Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Santos stopt met derailleur modellen' - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

'Santos stopt met derailleur modellen'

215 berichten
Edwin* schreef:
vr 17 dec, 2021 19:15
Edwin* schreef:
zo 12 dec, 2021 13:16
Verder lees ik veel sneue reacties, jammer.
Grandonneur schreef:
zo 12 dec, 2021 13:23
Meen je dat echt? Ik lees vooral reacties van mensen die het jammer vinden dat je straks geen santos met derailleur meer kiezen kunt.
Snap je (nu, na 7 pagina’s) wat ik bedoel….? :wink:
Nee, eerlijk gezegd niet. Ik lees nog steeds van mensen die de afweging van S jammer vinden, en vind kritische gedachten over afmontage of prijsbeleid op zich verre van sneu.
Ik lees alleen nog maar lege reacties ;)
Bedoel je de lege reacties met of zonder woorden? 😇
Zeer bijzonder. Ik weet niet of Santos een marketing afdeling heeft. ( blijkbaar niet )
Maar werkt er dan niemand bij Santos die dit forum aktief leest, die even aan de bel trekt bij Robbert Rutgrink ?

Een officiele reactie van Santos is gewenst.
Wij zijn al 147 reacties verder….nog steeds aan het gissen

Zo benoemde iemand op de vorige pagina fietsen van Bike4travel.
De volgende dag op was er al een reactie door Ellen van Bike4travel.
jumbo schreef:
za 18 dec, 2021 10:14
Zo benoemde iemand op de vorige pagina fietsen van Bike4travel.
De volgende dag op was er al een reactie door Ellen van Bike4travel.
Bis!
Flix schreef:
za 18 dec, 2021 01:12
Bedoel je de lege reacties met of zonder woorden? 😇
Hij heeft wel een punt… :)
jumbo schreef:
za 18 dec, 2021 10:14
Een officiele reactie van Santos is gewenst.
Zou mooi zijn.
Maar misschien denken ze ook wel: het is daar net als op andere social media: je geeft een reactie en je krijgt een shitload bagger over je heen. 😱
Flix schreef:
za 18 dec, 2021 15:30
jumbo schreef:
za 18 dec, 2021 10:14
Een officiele reactie van Santos is gewenst.
Zou mooi zijn.
Maar misschien denken ze ook wel: het is daar net als op andere social media: je geeft een reactie en je krijgt een shitload bagger over je heen. 😱
Ik denk niet dat de hoeveelheid bagger en de kwaliteit van de bagger anders is na een officiële reactie of na het posten van een aanname. Op dit forum zijn helaas regelmatig discussies over een Santos hiertoe veroordeeld. Jammer en onnodig.

Laat onverlet dat een bijdrage van Robbert natuurlijk wel gewenst is en in ieder geval boven tafel brengt wat er nu echt waar is van het eerste bericht.
Senior2 schreef:een bijdrage van Robbert natuurlijk wel gewenst is
Ik begrijp dat Robbert de baas is bij Santos?
Misschien is dit media niet interressant voor hem?
Het gaat hier toch vooral om Raadplaatjes en het afzeiken van andere schrijvers op dit forum.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik vind dat het best wel redelijk goed gaat.
De meeste schrijvers houden zich er aan om vragen te stellen, iets van hun kennis te delen of hun mening te geven zonder eerst een andere schrijver een veeg uit de pan te geven.
Toen ik mij voor het eerst aanmeldde op dit forum ging het er geregeld heel wat ruiger aan toe.
De schermutselingen van de laatste tijd zijn jammer.
Ik denk dat de meeste schrijvers zich kunnen beheersen en niet op de man spelen.
dunlop schreef:
za 18 dec, 2021 18:11
Senior2 schreef:een bijdrage van Robbert natuurlijk wel gewenst is
Ik begrijp dat Robbert de baas is bij Santos?
Misschien is dit media niet interressant voor hem?
Het gaat hier toch vooral om Raadplaatjes en het afzeiken van andere schrijvers op dit forum.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
@dunlop. De tweede zin is een interessante vraag.
De overige zinnen roepen alleen maar nog meer negatieve reacties op……
jumbo schreef: @dunlop. De tweede zin is een interessante vraag.
De overige zinnen roepen alleen maar nog meer negatieve reacties op……
U heeft gelijk. Had ik niet moeten schrijven. Maar omdat U het gekwoot heeft, heeft het geen zin dit nog weg te halen.
Beste lezers van dit topic.

De vraag naar Santossen met riemaandrijving stijgt jaarlijks. De vraag naar Santossen met derailleur daalt jaarlijks. De levertijden van derailleurgroepen zijn momenteel extreem. Sommige Shimano onderdelen hebben een levertijd van 3 (!) jaar. Deze combinatie van vraag en levertijden hebben mij doen besluiten om, vooralsnog, te stoppen met het aanbieden van Santossen met derailleurs.

Het is voor ons best lastig om derailleur onderdelen te krijgen, we zijn immers maar een kleine fabrikant en gebruiken nog minder derailleurs. Sinds Corona is dit nog lastiger. Om in deze gekke tijden toch flexibel te kunnen blijven zijn we met BYO begonnen; bring our own. Dit houdt in dat jij (of de winkel) de derailleurgroep levert en wij daarmee een mooie Santos bouwen (mits het technisch past natuurlijk). Hopelijk kunnen we hiermee Corona goed doorkomen om dan daarna misschien weer te beginnen met een toffe derailleurgroep. BYO doen we overigens ook met andere onderdelen zoals verende voorvorken, ook zo'n lastig inkoopartikel (levertijd >2 jaar).

Heeft iemand verder nog vragen, stel ze mij dan gerust. Via het Santos Whatsapp nummer (0252823290) kun je je vragen direct aan mij stellen. Soms wel zo handig :wink:

Ik wens jullie allen goede dagen en hoop dat je er nog iets gezelligs van kunt maken.
En wie weet komen we elkaar nog eens tegen op de fiets.

Groet Robbert
Oprichter Santos Bikes
Robbert Rutgrink schreef:
ma 20 dec, 2021 18:54
En wie weet komen we elkaar nog eens tegen op de fiets.
Of op de fiets- en wandelbeurs!
Of hoe je ook wel profijt kunt halen uit de onderdelenschaarste. Slim gedaan. Het biedt nu de kans om deze stap te zetten. In juli was het eenvoudig: ‘daar is geen vraag meer naar’.*

https://www.volkskrant.nl/beter-leven/o ... ~b9833bcb/


Nu levert je het als bonus een hele stapel plusjes op.


*vraag stuur je zelf door het waarderen van je product.
Beste lezers van dit topic,

De onderdelen schaarste zoals consumenten die nu ervaren speelt voor ons als fietsfabrikant reeds sinds begin 2020. Toen merkten wij al een duidelijke verlenging van de levertijden en onzekerheden in de leveringen. Ook de veranderingen in verkochte modellen speelt al jaren. Op enig moment wordt er een keuze gemaakt. In dit geval heeft de combinatie van factoren ons doen besluiten om aan het einde van een seizoen vooralsnog te stoppen met derailleurs.
Dit heb ik in veel woorden verteld aan de Volkskrant. Zij hebben daar hun artikel van gemaakt. En ik heb getracht hetzelfde verhaal in het kort op dit forum te melden, eerlijk en te goeder trouw.

Grt. Robbert
Als het gaat om kritische en correcte berichtgeving over fietsenbouwers heeft de Volkskrant geen fantastische reputatie :lol:
https://www.bndestem.nl/breda/heibel-in ... ~a9180758/


In dat stukkie van de VK over Santos lees ik dan ook weer
Santos werkt samen met dealers die altijd een meting verrichten, waarna op maat een frame in elkaar wordt gezet en wordt afgewerkt met deels onderdelen naar keuze en deels onderdelen die Santos heeft gemaakt of gekozen.
:roll: Nondeju, hoe moeilijk kan het zijn.

Ach, op het grote geheel der dingen is het reilen en zeilen van betrekkelijk kleine nichespelers in de fietsindustrie ook weer niet zó belangrijk, dus de VK zal ook vast niet de grootste journalistiek talenten op pad sturen voor zulke stukkies.
Maar de doelgroep van Santos leest wel de Volkskrant, dus zo'n mediakans kun je ook niet laten schieten.

Ik snap de overstap naar Rohloff only wel. Als je ook derailleurversies wilt leveren moet je bv van ieder frame weer een versie met en een versie zonder EBB hebben.
Hoi Robbert,
Er zijn nog wel een paar mensen die je uit zou moeten leggen dat jullie fietsen naar wens opbouwen maar niet op maat maken:
Bij jullie website:
https://www.santosbikes.com/nl/hoe-koop-ik-een-santos
Bij de investeerder:
https://www.korys.be/portfolio/santos-bikes-2/
https://www.korys.be/pers/korys-stapt-i ... tos-bikes/

Maar geweldig dat je hier reageert!
'Op maat' is een begrip dat op meerdere manieren te interpreteren is.

Een fiets laten bouwen op basis van een moodboard is ook een vorm van maatwerk.

Taal is net klei.
Toen ik spellingscontroleur was voor een alhier veelgelezen tijdschrift heb ik me bijna nergers zo hard aan geërgerd dan aan het alsmaar terugkomende "deze spelling mag ook" als ik ging nakijken of het correct was.
Het probleem dat je krijgt wanneer je alle taalfouten maar goed vindt is dat de woorden uiteindelijk geen betekenis meer hebben.

Ik vind "op maat" voor een Santos fout, want nota bene het enige dat niet écht naar wens is uitgerekend de maat. Ja er zijn meerdere framematen, maar dat hebben alle merken.