Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Bosch e-bike - Forum Wereldfietser

Santos Bosch e-bike

Op de Instagram van Santos een aankondiging voor een Santos e-bike met Bosch motor:

https://www.instagram.com/p/CfMQCuDMgtj/
dat blauwe buisje rechts... is dit misschien qua motor de dry-sump-versie? :wink:

ik denk dat hier zeker een markt voor is: ben benieuwd naar de hele fiets.
Hé hé eindelijk een echte e-bike van Santos. Als ze nu ook de echte Bosch motor gebruiken, die met pit en er is weer een toekomst voor de ouder wordende vakantiefietser :roll:
DCEA18AF-CCF3-4B3E-9C97-F90889F70985.jpeg
595CD836-3D92-4A73-B6B8-56ACBA33909A.jpeg
Eric op de Fiets schreef:Hé hé eindelijk een echte e-bike van Santos.
Laat ik me netjes uitdrukken.
Wat een volstrekt onzinnige opmerking.
Een fiets met ondersteuning is alleen een E-bike als er een Boschmotor in zit.

Als dit werkelijk waar is, moet Robbert Rutgrink zich diep gaan schamen.

Motto is toch: Build for life.
Na 5 jaar batterij moet vervangen. Sorry, deze inbouwbatterij is niet meer leverbaar.
Of
Na 6 jaar is de motor aan vervanging toe. Sorry, nu leverbare motoren passen niet in het frame.
De oorspronkelijke tekening was meer de e-Neo. maar deze heeft er wel wat van weg. Zijwaarts de accu verwijderen (hoe vaak doe je dat eigenlijk)? is een handige extra.

Maar ja: lage instap lijkt me nu niet echt de (normale) doelgroep van Santos. Alhoewel die wel vaak de meest gevulde beurs hebben natuurlijk ;) Gelukkig ook nog met "hoge" instap (ik neem aan: met bovenbuis) mogelijk :)
Hmmm nog niet in de Technische configurator. Duurder of goedkoper dan de e-Neo? Die komt op 9600 euro voor het standaard model incl. verlichting.

De Kleurenconfigurator is trouwens wel leuk spelen :) Had ik nog niet eerder gezien.
Fedor schreef:
ma 26 feb, 2024 21:20
De oorspronkelijke tekening was meer de e-Neo. maar deze heeft er wel wat van weg. Zijwaarts de accu verwijderen (hoe vaak doe je dat eigenlijk)? is een handige extra.
Accu verwijderen doe ik vaak, omdat ik geen verwarmde schuur heb, dus ik laad in huis op. Dus minstens 1-2 keer per week bij werkweken.