Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets goed inpakken voor het vliegtuig en meer tips - Forum Wereldfietser

Fiets goed inpakken voor het vliegtuig en meer tips

Afbeelding

Wij krijgen vaak vragen hoe je je fiets mee kunt nemen in het vliegtuig. Eric Schuijt heeft dat heel vaak gedaan en kent alle kneepjes van het vak. En zijn fiets is altijd heel en onbeschadigd aangekomen.

De logica en handigheidjes hierachter worden je deze avond duidelijk.

Je leert ook hoe je meer bagage mee kunt nemen zonder extra overgewicht te betalen:-)

Op deze avond gaan we een fiets écht inpakken in een doos. Aan het einde krijg je een lijst met alle do’s en dont’s.
Want je krijgt dermate veel informatie dat het onmogelijk is om alles te onthouden:-)

Vanaf 19:00 uur is er koffie en thee (vroeger hadden we negerzoenen, maar dat mag niet meer. Maar neem gerust iets lekkers mee)
De workshop zelf begint om 19:30 en duurt tot even na tienen.

De avond kost € 20,-.

Aanmelden: https://www.vakantiefietser.nl/product ... vliegtuig/
Ik Beschik over een koga E worldtraveller.
Is er al een mogelijkheid met een elektrische fiets te vliegen?

Ik zou mij graag aanmelden. Maar als dat (nog) niet kan...

Hartelijke groet,

Marko
Ja hoor dat kan, alleen je accu mag niet mee :lol:
Ik ben ooit naar Griekenland gevlogen met een 500 Wah Bosch accu. Geheel legaal. Buiten Europa mag je -volgens onze klanten- vaak ook een accu meenemen.

Op de avond zelf geef ik heel veel tips en trics.
Ja, dat was ooit, Eric.
Vergeet het maar; geen enkele luchtvaartmij accepteert fiets accu's. De IATA, waar praktisch alle luchtvaartmaatschappijen bij zijn aangesloten, legt de grens bij 100 Wh per eenheid vrij, en 160 Wh met toestemming, die in de cabine (en dus niet in de ruimbagage) mag worden vervoerd, in een aantal eenheden.
Daarboven (accu's zwaarder dan 160 Wh, waaronder dus fietsaccu's) vallen de accu's onder de Dangerous Goods Regulations, en mag het alleen onder allerlei voorwaarden en administratieve verplichtingen vervoerd worden. Niet door passagiers.

Geef dat op de avond maar mee in de tips en trics.
Als passagier vind ik het wel een prettig idee, dat dat soort accu's niet mee mogen. Spontane ontbranding komt incidenteel voor, en waar ga je zo snel heen boven de oceaan?
Een dompelbak water vragen aan de stewardess?