Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga World Traveller 2023 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga World Traveller 2023

Bouwvakkers en dhr. Elon M. behoren dan ook beiden niet per definitie tot mijn favorieten.
Leon schreef:
zo 08 jan, 2023 21:48
Bouwvakkers en dhr. Elon M. behoren dan ook beiden niet per definitie tot mijn favorieten.
De mijne ook niet, maar wij zijn niet het punt. het punt is dat matig in elkaar geschroefde producten ook buiten fietsenland wel bestaansrecht hebben. Blijkbaar.
De overeenkomst is dat de markt voor dat soort spullen erg goed is, zowel fietsen, huizen als electrische auto's.
Iemand al een proefritje kunnen maken, of wachten we nog op levering?

Ik ben benieuwd of het ietwat lompere uiterlijk ook vertaalt in een navenant rijgedrag, vergeleken met de 2018-22 versies.
Niet op gereden, ook niet zozeer die wens omdat het voor mij zelf geen mogelijke opvolger is van mijn huidige fiets. Wel op de Fiets&wandelbeurs een tijdje naar het verhaal erachter van 1 van de ontwerpers staan luisteren in een gesprek bij de Vakantiefietser-stand.

De korte samenvatting is eigenlijk dat de fiets eerst is ontworpen als e-bike met de focus op het maximum totaalgewicht van fiets+fietser+bagage van 180kg. Pas daarna hebben ze de e-bike weer ge-de-electrificeerd.

Verder voor derailleur en Rohloff hetzelfde frame, Rohloff in 142mm A12 steekasframe-compatible versie, verwisselbare dropouts om naar 148x12mm "Boost" steekas achterop te kunnen gaan bij de derailleur uitvoering, 110x15mm steekas "Boost" naafdynamo met stekkers en niet compatible met de stekkerloze Son-SL zoals bijvoorbeeld idworx en Santos gebruiken, balhoofdlagers met een grotere diameter onderop dan bovenop "tapered", etc etc...

Schijnt wel een stuk zwaarder te zijn geworden, til 'm vooral even op ook ;)
Maar wel handiger dan een vaste bagagedrager in kleur want tassen zijn de pest voor je lak. Nu hoef je alleen het subframe te vervangen als je weer een onbeschadigde fiets wilt.
Ik heb eerder van Tout Terrain begrepen dat de aangelaste dragers (vlgs mij van RVS) de fiets stijver maken waardoor er elders materiaal (gewicht) bespaard kan worden. Eerder ook weleens naar Koga gekeken en die is toen afgevallen omdat ik het erg lelijk vind als er op het frame allerlei nokjes zitten die ik nooit ga gebruiken. Ik stoor me al aan de derailleurhanger van mij nieuwe Pilot. Bij mijn oude JanJanssen had ik die netjes afgezaagd (aluminium). Nu durf ik het nog niet.
Bert van Sprang schreef:
wo 01 mar, 2023 11:54
Ik stoor me al aan de derailleurhanger van mij nieuwe Pilot. Bij mijn oude JanJanssen had ik die netjes afgezaagd (aluminium). Nu durf ik het nog niet.
Dan heb je nog mazzel dat je een Rohloff versie hebt. Daarop zou'ie nog van pas kunnen komen. Pilot heeft ook sommige Pinion fietsen met een dropout met derailleuroog geleverd... ;)
Het wordt er allemaal niet beter of mooier op met al die Ueber tractors.
Het idee is commercieel wel geniaal. Eerst maakte fabrikanten gewone fietsenframes met allerlei toeters en bellen erop om de verkoop te stimuleren. Mensen die er gaandeweg achter kwamen dat die toeters en bellen het fietsen minder fijn maakten en geen e-bike wilden haalden die toeters en bellen er dan zelf af. Het geniale van deze fiets is dat je het probleem er niet af kan halen en dus weer een nieuwe moet kopen. Over twee jaar is er vast weer een heel andere fiets die weer 'sterk verbeterd' is.

Voor flink forsere mensen is het wel fijn dat er een fiets is waar ze goed op kunnen fietsen en/of ook gerust een hoop bagage mee kunnen nemen.
Fedor schreef:
zo 08 jan, 2023 20:20
Ik hou het netjes bij idd. Handig om te kijken hoe lang zaken meegaan.

Wel laatst wel als boomer beschouwd toen ik vertelde dat ik geen Strava had. Hij verklaarde me al voor gek maar daarna kwam de opmerking: "Je gaan toch niet vertellen dat je je ritten in een Excel-sheet bijhoudt?"... eeeeeh ja....
Hier nog zo gevalletje. Een halve eeuw geleden begonnen op een handgeschreven multomapvelletje :wink:

Afbeelding

Sinds enkele jaren ook een spreadsheat met kilometerstanden voor klusjes aan onze meest gebruikte fietsen.

Afbeelding
ik heb er inmiddels 1 besteld .
6 weken geleden .
toen was er nog bijna niets over deze fiets te vinden aan specs zelfs de kleur was vaag .
maar door luxe van te veel overuren toch maar gekocht .
gaat alleemaal beetje fout reaktie plaatsen is mijn eerste keer hier.
ik heb al een worldtraveller model 2017 met carbon voorvork .
maar wilde graag voortassen vandaar nu een ander.
weet niet of het de juiste keus is omdat ik met het nieuwe model niet heb kunnen proefrijden .
maar mijn model uit 2017 en het model van vorig jaar fietsen prima ,dus ik gok dat het nieuwe model ook wel goed zal zijn .
moet wel zeggen dat ik de achterkant ook niet echt fraai vind.
mrs rail had van mij persoonlijk ook niet gehoeven komt alleen maar vuil in .
bidon boven op de stang ziet er ook raar uit.
maar steekassen, bredere banden en aluminium voorvork lijkt me weer verbetering vergeleken met wat ik nu heb .
paapmans schreef:
wo 01 mar, 2023 18:14
ik heb er inmiddels 1 besteld .
6 weken geleden .
Flinke aankoop. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen :) Signature of standaard model?

Waarom geen model van vorig jaar (of zijn die al niet meer leverbaar)?
ik heb nog wel getwijfeld tussen ouder model maar dacht voor iets meer heb ik het nieuwste model.
is een standaard model geen signature
ik had wel andere kleur gewild maar om daarvoor een signature te nemen ging me te ver want verder zou ik niet weten wat ik nog meer anders had gewild.
Configurator is nu aktief op de site van Koga ( bij mij werkt ie wel zeer traag )
Ik vraag me wel af of de prijzen wel kloppen.
De prijs van de nieuwe worldtraveller is iets lager dan het huidige model ( classic ). ???

https://www.koga.com/nl/koga-signature
Prijsverschil is nog wel te overzien (allebei: duur :) ). Maar bij de classic krijg je voor €5651 slechts 17,4 kg fiets, terwijl je bij de nieuwe voor €5494 maar liefst 23,5 kg fiets krijgt :D