Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bert opnieuw in Thailand - Forum Wereldfietser

Bert opnieuw in Thailand

Beste mensen,

Ik ben dus weer eens in Thailand. Vandaag was mijn eerste fietsdag en dat viel niet mee, want ik vond het warm. Heb ik toch niet snel last van.
Ik blaas nu lekker uit in de koele tuin van mijn guesthouse met een Singhaatje voor mijn neus. De mensen van de groep van twee jaar terug kennen dit guesthouse in Nong Khai nog wel. Eens kijken wat de boot op Mekong vanavond aan life muziek te bieden heeft.
Heerlijk weer het fietsen door de Thaise leven. De bekende reactie´s en Thaise geluiden. De Noedelsoep blijft onovertroffen fietsvoer
Het eerste deel van mijn tocht zijn bekende beelden voor mij langs de Mekong, maar de Mekong verveeld nooit: iedere keer laat deze brede stroom een ander gezicht zijn.

Sawatdie maak, maak!

ไชโย!
Hoi Bert,

Spijtig dat we mekaar niet meer konden zien voor je vertrek.
Ben jaloers dat jij nu daar zit, in de warmte, en ik hier, in de vochtige koude :D .

Ik ken het guesthouse waar je zit maar al te goed.
Fantastisch om er met een Singhaatje onder een boom te zitten.
Trek je met de groep richting Chiang Mai, of ga je stroomafwaarts de Mekong volgen ?

Heel veel plezier !

Ps. Ben jij terug voor de wereldfietsbeurs eind deze maand ?
Ha die Koenie,

Ik ben niet met een groep. Ik ga eerst naar Chiang Khan (niet naar die betonnen bunker Pattaya aan de Mekong, maar ik slaap in een teakhouten guesthouse). Daarna maak een doorsteek door de Isan om vervolgens de Mekong stroomafwaards op te pikken. Vanaf de Smaragden Driehoek ga ik via Chanthaburi terug naar Bangkok.

De Singha smaakt goed vanavond. De bollekes hebben ze in Thialand nog niet ontdekt.

Ik ben pas op 18 december terug in Nederland, dus niet in Rotterdam, maar je zult daar ongetwijfels genoeg andere wereldfietsers treffen.

ทักทายมิตรจากแม่น้ำโขง,

Bert
Bert, jij kan de mensen toch jaloers maken. Jij gaat daar lekker in Thailand fietsen en Singha 's drinken, terwijl de werkmens hier in dit grauwe landje zijn boterham moet verdienen.Ik kan me dat guisthouse en die partyboot nog goed voorstellen van twee jaar geleden.
In ieder geval , maak er een mooie reis van Bert

groetjes,
Hein
Het is heet in Thailand. Veel warmer dan twee jaar geleden en geen wolkje aan de lucht. Veel drinken dus, maar overdag geen Singha.
Het Bouy Guesthouse in Samkohm heeft de overstroming van de Mekong vorig jaar overleeft. Het water stond ruim een meter hoog in de woonkamer van de eigenaren. Geen hutje is meessleurd en ook de geimpoviseerde brug naar het eiland had geen schade. Wel zijn tafels en stoelen meegenomen door de waterstroom.
De oorzaak van de catastrofe: in China had men een stuwdam opengezet.

Het Bouy Guesthouse blijft een prachtige plek.
Hoi Bert,
Sam's Guesthouse heeft echt mooie kamers, maar ik logeerde in Chiang Khan ook wel in het Tonkhong Guesthouse, ook héél leuke mensen, en een goede keuken :P .

Ik heb in die Smaragden Driehoek een paar leuke slaapstekjes ontdekt.
Heb je ze gevonden op men website, anders mail ik ze wel eens naar je door.

Veel plezier langs de Mekong (dat is toch wat ik meende te herkennen in je Thaise onderschrift :D ), geniet van de vriendelijke, ongecompliceerde Thai, het eten, de tropen, de geuren, de glimlach, een 'airconditioned 7/eleven' na honderd kilometers zweten op de fiets, de Singha's (of een M-150 ?) en de landschapjes.

Koen
koenie schreef:Hoi Bert,
Sam's Guesthouse heeft echt mooie kamers, maar ik logeerde in Chiang Khan ook wel in het Tonkhong Guesthouse, ook héél leuke mensen, en een goede keuken :P .

Ik heb in die Smaragden Driehoek een paar leuke slaapstekjes ontdekt.
Heb je ze gevonden op men website, anders mail ik ze wel eens naar je door.

Veel plezier langs de Mekong (dat is toch wat ik meende te herkennen in je Thaise onderschrift :D ), geniet van de vriendelijke, ongecompliceerde Thai, het eten, de tropen, de geuren, de glimlach, een 'airconditioned 7/eleven' na honderd kilometers zweten op de fiets, de Singha's (of een M-150 ?) en de landschapjes.

Koen
En ook natuurlijk Mekong whisky, het schijnt twee keer zo lekker te smaken als je binnen 1km van de Mekong ben :wink:
Het is nog steeds heet in Thailand. Gelukkig komt de wind van de Mekong en dat zorgt voor wat verkoeling., maar helaas loopt de weg niet altijd naast de Mekong. Een mevaller is dat de middagwolkjes nu opduiken. Ik ben inmiddels in That Pannom. Voor de bungalow tegenover mij staan twee Nedelandse fietsen: een Koga en en Snel. Het zijn de fietsen van Jan en Joke uit Hilversem. Ik ben het koppel al in Polen tegen gekomen, maar ook een paar keer op een weekend van de Wereldfietser.
Volgen de receptie zij ze bezig met een middagdutje: niet onverstandig bij deze temperaturen. Ik kom ze vanavond ongetwijfeld tegen op de sfeervolle kade langs de river.

Hoi Koenie, kun jij mij die adressen van de Samaragden Driehoek mailen?

Groetjes,

Bert
Hoi Bert
Lekker ik krijg het warm van je verhalen. Ben je al bij Bauke langsgeweest?
Jan en Joke wonen toch in Leiderdorp??? Nog meer Jan en Jokes?
Nog veel plezier daar.
Groetjes
Gudy
Ha die Gudy,
Hoe is het in Oostzaan?
We hebben ook een Jan en Joke uit Hilversum. Ik ben ze nog een paar keer tegen gekomen en in Chong Chiam zaten we met vijf Nederlandse fietsers een biertje te drinken bij het samenvloeien van twee rivieren met verschillende kleuren water: de Mun en de Mekong. Net als twee kleuren verf die je in een mengvat laat lopen verenigen de kleuren zich langzaam tot een nieuwe tint.
Ik ben nu in de Samaragden Driehoek: een onbekend pareltje van Thailand. Vanmiddag heerlijk gezwommen vanaf een hagelwit zandstrandje aan de voet van een waterval in een nationaal park. Het is nu 16:30. Over een uur is het Singha-tijd. Wat is het leven hier toch verrukkelijk!
Sanoek maak maak,
Bert
Ha Bert,

bij mij is het om 16.30 geen singha tijd, maar dan zwoeg ik vanuit
mijn werk door wind en vaak regen naar huis op mijn fietsje, tja
Geniet ervan Bert

Groetjes,
Ingeborg :wink:
Hoi Bert,

Geef je even een seintje wanneer je Kanchanaburi nadert, dan kan ik even wat extra Singha bier inslaan. Ben zelf meer van het 'olifantenbier', geniet er maar van in het mooie Thailand.

groeten Bauke
Ha die Bauke,

Het duurt nog even voordat ik in Kanchanaburi ben. Ik zit nu in Nam Yuen, op koers naar Chantaburi en vervolgens naar Bangkok.
Zal ergens december worden. Wacht nog maar met inslaan van echt bier.

Bert
bert sitters schreef:Ik zit nu in Nam Yuen, op koers naar Chantaburi
Hoi Bert,

Zit je in die farmstay ?
De eigenaar heeft me indertijd met de auto naar Ubon gebracht omdat de as in men achterwiel volledig aan gort gereden was.
Weet niet of hij me nog herinnert haha.

Ik ben benieuwd of je Prah Wihaan kunt bezoeken.
Steek de Cambodianen dan alvast maar een hart onder de riem :wink:

Logeer jij in Chanthaburi in dat hotelletje aan de rivier ?
Heb ik ooit een hele mooie kamer gehad.

Geniet ervan, en 'chokdee', want voor jou is 't weeral Singa tijd :D
Ha die Koenie,

Bedoel je die Noor met zijn Thaise echtgenote Nok? Wel een schitterend plekje met ook nog een zwembad!
In het nationale park zijn veel bungalows te huur, maar ook tenten, matjes en slaapzakken. Kamperen tussen de Thais is een feest: hun volume aan keukenuitrusting en hun voorrraad aan eten in grote koelboxen is veel malen groter dan hun tetjes. In Thailand heb je geen brander nodig, want je wordt wel door je buren uitgenodigd om mee te eten.. Anders is er wel een restaurant.
Helaas, dat alles ging mij, voorbij want het nationale park nog steeds gesloten door het grensconflict met Cambodja over de tempels. Het zit vol met militairen. Dus je kunt ook niet bij de grens met Cambodja komen om de tempel op de berg te bezoeken. Figuurlijk, maar ook letterlijk een hoogtepunt.
Gelukkig heb ik hier in Khun Han een alternatief; de tempel opgebouwd uit een miljoen bierflessen. Helaas ook Heineken-bierflessen, om de daken een groene tint te geven. Er is ook een crematorium van bierflessen en Thaise energiedrankflesjes. Zijn er nog liefhebbers om hier gecremeerd te worden?
In Khun Han zijn drie hotels. Ik heb het leukste uitgekozen. Voor de rest is het fantastisch fietsen hier.

Groetjes,

Bert
Yep, die plek met die Noor bedoelde ik.
Schitterend gelegen he, met dat riviertje achterin het domein, en de heerlijk rustige bungalows.
Spijtig dat Preah Vihear er niet inzat voor je, maar dan heb je een reden om terug te gaan he.
Vergeet ook dat adresje in Ban Buengcharoen niet.
Ook daar is trouwens een zwembadje :D .
Op weg naar daar kan je een beetje het gemis van de Preah Vihear compenseren door Prasat Ta Muen ('Toch' & 'Thom') te bezoeken.

Die bierflessen tempel heb ik ook bezocht. Een leuke afwisseling voor alle andere tempels die je ziet, maar het behoeft geen navolging wat mij betreft :wink: .
Inderdaad spijtig van die Heineken flessen erin, het was leuker geweest met enkel Thaise flessen erin.

ขอให้คุณโชคดีกับทุกสิ่งที่คุณจะทำในวันข้างหน้า :)

Koen
Groetjes uit Aranyaprathet.
Wat is fietsen in Thailand toch leuk. Je hoeft de tempels niet op te zoeken, want ze komen vanzelf wel op je af.
Ik heb mijn geplande route wat moeten wijzigen, want diverse wegen langs de grens met Cambodja zijn afgesloten vanwege het conflict. Toch mooie en rustige wegen kunnen vinden. Dat adres van Koenie in Ban Bueng Charoen is werkelijk onovertroffen. En dat voor 200 Bahtjes (zes Euro's). Daar kampeer je bij ons nauwelijks meer voor.
Nog een paar dagen en ik duik in zee!

Groetjes,

Bert
Hee Bert,

Klinkt goed! Hier heeft de hemel zich geopend,...we hebben geen tempels nodig....bidden alleen voor wat zon....

Helaas is het zo ver weg, anders kwam ik even langs voor een biertje...
Veel plezier nog.
Fokko
Fokko schreef:Hee Bert,

Klinkt goed! Hier heeft de hemel zich geopend,...we hebben geen tempels nodig....bidden alleen voor wat zon....

Helaas is het zo ver weg, anders kwam ik even langs voor een biertje...
Veel plezier nog.
Fokko
Fokko,

Wat let je?

Doe het niet voor het bier, maar vooral om fantastisch te fietsen!

Er zijn hier geen Romeinen geweest, maar de Khmer-tempels zijn echt de moeite waard.

Ben je dit weekend ook op de perfect georganiseerde Wereldfietsers-show in Rotjeknorrr? Helaas is dat voor mij even te ver om over te komen.

Groetjes,

Bert
Dat klinkt toch heel wat beter dan de heideveldjes en vennekes hier in het Kempische bos... thailand,