Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gasblikjes bij Decathlon - Forum Wereldfietser

Gasblikjes bij Decathlon

Decathlon heeft sinds enige tijd een eigen merk gasblikjes met schroefdop . Deze passen op veel branders. Ze kosten 4,95, maar er zijn ook kleine en grotere blikken. Voordeel voor tijdens een fietsreis: Decathlon zit overal!
Dat is goed nieuws, en werd tijd ook.

Toch zijn er ook buitensportzaken die geen deel uitmaken van een megagroot concern (met aandeelhouders) maar wel klandizie kunnen gebruiken. Heb je dus in de omgeving waar je verblijft naast Decathlon een alternatief in de vorm van een mkb-er, steun dan die ondernemer.
Op zich helemaal eens met Willem, echter in het verleden te vaak voor niets naar een winkel gefietst en daarom fijn te weten dat Decathlon ze ook heeft. Vorig jaar in de buurt van Napels was het echter nog wel een heel avontuur de Decathlon te bereiken.
Bert van Sprang schreef:
di 28 jun, 2022 22:18
Op zich helemaal eens met Willem, echter in het verleden te vaak voor niets naar een winkel gefietst en daarom fijn te weten dat Decathlon ze ook heeft. Vorig jaar in de buurt van Napels was het echter nog wel een heel avontuur de Decathlon te bereiken.
Ja, buitensportwikel die vaak alleen met een auto is te bereiken. Beetje tegenstrijdig hé
De Decathlons hier in de buurt zijn prima per fiets te bereiken, al ziet het er niet aanlokkelijk uit.

Als ik op streetview kijk is er in Napels überhaupt niet één plek die goed per fiets te bereiken is:
https://www.google.com/maps/@40.8630932 ... 384!8i8192

Edit: als het om Decathlon Casoria in het noorden van Napels is, is mijn antwoord natuurlijk anders want de fietsbereikbaarheid van de Decathlonnen in Nederland en België zijn een droom ten opzichte van Napels. Bijzonder dat ze in zo'n arm gebied kennelijk fortuinen uitgeven aan wegen en auto's.
In Napels was het prima fietsen, het verkeer stond stil. Echter op zoek naar Decathlon Marcianise in het noorden van Napels reden wij ons steeds vast op half afgebouwde door hekken omgeven bedrijventerreinen.
Ik zie op de website alleen 100 en 500 blikken. Geen 230 of in die orde van grootte...?
De Decathlon van Turijn is pal tegenover het station. Ook de Decathlon van Ronda is in de oude stad.
Bronsky schreef:
wo 29 jun, 2022 18:05
Ik zie op de website alleen 100 en 500 blikken. Geen 230 of in die orde van grootte...?
In de winkel zie ik wel de tussenmaat. Dus kijk even in de winkel.
goedenavond , ik lees wat over de gasblikjes van Decathlon, wij hebben deze ook ,onze gasbus was leeg en wij probeerden een gasbus van een ander merk erop te zetten , dit lukt niet ,er kwam geen gas uit .
op een Decathlon brander passen alleen Decathlon gasbussen , wij hebben nu een andere brander gekocht van VANGO daar passen ook de Decathlon gasbussen en de andere merken op
@Thodana53! Er zijn diverse systemen om een gasblikje aan te sluiten. De meest voorkomende is nr. 1, met schroefdraad, je hebt ook nog nr. 2 zonder schroefdraad en nr. 3, met een prikaansluiting. Bij die laatste blijft de brander op het blikje aangesloten, totdat het blikje leeg is.

Je moet dus goed opletten dat je het juiste blikje voor je brander koopt.

Er zijn ook branders die je op de blikjes van nr. 1 en 2 kunt aansluiten (ik heb er één van Primus) of adapters zodat je een brander voor schroefdraad op blikje nr. 2 kunt aansluiten.
Scherm­afbeelding 2023-03-10 om 09.07.04.png
Thodana53! schreef:
do 09 mar, 2023 20:37
goedenavond , ik lees wat over de gasblikjes van Decathlon, wij hebben deze ook ,onze gasbus was leeg en wij probeerden een gasbus van een ander merk erop te zetten , dit lukt niet ,er kwam geen gas uit .
op een Decathlon brander passen alleen Decathlon gasbussen , wij hebben nu een andere brander gekocht van VANGO daar passen ook de Decathlon gasbussen en de andere merken op
In een ander, recent topic heb je hetzelfde bericht gemeld. Er lopen nu dus twee discussies over hetzelfde onderwerp.
viewtopic.php?t=37808#p438508
Thodana53! schreef:
za 18 feb, 2023 13:54
...
goedemiddag , wij hadden een Decathlon brander met decathlon schroefblikjes , toen deze schroefblikjes op waren ,en wij ter plaatse een Coleman schroefblikje kochten paste dit niet op de Decathlon brander :evil: hij draaide er gewoon op maar hij drukte het blikje niet open , wij hebben nu dus een Vango brander gekocht waar wel de diverse merken op passen .
Ik ben het wel met je eens hoor. Mijn advies zou zijn om weg te blijven bij Campingazmeuk en prikblikjes; dan heb je ook geen adapter voor prikblikjes meer nodig. Koop dus meteen de juiste brander.

Waarschijnlijk volgt snel hierna een reactie van een forumlid dat reclame gaat maken voor Decathlon. 😅