreis van Nederland naar Zuidoost-Azië - Forum Wereldfietser

Fietsreis van Nederland naar Zuidoost-Azië

Hallo mede-fietsers!

Ik heb nog niet vaak een bericht geplaatst op dit forum dus ik zal ons even voorstellen. Wij zijn Robert (29) en Lynn (24) uit Hardenberg. Volgende week maandag (29 januari) gaan wij voor onbepaalde tijd op reis met de fiets. Hiervoor hebben we vooral wat kortere reizen van max. 2,5 maand gemaakt met de backpack of fiets.

We willen via Duitsland, Oostenrijk en de Balkan richting Griekenland fietsen. Vervolgens willen we via Athene met de ferry naar Turkije. Het lijkt ons mooi om langs de Turkse kust en daarna het binnenland van Turkije naar Centraal Azië te fietsen. Tot nu toe staat Iran ook op de planning. Ook de Pamir Highway lijkt ons fantastisch. Daarna is het vrij onzeker, we weten namelijk niet of we het visum voor China kunnen bemachtigen. Als dat niet mogelijk is willen we via India richting Zuidoost-Azië.

We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen en advies met betrekking tot deze route! Maar ook tips voor fietsen in de winter, visums aanvragen of leuke plekken die we niet moeten missen zijn heel welkom. :D

Afbeelding

We hebben trouwens vandaag onze website (http://www.rolynaround.com/nl) online gezet (kostte toch iets meer werk dan verwacht). Onze uitrusting en dergelijke hebben we ook beschreven, voor de geïnteresseerden. Hoor graag wat jullie ervan vinden. :oops:
Ik snap dat er wat werk in jullie website is gaan zitten, ziet er mooi uit! Geweldig plan ook, ik heb me alvast ingeschreven om op de hoogte te blijven van jullie avonturen.
Veel succes en veel mooie ervaringen met mooie mensen gewenst!
moooooooiiiiiii!!!!
Goede voorbereiding geweest zo te zien en mooi plan!

Ik neem aan dat jullie op de smartphone gaan navigeren. Welke app gebruiken jullie en hoe denken jullie het uit te houden als je bijv. vijf dagen niet kan opladen?
Mooie website, Goede keuze fietsen, en vooral jullie intentie:

"Een groot avontuur met zo min mogelijk planning en geen echt doel"

spreekt me aan.

Heel veel succes!!
Ik ben voornemens nog eens een keer langs de zijderoute richting Peking te rijden. Een grote overlap dus met jullie voorgenomen route. Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en heb me derhalve ook op jullie blog geabonneerd.
Goede reis en "Hals- und Beinbruch" zoals onze oosterburen zeggen.
@Meneer Zwijn Bedankt! Leuk dat je ons gaat volgen :D

@daulagari Dankjewel! We gaan inderdaad met onze smartphones navigeren. We gebruiken momenteel de app maps.me, hiermee kunnen we gemakkelijk kaarten downloaden voor offline gebruik en veel waypoints in markeren. Het zal niet alle kleine weggetjes aangeven maar wel voldoende zijn om onze weg te vinden. Wat betreft het opladen hebben we een goede powerbank bij ons en een zonnepaneel waarmee we die kunnen opladen. Als dat niet lukt hebben we altijd nog een kompas of de hulp van mensen onderweg, hopen we :D

@milko Bedankt! Leuk dat je ons gaat volgen. We zullen ook nog eens op dit forum plaatsen om te laten weten hoe het ons vergaat. :)
@rooss Bedankt voor je reactie , dat waarderen we :D
Veel plezier met de grote reis - ga jullie zeker volgen
Hoi, Lynn.
Wij zijn [helaas] alweer terug van onze wereldreis maar het stuk Kir-Kaz_china was geweldig . Die rode lijn van jullie vraagt om een verlengd China visum maar we horen genoeg dat dat mogelijk is . Omdat het zo makkelijk reist in china deden wij 6000 km in ons 3 maanden visum. Het eerste stuk van jullie zal het koudst zijn maar daar wen je snel aan ,wij hadden -15 op 3400 mtr maar sliepen prima.
Ik ga jullie volgen !!! groeten van Pier en Jose.
bikeiteasy.wordpress.com
@Inge1 Dankje, leuk dat je ons gaat volgen!

@piviets Wat leuk zeg. Heb even jullie website bekeken en jullie hebben een mooie afwisselende route gedaan! Ons plan voor China is nog vrij onduidelijk, misschien willen we ook een stuk met de trein doen, omdat het anders inderdaad nogal ver is/te veel tijd kost. Hebben jullie het visum voor China trouwens van te voren aangevraagd? Goed te horen dat jullie goed sliepen in de kou, dat is wel een angst van ons haha :oops: