Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zuiderzeeeroute/R1 Arnhem - Berlijn - Forum Wereldfietser

zuiderzeeeroute/R1 Arnhem - Berlijn

Hallo,

ik heb twee vragen. De eerste over de R1 van Arnhem naar Berlijn die ik van de zomer wil gaan fietsen. Ik heb het routeboekje in mijn bezit maar vind er weinig campings. Zijn er mensen die ervaring hebben met de route en dan met name met kamperen onderweg? En mag je in Duitsland wild kamperen? Gewoon ergens langs de route je tentje neerzetten? Ja, in een bos oid niet langs het fietspad he?

De volgende vraag gaat over de Zuiderzeeroute die ik in de meivakantie als voorbereiding wil gaan doen. Het boekje van de route is niet meer verkrijgbaar. Is er iemand die, als hij/zij het niet meer gebruikt, tegen een vergoeding mij dit boekje zou willen toesturen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marik48
Ik heb vorig jaar in het bevrijdingsweekend een rondje om de Voormalige Zuiderzee gefietst, zonder kaart, beschrijving of gps, maar gewoon de bordjes volgen. Ik weet niet wat voor leuke achtergrondinformatie het boekje biedt, maar als het enkel gaat om het vinden van de weg dan staat de route supergoed aangegeven!

Veel plezier gewenst! Er zijn veel mooie dingen te zien!
Er zijn op de route in Duitsland niet bijzonder veel campings. Ze zijn er wel, maar je moet een beetje plannen, mbv het R1 boekje. Ik nam ook af en toe een hotel.
Wildkamperen mag denk ik officieel niet, al was ik er dichtbij toen ik uren verder moest rijden om een hotel te vinden...
Een kleine lage tent achter een heg op een boerenveld ziet niemand in principe.
Maar goed, dat was uiteindelijk niet nodig voor mij.

Het eten is goedkoop, een halve liter Duits bier erg lekker aan het eind van de dag.
Het natuurgebied onder Berlijn, Hohe Flämig' oid, is erg mooi. Een soort superveluwe.

En bij kamperen in D wordt je, geheel conform de mores van het land, uitdrukkelijk gewezen waar je moet gaan staan. Geen 'comme vous voulez' dus....
In 2014 heb ik de R1 gereden tot Bernburg, daarna ben ik zuidwaarts gegaan. Op de route heb ik in de volgende plaatsen geslapen op een camping. Allemaal goede campings en dicht bij de route!

Gescher: Wochenendpark Brinkmann's Hof
Münster: Campingplatz Münster
Detmold: Campingplatz Quellental
Emmerborn: Camping Wohnpark Brockenblick
Bad Harzburg: Camping Harz Camp Göttingerode
Bernburg: Camingplatz Zur Schifferklause
Bedankt voor het lijstje met campings! Ik wil voor Berlijn noordwaarts om in Kopenhagen te eindigen.
Het boekje voor de zuiderzee route is geregeld.
marik48
Ben via de R1 tot aan Berlijn gefietst. Alleen op campings overnacht. Is goed te doen met een beetje planning. Indien je mijn dag etappes wilt weten stuur maar een pb'tje, dan zoek ik even de strava logs erbij.

@Georg: op de meeste campings mocht ik zelf kiezen waar ik wilde staan. Op sommige campings hoefde het niets eens op tent veldjes maar kon het ook tussen de caravans.
Wim Salemans is in 2012 naar Dresden gefietst via de R1

zie zijn website (reisverslag en gpx)(dagetappes naar campings tot voor de deur incl. dagbezoelken naar de winkels) de r1 gevolgd tot de Elbe

zie link

http://www.wimsalemans.dds.nl/2012.html

zelf heb ik met 2 kompanen in 2015 de gehele route van Wim gedaan:
een mooie route maar het "wegdek"laat wel eens te wensen over

succes

:) :) :)
Wat grappig. Wij hebben precies dezelfde plannen. In april willen we de zuiderzeeroute rijden, dan overnachten bij Vrienden op de fiets, of een keer in een hotel. En in de zomervakantie naar Berlijn via de R1, en dan gaan we kamperen. Ik lees dus met belangstelling mee!