Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onze droomreis: cycling the Americas! - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Onze droomreis: cycling the Americas!

160 berichten
Prachtige foto's, mooi verhaal.
Benieuwd of jullie nog ergens "angstige" momenten meemaken. En dan bedoel ik niet die ravijnen natuurlijk.
gr Anja
Hi Anja,

Dankjewel :)

Nee, gelukkig (afkloppen) hebben we geen angstige momenten meegemaakt. In het Zuiden van Colombia zagen we nog wel veel leger-activiteiten, maar dat is nu we richting het koffiegebied gaan, ook een stuk minder geworden.

Het meest angstige zijn denk ik onze medeweggebruikers, die ons niet (willen) zien en soms rakelings langs scheren. Dan is zo'n spiegeltje toch wel fijn..., zie je dood gewoon goed in de ogen! :lol:

Maar op de smalle weggetjes valt het reuze mee en die fietsen we (te) veel, want we schieten maar niet op haha!

Fietsze!
Omdat we best vaak vragen kregen van mensen die we onderweg ontmoeten of we niet in het Engels willen bloggen, hebben we dat maar gedaan!

Ons Engels is verre van perfect, maar beter dan Google translate! Dus hierbij de twee nieuwste blogs in het Engels (of beter 'Dunglish'):

Colombia: trout, desert and coffee

en

Sailing to Panama

We zijn inmiddels door bloedjeheet en vochtig Costa Rica aan het fietsen en gaan zo op zoek naar kleine kikkertjes. :) Nog anderhalve dag langs de kust zwoegen en dan de bergen in, het wordt een hete klim naar Monteverde. ;)
Wat een prachtige reis maken jullie. Vooral ook heel inspirerend om zo´n droom na te jagen! En complimenten voor jullie website(s)!
Dankjewel Zaza! Leuk dat het gelezen wordt en bedankt voor het reageren!

We zitten inmiddels in Nicaragua (Isla Ometepe) en fietsen zo naar Granada, hebben een kort verhaaltje over Costa Rica online gezet:

Costa Rica: welcome to the zoo

Gr. El en El
Ha, de kleine kikkertjes zijn gevonden! Mooie platen weer hoor!
Heb niet zoveel met taal, maar dit is goed te volgen. Prachtige tocht en wonderschone foto's weer. Er komen steeds meer landen bij waar ik ooit nog eens kijken wil. Met of zonder fiets, dat weet ik nog niet.
Op naar het volgende verhaal.....heel benieuwd waar die vandaan komt.
Groetjes, Anja
@Travelmaster: idd, maar was nog best lastig! Sommigen zijn zo klein en het is donker en ik heb geen flitser bij me... Elmar moest met een zaklamp licht werpen op de kikker. :)

@Anja: thanks! ;) Costa Rica zou ik liever nog eens bezoeken zonder de fiets of als bestemming op zich. De bezienswaardigheden liggen best uit elkaar en niet op de doorgaande route voor ons. Maar maakt niet uit, we hebben toch genoten! ;)
We hebben weer wat kilometers gemaakt, zijn intussen Nicaragua en Honduras door en vandaag zijn we de grens met El Salvador overgestoken. De landen vliegen (te snel) voorbij!

Nicaragua verdient het om nog meer te ontdekken en dan vooral de bergen in het Noorden. Honduras hebben we eigenlijk geen mening over, daar zijn we te kort voor geweest, maar ja, zo gaat dat: keuzes!

In El Salvador zullen we straks aan de kust een paar dagen gaan dobberen in de zee en dan steken we de grens met Guatemala al weer over. Hier willen we wel wat meer tijd doorbrengen, schijnt wel mooi te zijn. :)

Maar, intussen hebben we 20.000 kilometertjes op de teller staan en hebben we weer een korte blog en een paar kiekjes om met jullie te delen:

Nicaragua: the 20.000 kilometer milestone

Op naar de 30.000! :)
Mooi contrast in de openingsfoto.
Tussen jullie beide, maar ook omdat het zo'n politiefoto lijkt. Grappig.
Thanks Willem, was idd een beetje de bedoeling. ;)

We hebben een dag of drie aan de kust van El Salvador doorgebracht, even relaxen, beetje zonnen, beetje zwemmen, beetje tv kijken, beetje internetten en filmpje gemaakt.

Dus, zaterdagavond en niets op tv? In iets meer dan 7 minuten razen ruim 20.000 kilometers door Zuid-Amerika aan je voorbij:

Bekijk de film hier!
Mooi hoor. En dan te bedenken dat dit slechts enkele momenten uit het eerste deel van de reis zijn.

Het is een wonder dat jullie al zo ver zijn gekomen met al die tegenwind en idiote paadjes.

Dat handgebaar ergens op het einde van 'wie verzint deze route' is top. Ik vroeg het me ook al af. :)
Haha! Ja, ik zeg zoiets als 'poco loco', het is afzien, maar echt wel heel erg genieten!

Ik hoop dat we straks in Guatemala ook weer wat mooie offroad tracks kunnen vinden en natuurlijk staat de Great Divide in de US ook op het menu. Zo'n zin in, lekker weer elke dag kamperen... ;) Eerst nog een stukje door Guatemala en Mexico peddelen.
Vanuit Antigua wat gedachten op papier gezet.. Elmar is nl strontverkouden geworden en heeft paar dagen op bed moeten doorbrengen. Gaat alweer beter, dus morgen peddelen we verder.

Hier een kort blogje: Honduras and El Salvador in a flash

See you on the road!
Geen Belize op het programma? Vonden wij erg mooi - vooral het snorkelen in s'werelds tweede grootste barrier rif bij Placentia. Arme Elmar - geef hem maar een kusje van Douwe en mij dan zal hij snel opknappen :wink:
@Blanche: Thanks! Gaat al ietsje beter met 'm. Heb 'm volgestopt met pillen en vandaag hebben we weer een stukje kunnen fietsen. ;)
Helaas hebben we allebei (nog steeds) last van een hardnekkige verkoudheid, wat ons ervan heeft weerhouden om de geplande single tracks in Guatemala te fietsen. Het is niet anders! Dit houdt wat te dromen over, zullen we maar zeggen. Het hoort allemaal bij een lange reis. ;)

We hebben uiteraard wel gefietst, maar over de iets makkelijkere wegen (voor zover Guatemala die kent).

Hier ons laatste verslag met foto's uiteraard!

Colonial towns, ash spitting volcanos and steep climbs in Guatemala

Gr. El & El
Geweldige reis hoor, maar nu graag even een update over die fietswissel :lol:
berger schreef:Geweldige reis hoor, maar nu graag even een update over die fietswissel :lol:
Hahaha! Vandaag fietsen we onze laatste kilometers op de Travel Lites en de planning is dat we morgen de nieuwe fietsen ontvangen..! Goede timing zo. ;)
Dus nog even in spanning blijven wachten! ;)
Jullie maken me nu wel nieuwsgierig! :shock: