Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vittorio - herstart 2023 - Forum Wereldfietser

Vittorio - herstart 2023

Volgens beperkte informatie op Instagram (@vittorio_cycles) lijkt er een herstart gegeven te worden aan het merk Vittorio, en wel bij The Bicycle Hub te Wijchen, waar de kleine framebouwer Project12 zit en verder groothandel Elan zit en framebouwer 11Ants.

Vandaag de eerste plaatjes van Vittorio fietsen.
Twee modellen frames: Globetrotter met Rohloff en Randonneur met derailleur. Vittorio wielen (Rad?), Schijfremmen en verder afmontage met bekende zaken als Brooks cambium, Ergon handvatten, Tubus dragers, Thomson pennen, Shimano GRX groep.

Tijdens de Fiets en Wandelbeurs 2023 presenteren zij zich bij de Rohloff stand.

Bijlagen

Leuk om zo'n merk terug te zien met een serieuze stap voorwaarts en een knipoog richting verleden.

Mooie plek ook waar ze geland zijn in Wijchen, ik ben benieuwd wat het wordt. Tijd om de jaren Heerhugowaard af te schudden en terug naar de Alkmaarsche historie.

Die gele lijkt voor mij wel te passen, doe mij maar eeeeven een rondje over het testparcours in Utrecht!

(-:
Oké…voor mij dan de Randonneur. Staal toch?
LHTJoost schreef:
wo 22 feb, 2023 19:42
Staal toch?
Jazeker.
dit vind ik heel leuk nieuws!
Ik ben benieuwd. Het wordt wel lastig de oude informatie op internet uit te roeien.
Ach, uitroeien hoeft niet toch? Zolang er maar genoeg nieuwe informatie bij komt (-:

En tsja, het zou best wel eens kunnen dat bijvoorbeeld hier op het forum ook de naam Vittorio weer vaker gaat vallen toch?
Mooi dat zo’n klassiek merk weer nieuw leven krijgt. Zegt de (tot nu toe beperkte) informatie ook iets over de tandems? Dat vind ik dan weer interessant 🤓
Gaat het om meer dan de naam die reïncarneert?
We zien het natuurlijk dit weekend op de Fiets en Wandelbeurs in de Jaarbeurs Utrecht . Daar komen we waarschijnlijk ook meer te weten en hoeven we niet meer te gissen..
Vittorio, welke leden van de Wereldfietser van het eerste uur kennen deze opmerkelijke, robuuste raspaardjes niet? Ooit dominant aanwezig op ieder kampeerweekend van onze vereniging. Lijkt mij een leuk weerzien in Utrecht.
https://www.fietsenwandelbeurs.nl/
Leon schreef:
wo 22 feb, 2023 22:37
Gaat het om meer dan de naam die reïncarneert?

Nog een foto van Project12 op Instagram:

Bijlagen

Een website erbij is ook wel leuk:

https://vittorio.cc/
Het is meer een teaser want als je doorklikt stopt het zo'n beetje.
Naast de homepage hebben de twee verschillende modellen een eigen pagina en er is een 'Wie is wie', maar de rest lijkt nog 'under construction' inderdaad ;)

Afbeelding
https://vittorio.cc/randonneur.html

Afbeelding
https://vittorio.cc/globetrotter.html
Weer een fietsenmerk dat alleen maar kleine maten heeft. :roll:

Next!

:|
Ik zie nu de prijzen.
"Prijs vanaf €6.295,-"
Helaas, dat gaat hem voor mij niet worden.
Polariteit schreef:
za 25 feb, 2023 19:40
Weer een fietsenmerk dat alleen maar kleine maten heeft. :roll:
Ik neem aan dat het om maatwerkfietsen gaat. Toch?

Mag ook wel voor die prijzen ;)
Fedor schreef:
za 25 feb, 2023 19:52
Polariteit schreef:
za 25 feb, 2023 19:40
Weer een fietsenmerk dat alleen maar kleine maten heeft. :roll:
Ik neem aan dat het om maatwerkfietsen gaat. Toch?
Met die frameproductie in eigen huis lijkt het me wel interessant voor de langere en kleinere medemens als men daar in de toekomst ook op inspeelt ja. Zelf erg gemiddeld qua lengte, dus daar geen wens voor ;)
Fedor schreef:
za 25 feb, 2023 19:52

Mag ook wel voor die prijzen ;)
Ik vind het eigenlijk zo gek nog niet als je kijkt naar wat je krijgt. Een in Nederland gemaakt frame met een afmontage op een niveau een stuk prijziger dan je bij bijvoorbeeld Santos krijgt.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de gele bij bijvoorbeeld stuurpen en zadelpen. Bij Santos krijg je dan Ergotec of iets vergelijkbaars met eigen logo, en hier Thomson. Crank wordt Middleburn, toch weer prijziger dan de Truvativ die je jarenlang bij Santos kreeg. Hope balhoofd en de Hope remmen in de meest recente Tech4 E4 versie. En ook de voorvork gaat nog naar Boost steekas begreep ik, net als idworx en ook Koga tegenwoordig doet.

Als je bijvoorbeeld een Santos met zoveel mogelijk dezelfde onderdelen aan gaat kleden kom je erg dichtbij.

Ik ben benieuwd naar de afmontage die bij de vanafprijs hoort. Er zijn natuurlijk best een aantal onderdelen aan te wijzen die goedkoper kunnen zonder daar aan functionaliteit in te leveren. Met bijvoorbeeld een setje Shimano Deore schijfremmen, batterijverlichting en stuur- en zadelpen wat minder exotisch kan 'ie best een stuk goedkoper worden dan het huidige introductiemodel denk ik. En heb je nog steeds een hele fraaie fiets.

En misschien wil men ook van de gele Globetrotter wel een derailleurversie maken die de prijs nog wat verder naar beneden brengt...?
Zeker goede onderdelen, ook de wielen. En staal in NL gemaakt mag een prijs hebben. Maar de vanaf-prijzen zijn ook al pittig en zullen voor veel mensen te hoog gegrepen zijn. De voor veel mensen té goede onderdelen jagen de prijs dan ook nog flink omhoog.

Voor het geld krijg je natuurlijk wel een mooi niche-merk, dat mag ook wat waard zijn :)

Vergelijken met Santos is niet helemaal eerlijk omdat dat verreweg het duurste bekende NL-merk is. Maar misschien hebben de Vittorio-lui wel met een scheef ook naar die prijzen gekeken (tenslotte betalen mensen die bedragen al voor een alu-frame uit het oosten dus dan moet staal uit NL nét aantrekkelijker worden) ;)
bert sitters schreef:
do 23 feb, 2023 08:05
We zien het natuurlijk dit weekend op de Fiets en Wandelbeurs in de Jaarbeurs Utrecht . Daar komen we waarschijnlijk ook meer te weten en hoeven we niet meer te gissen..
Vittorio, welke leden van de Wereldfietser van het eerste uur kennen deze opmerkelijke, robuuste raspaardjes niet? Ooit dominant aanwezig op ieder kampeerweekend van onze vereniging. Lijkt mij een leuk weerzien in Utrecht.
https://www.fietsenwandelbeurs.nl/
Het zou mooi zijn als dit echte compleet Nederlandse product een doorstart kan krijgen als tegenhanger van al die frames uit Azië die we nu op kampeer weekenden zien.