Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser op de zuidpool - Forum Wereldfietser

Wereldfietser op de zuidpool

http://road.cc/content/news/100446-peda ... rctic-epic

Is dit nog wereldfietsen of valt dit in een andere categorie?
Het is zeker wereldfietsen , maar wel een hele speciale categorie. :shock:
Niet echt my cup of tea
Diep respect!!!!

De eerste fietser op de Zuid Pool is ook nog eens een vrouw! En ze zet ook maar gelijk een snelheidsrecord!

Erg gave fiets ook, zo'n driewielige Fatbike!

http://www.sintchristophorus.nl/britse- ... zuid-pool/

Afbeelding
wibo schreef:Is dit nog wereldfietsen of valt dit in een andere categorie?
Lijkt mij duidelijk een heel andere categorie; zwaar gesponsord, waarschijnlijk een hele film- en reddingsploeg erom heen, kortom leuk maar meer ook niet 8)
Helemaal fantastisch!!
En wat mij betreft zeker 'wereldfietsen'! Doe het haar maar eens na..
En zéker leuk dat het een vrouw is!! Hoopgevend voor ons geslacht :P..
Misschien moeten we haar naderhand vragen om landeninformatie:
* Gastvrijheid
* Munteenheid
* Visa/Mastercard
* Lokaal vervoer
* Fiets inpakken in vliegtuig
* Fietsroutes
* Dichtheid van het wegennet
* Toeristisch hoogseizoen
* Fietsenmakers
* Campings
* Markten en supermarkten
* Beschikbaarheid hospitalen
... :wink:
Leon
Geweldige prestatie, prachtige fiets en erg leuk dat het een vrouw is!
En ook mooi dat ze zo laat zien dat je op een fiets ver kan komen, zelfs de Zuidpool is niet meer veilig. 8)
Leon schreef:Misschien moeten we haar naderhand vragen om landeninformatie:
* Gastvrijheid
* Munteenheid
* Visa/Mastercard
* Lokaal vervoer
* Fiets inpakken in vliegtuig
* Fietsroutes
* Dichtheid van het wegennet
* Toeristisch hoogseizoen
* Fietsenmakers
* Campings
* Markten en supermarkten
* Beschikbaarheid hospitalen
... :wink:
Leon
Hoe moet ik dit opvatten Leon? Dat je een wereldfietser bent als je deze vragen weet te beantwoorden??

Natuurlijk is ze een wereldfietser: ze heeft op een stukje wereld gefietst waar nog maar zeer weinig mensen zijn geweest en daarbij maakt juist het ontbreken van veiligheid zoals geen wegennet, winkels, campings, ziekenhuizen, fietsenmakers etc en juist de extreem gevaarlijke temperaturen, poolstormen etc deze fietsreis tot een echte reis. Want met een beetje fiets kan iedereen naar Santiago de huppeldepup trappen maar wie doet haar na?? Dus nogmaals: groot respect!

Ben ook benieuwd naar d'r uitrusting zoals welke tent, slaapzak, matje, brander, kleding etc. En waarom juist een trike want de ander twee kozen voor een gewone tweewieler, welke reserve fietsonderdelen, wat doe je bij fietspech onder de -30°C, hoe zet je een tentje op in een poolstorm, hoeveel liter benzine en hoeveel/wat voor voedsel heb je nodig enzovoort. En hoe voelt het als de zon niet meer ondergaat (waanzinnig mooi!), hoe voelt het om daar te zijn waar nooit eerder iemand is geweest, hoe is het om de eerste fietser te zijn die ... ik ga gelijk haar website/blog opzoeken!

En Wibo, bedankt dat je dit onder de aandacht bracht. Leuk!
Gaaf! Dat lijkt me wel super mooi om te doen. Ik zou denk ik slecht tegen de hele hulptroepen en het regelen van alles kunnen maar toch wel een droomtocht
"[...]de Engelse Maria Leijerstam[...]"
http://road.cc/content/news/100446-peda ... rctic-epic
"[...]Welsh woman[...]" Ik zou het inderdaad, zoals in je kop, maar bij Britse vrouw houden, Christophorus. ;)

"Spaniard Juan Menendez Granados has already set out to ride to the pole[...]"
"American Daniel Burton is also heading for the South Pole[...]"

Het wordt druk.

Carl
Yopie schreef:
Leon schreef:Misschien moeten we haar naderhand vragen om landeninformatie:
* Gastvrijheid
* Munteenheid
* Visa/Mastercard
* Lokaal vervoer
* Fiets inpakken in vliegtuig
* Fietsroutes
* Dichtheid van het wegennet
* Toeristisch hoogseizoen
* Fietsenmakers
* Campings
* Markten en supermarkten
* Beschikbaarheid hospitalen
... :wink:
Leon
Hoe moet ik dit opvatten Leon? Dat je een wereldfietser bent als je deze vragen weet te beantwoorden??
Ik vat het gewoon op als humor. Niet meer of niet minder. :)
Yopie schreef: En waarom juist een trike want de ander twee kozen voor een gewone tweewieler,
Dat is een van de vragen die ze in het eerste artikel waar hier naar verwezen wordt, wordt beantwoord.

Renaat
Michael W schreef:Lijkt mij duidelijk een heel andere categorie; zwaar gesponsord, waarschijnlijk een hele film- en reddingsploeg erom heen, kortom leuk maar meer ook niet 8)
As she will be carrying her own gear, it’s technically an unsupported trip, but ...
Yopie schreef: Natuurlijk is ze een wereldfietser: ze heeft op een stukje wereld gefietst waar nog maar zeer weinig mensen zijn geweest en daarbij maakt juist het ontbreken van veiligheid zoals geen wegennet, winkels, campings, ziekenhuizen, fietsenmakers etc en juist de extreem gevaarlijke temperaturen, poolstormen etc deze fietsreis tot een echte reis.
As she will be carrying her own gear, it’s technically an unsupported trip, but drivers from supporter Arctic Trucks will never be far away if she runs into trouble.
De waarheid zit volgens mij duidelijk ergens tussen beiden. Ja, het is een fysiek knappe prestatie. Maar als men continu door een team gevolgd wordt kan men moeilijk beweren dat de veiligheid ontbreekt. Dan denk ik dat veel fietsers op dit forum al veel grotere risico's hebben genomen door alleen mijlenver van enige hulp te gaan fietsen en zonder dat er continu mensen zijn die weten waar hij/zij exact vertoeft.

Renaat
Revanho schreef:
Yopie schreef: En waarom juist een trike want de ander twee kozen voor een gewone tweewieler,
Dat is een van de vragen die ze in het eerste artikel waar hier naar verwezen wordt, wordt beantwoord.
Ja dat had ik gelezen. Maar omdat de twee mannen voor een tweewieler gaan vroeg ik me af of een driewieler nou wel zo handig is, maar ja ze is wel al eerste aangekomen. Misschien is dat het antwoord.
Revanho schreef: De waarheid zit volgens mij duidelijk ergens tussen beiden. Ja, het is een fysiek knappe prestatie. Maar als men continu door een team gevolgd wordt kan men moeilijk beweren dat de veiligheid ontbreekt. Dan denk ik dat veel fietsers op dit forum al veel grotere risico's hebben genomen door alleen mijlenver van enige hulp te gaan fietsen en zonder dat er continu mensen zijn die weten waar hij/zij exact vertoeft.
Ja daar heb je toch wel gelijk in.
Revanho schreef:De waarheid zit volgens mij duidelijk ergens tussen beiden. Ja, het is een fysiek knappe prestatie. Maar als men continu door een team gevolgd wordt kan men moeilijk beweren dat de veiligheid ontbreekt. Dan denk ik dat veel fietsers op dit forum al veel grotere risico's hebben genomen door alleen mijlenver van enige hulp te gaan fietsen en zonder dat er continu mensen zijn die weten waar hij/zij exact vertoeft.
Ja precies. De openingsvraag was is dit 'wereldfietsen'? In mijn ogen dus niet. Voor mij zit het op het niveau van Wim Hof die de Mount Everest gaat bedwingen alleen gekleed in een korte broek. Leuk voor de tv maar verders niet echt interessant. Of het dan een vrouw of een man is vind ik bijzaak, evenals wat voor fiets ze heeft gebruikt. 8)
Hoe dan ook: gave fiets! Ik had graag verslag gezien van de testen in IJsland.
Michael W schreef:De openingsvraag was is dit 'wereldfietsen'?
Wat mij betreft niet. Het is een knappe sportieve prestatie, maar het heeft naar mijn mening weinig te maken met iets van de wereld te zien en daarvoor de fiets gebruiken als transportmiddel.

Renaat
Leuk, een discussie over wat wereldfietsen is.

Ik heb vier zeer persoonlijke criteria:
1- De persoon legt afstand af met een fiets
2- Het is buiten mijn directe comfort-zone
3- Het is meerdaags
4- Ik denk: "Wouw, dat zou ik ook willen doen" of "Dat zou ik ook kunnen zijn"

Ze is dus een wereldfietser :)