Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aan koop osmand - Forum Wereldfietser

Aan koop osmand

Hallo,

Ik heb per ongeluk osmand van mijn mobiel gehaald. Na terug plaatsing kon ik geen kaarten meer downloaden.

Ik koos voor osmand+. Ik betaalde eenmalig €24,95.

Ik heb €24,95 via google play betaald.

Ik kan geen kaarten in osmand zetten. Duurt dit na betaling even of moet ik wachten op een bevestiging.

Of doe ik iets verkeerd? Ik ben in Antwerpen, heeft dat er iets mee te maken?

Mario
Ik had het er bewust een keer van af gehaald
Later weer op geladen, kon meteen mijn kaarten laden
Ik had al een Osmand +, deze 7 jaar geleden aan geschaft
Maakt volgens mij niet uit waar je bent. Zolang je maar met hetzelfde account een versie van OsmAND installeerd zou je alle functies weer moeten hebben, ook op een nieuw toestel werkt dat bij mij gewoon.
Zijn er misschien niet meerdere versies (soorten) van de OsmAnd app, en heb je niet dezelfde binnengehaald als waar je kaarten voor had?
Er zijn 3 versies, de gratis met maar een beperkte mogelijkheid om kaarten de downloaden, de plus versie en de pro versie waarbij de laatste een soort abonnementsvorm is met nog meer mogelijkheden en meer kaart-updates. Meer info kun je zelf ook opzoeken.

Als je de app opnieuw installeert dan moet je toch weer de kaarten downloaden (ook al stonden ze er al op) Ze updaten die kaarten ook regelmatig en allemaal heb je ze ook niet nodig.
Net even getest, en ondanks dat ik aangaf dat de data moest blijven staan toch weer de kaarten moeten downloaden
Onder instellingen > backup & herstel kan je ook een herstelbestand maken waarin evt ook al jouw kaarten worden gebackupt. Neemt natuurlijk extra ruimte in dus niet echt handig, maar andere instellingen of favoriete pois backuppen kan dus ook.
Is toch gelukt. Vind de osmand wel handig. Heb de plus genomen. Als je €24,95 betaald is dat voor altijd, ipv €9,95 per jaar.

Mario
supermario schreef:
za 17 dec, 2022 18:44
Is toch gelukt. Vind de osmand wel handig. Heb de plus genomen. Als je €24,95 betaald is dat voor altijd, ipv €9,95 per jaar.

Mario
fijn dat het is gelukt, nu weer genieten
groetjes Andries