Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Santos stopt met derailleur modellen' - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

'Santos stopt met derailleur modellen'

215 berichten
Poppink schreef:
ma 13 dec, 2021 14:32

Ik stapte opnieuw in de fietswereld in 2016 na een afwezigheid van ruim 30 jaar. (destijds besloten vanwege de tijd die fietsen kost en de prioriteit voor de opvoeding van de kinderen)
30 jaar...die opvoeding was in ieder geval geen half werk 8)
Colruytgroep, voor zover ik dat bedrijf ken, staat al langer bekend voor een bijzonder HR beleid.
Daarnaast investeren ze zelf in wetenschappelijk onderzoek en ontwikkeling onder meer op gebied van duurzame energiebronnen. Ze hebben ook hun eigen technische teams, en sponsoren projecten om jongeren te stimuleren voor technisch wetenschappelijke beroepen. Het is meer dan een grootwarenhuis keten. Ik vind het eerder interessant dat zij nu investeren in de fietsensector.
LHTJoost schreef:
ma 13 dec, 2021 17:22
30 jaar...die opvoeding was in ieder geval geen half werk 8)
Hardlopen vulde de tijd zonder fiets.
Kost veel minder tijd en paste er mooi tussen.
Toch zeker drie keer per week gemiddeld, 3 marathons en een groot aantal halve.
Was mooi.
Fijn om weer terug te zijn op de fiets.
Poppink schreef:
ma 13 dec, 2021 17:49
Hardlopen vulde het gat.
Toch zeker drie keer per week gemiddeld, 3 marathons en een groot aantal halve.
Ik heb zelden gezien dat een komma zoveel verschil kon maken. :shock:
spoorzoeker schreef:
ma 13 dec, 2021 16:57
Ik vind de combinatie tussen Santos en Colruyt intrigerend
Colruyt, inderdaad de meest treurige van de uitbaters die je kan verzinnen.
Niet leesbaar. Moet een account aanmaken. Dus spam. Kunt u dit bericht hier rechtstreeks plaatsen? Dank reeds.
Grandonneur schreef:
ma 13 dec, 2021 09:36
en het verhaal van robbert over de samenwerking https://www.deondernemer.nl/mobiliteit/ ... nd~3460339
Wereldfietser Marco Meijerink vroeg Rutgrink speciale fiets voor hem te bouwen

Dit citaat geeft een heel andere invulling wan de berichten van deze Marco.
dunlop schreef:
ma 13 dec, 2021 18:02

Colruyt, inderdaad de meest treurige van de uitbaters die je kan verzinnen.
Die treurigheid is een beetje hun handelsmerk, ik vermoed dat ze hun winkels met opzet zo treurig mogelijk maken. Hun winkelkarretjes zijn de slechtste ten noorden van de Middellandse Zee. Ik rij er altijd omgekeerd mee, gaat veel beter.

Anderzijds heeft het iets, als Vlaming in Port-sur-Saône de Colruyt binnenlopen en je meteen thuis voelen in de herkenbare treurigheid.

Het neemt trouwens niet weg dat ze best goed spul verkopen, hun wijnen bijvoorbeeld.

En ik geloof wel wat nicolevelo schrijft over dat HR-beleid. Een ex-collega van me werkte bij Colruyt toen ontdekt werd dat hij op het autisme-spectrum zat. Hij heeft toen excellente begeleiding gekregen van Colruyt.

Ze doen het voor het geld, ongetwijfeld, maar de mensen achter Colruyt proberen met dat geld ook iets constructiefs te doen.
Of dat ook geldt voor hun investering in Santos, dat is natuurlijk afwachten.
Gelukkig zijn er ook nog andere merken/leveranciers die nog wel fietsen met een derailleur maken. Je zou zou langzamerhand gaan denken dat fietskamperen alleen nog maar mogelijk is met een Rohloff naaf, een riem en hydraulische remmen.
Is dat niet zo dan? :shock:
Ronald van der Perk schreef:
ma 13 dec, 2021 20:05
... Je zou zou langzamerhand gaan denken dat fietskamperen alleen nog maar mogelijk is met een Rohloff naaf, een riem en hydraulische remmen.
Je vergeet nog schijfremmen (diameter tenminste 180mm) en een bikepacking set-up.
Ronald van der Perk schreef:
ma 13 dec, 2021 20:05
Gelukkig zijn er ook nog andere merken/leveranciers die nog wel fietsen met een derailleur maken. Je zou zou langzamerhand gaan denken dat fietskamperen alleen nog maar mogelijk is met een Rohloff naaf, een riem en hydraulische remmen.
Natuurlijk de vraag hoelang de klassieke derailleur nog bestaat. Alle grote merken hebben inmiddels elektrische derailleurversies, soms zelfs met een app gekoppeld aan een Garmin of zoiets. De klassieke derailleur, waarbij je zelf het handeltje precies goed moest zetten om geen tikkende ketting te hebben is voor de meesten historie.
Ik denk dat iedereen uit het oog verliest dat diet niet de eerste investering van Colruyt is in de fietsensector.
De (in België relatief grote) keten van fietsenwinkels 'Fiets' heeft ook een Colruyt participatie.
Colruyt zet oprecht in op duurzaamheid, hun nieuwe winkels worden zo energiezuinig gebouwd (passief kan bijna niet), en dat is 'niet enkel om economische redenen.
Ik vind het zelfs beter dat Santos in zee gaat met deze speler dan mee in de grote fietsengroep opgeslorpt te worden en mee eenheidsworst te maken met de rest van de groep.
ericplan schreef:
ma 13 dec, 2021 20:27
De klassieke derailleur, waarbij je zelf het handeltje precies goed moest zetten om geen tikkende ketting te hebben is voor de meesten historie.
De zonnige kant van die medaille is dat dit systeem daarmee ook buitengewoon ongevoelig is voor uitgerekte kabels, slordige monteurs en ander onheil dat bij geïndexeerde systemen voor eindeloos geratel en gedraai aan stelschroefjes zorgt.
Ronald van der Perk schreef:
ma 13 dec, 2021 20:05
Je zou zou langzamerhand gaan denken dat fietskamperen alleen nog maar mogelijk is met een Rohloff naaf, een riem en hydraulische remmen.
Als je als nietsvermoedend beginnend vakantiefietser bij bepaalde winkels binnenloopt, zal de verkoper geen enkele moeite doen je van dat waanidee af te brengen.
kristiano schreef:
ma 13 dec, 2021 20:28
Ik vind het zelfs beter dat Santos in zee gaat met deze speler dan mee in de grote fietsengroep opgeslorpt te worden en mee eenheidsworst te maken met de rest van de groep.
Ik ook, al moeten ze toch maar geen extra wieltje aan de fietsen gaan maken. Hun winkelkarretjes hebben namelijk 5 wielen. Ik vind ze wel prima rijden. Wel anders, niet vervelend.

Opmerkelijk vind ik de kop dat Colruyt een meerderheidsbelang koopt in Santos.

Ik ga graag naar de Colruyt voor boodschappen. Omdát ze anders zijn, vooral voor het assortiment uiteraard.
Colruyt heeft haar keten Fiets! omgedoopt naar Bike Republic. De reden was de Nederlandstalige naam en dat krijg je buiten Nl en Vl niet kwijt.
non-fixie schreef:
ma 13 dec, 2021 21:28
ericplan schreef:
ma 13 dec, 2021 20:27
De klassieke derailleur, waarbij je zelf het handeltje precies goed moest zetten om geen tikkende ketting te hebben is voor de meesten historie.
De zonnige kant van die medaille is dat dit systeem daarmee ook buitengewoon ongevoelig is voor uitgerekte kabels, slordige monteurs en ander onheil dat bij geïndexeerde systemen voor eindeloos geratel en gedraai aan stelschroefjes zorgt.
Geef ze eens de kost, die mensen die al kijkend naar de stand van de achterderailleur vol ergens tegenaan klapten.
Geef ze eens de kost is wat onhandig in dit verband, velen zijn dodelijk verongelukt bij die handeling.
nicolevelo schreef:
ma 13 dec, 2021 17:46
Colruytgroep, voor zover ik dat bedrijf ken, staat al langer bekend voor een bijzonder HR beleid.
Daarnaast investeren ze zelf in wetenschappelijk onderzoek en ontwikkeling onder meer op gebied van duurzame energiebronnen. Ze hebben ook hun eigen technische teams, en sponsoren projecten om jongeren te stimuleren voor technisch wetenschappelijke beroepen. Het is meer dan een grootwarenhuis keten. Ik vind het eerder interessant dat zij nu investeren in de fietsensector.
Niet echt on-topic. Maar Colruyt is ook: https://www.gva.be/cnt/aid1577232
Poppink schreef:
di 14 dec, 2021 00:02
Geef ze eens de kost, die mensen die al kijkend naar de stand van de achterderailleur vol ergens tegenaan klapten.
Geef ze eens de kost is wat onhandig in dit verband, velen zijn dodelijk verongelukt bij die handeling.
Beweer je nou dat derailleurs levensgevaarlijke apparaten zijn? :shock: