Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fotoverslag Nederland India - Forum Wereldfietser

fotoverslag Nederland India

Van de late zomer in 2016 tot voorjaar 2017 fietste ik van Eindhoven naar Calcutta. Ik heb onderweg foto's gemaakt en die staan nu online: http://waarbenjenu.rele.be/opreis/index.html . Klik op een geel labeltje voor dagstatistieken en een link naar de foto's.

De site:
versie 0.99 en (nog) niet echt "mobile vriendelijk" dus het best bekeken op een PC. Oorspronkelijk was de site ook alleen bedoeld om thuisblijvers te laten zien waar ik zat op dat moment en ze konden dan ook wat foto's kijken en ik had gelijk een backup van m'n foto's. Ik ben geen fotograaf dus de foto's hebben niet allemaal de perfecte belichting, compositie e.d. Om een realistisch beeld te geven heb ik ook van saaie/niet zo schilderachtige stukken foto's gemaakt. Ik ben niet zo'n verhalenschrijver dus een verhaaltje mag je er zelf bij verzinnen. :)

De reis:
Ik heb een voorkeur om vanaf huis te vertrekken. Vervolgens gereden naar Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, Kroatie, Hongarije, Servie, Bulgarije, Turkije, Georgie, Armenie, Iran, Pakistan, India en Nepal om daarna te eindigen in India. Een Pakistan visum kun je als Nederlander alleen in Nederland aanvragen en is 3 of 4 maanden geldig. Daardoor was het wel een beetje haasten door Europa en heb ik de (bijna) kortste weg door Turkije genomen omdat je toch een deadline hebt. Een eventuele volgende keer zou ik dan starten in de Balkan of Turkije. Door het tijdstip van vertrek was de veelgeprezen route via Pamir en Karakoram geen optie. Kort samengevat: erg vette tocht, een aanrader!
Inderdaad vette tocht. Ik kijk later even op een groot scherm, op mobiel inderdaad niet echt goed te zien.
Ben erg benieuwd naar Pakistan!
Het is (ook op een desktop) niet echt lezersvriendelijk hé?
Leuk! Waar ik benieuwd naar ben, hoe heb je je visum voor Pakistan geregeld? Is het niet zo dat je die alleen in Nederland aan kunt vragen en je hem binnen 3 maanden na afgifte moet gebruiken?

Mocht mijn vriendin dit lezen: Just asking for a friend :roll:
Berger schreef:
vr 12 jan, 2018 17:34
Is het niet zo dat je die alleen in Nederland aan kunt vragen en je hem binnen 3 maanden na afgifte moet gebruiken?
Dat is inderdaad (ongeveer) precies wat TS hierboven aangeeft. :-)
PeterVanRijn schreef:
vr 12 jan, 2018 19:45
Berger schreef:
vr 12 jan, 2018 17:34
Is het niet zo dat je die alleen in Nederland aan kunt vragen en je hem binnen 3 maanden na afgifte moet gebruiken?
Dat is inderdaad (ongeveer) precies wat TS hierboven aangeeft. :-)
:oops:
Wat een geweldige tocht!
Leon schreef:
vr 12 jan, 2018 08:58
Het is (ook op een desktop) niet echt lezersvriendelijk hé?
Ik heb nog 's gekeken en als je een zgn. HD-ready beeldscherm hebt past een pagina er niet altijd precies in 1 keer op, met een full hd monitor zou je vrij eenvoudig door de site heen moeten kunnen klikken. Ik ga verder met versie 0.99a.
Echt heel mooi, respect!
maar één woord op zijn plaats: mooi!
Hi, ik bekijk je site nu op een groot scherm, maar ik zie alleen de track en de informatie. Geen foto's.
Ligt dat aan mij?
Als je de track van de dag open hebt staan, links onderaan klikken op "some photo's of the day".
fietsjunks schreef:
ma 15 jan, 2018 16:27
Hi, ik bekijk je site nu op een groot scherm, maar ik zie alleen de track en de informatie. Geen foto's.
Ligt dat aan mij?
Ja daar sta je met je professionele website Elmar. Komt er eentje die al zijn foto's gewoon in een track op het internet dumpt en vervolgens zegt men toch ooooh en aaaahh... :D
@Leon: Hahaha! Ik wil ook graag ooooohhh en aaaaahh zeggen, maar dan moet ik die foto's wel zien! ;)
Ik kan de labels ook niet meer aanklikken, paar dagen geleden werkte het wel.
Ik vind waarbenjij.nu wel een best interessante manier om de thuisblijvers te laten volgen, zonder veel moeite toch een goed overzicht....dacht ik, tot ik even uitzocht hoe het werkt.
Is er niets gelijkaardigs dat nog makkelijker werkt? Een foto per dag bv, die je dan automatisch op een kaart zoals GoogleMaps prikt en bijhoudt op een site.
Anders hou ik het maar op inchecken op FB met een foto erbij.
Waarom voor sommigen de website soms wel/niet werkt is me niet duidelijk. Ik heb m'n modem eens gereset en hier werkt het iig. nu.
Het zal de gemiddelde wereldfietser weinig interesseren maar ik vind het leuk dat het helemaal "open source" is en niet weer de zoveelste wordpress site maar dat is natuurlijk ook weer persoonlijk. Verder vond ik het wel handig: je geeft de computer wat foto's en 1 of meer gpx-files en hij flatst er (een) html pagina(s) uit.
Ik waardeer alle feedback, dank voor jullie reacties.

[edit]
damn, wordpress is ook open source, misschien toch eens naar kijken