Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Santos stopt met derailleur modellen' - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

'Santos stopt met derailleur modellen'

215 berichten
Je moet ergens je argumenten vandaan halen :roll:
Allemaal goed en wel, de derailleur zal nog wel een tijd mee gaan.

Maar als Santos beslist om dat op de gewone reeksen niet meer aan te bieden, dan is het zo.
Wil je absoluut een derailleur, dan zijn er zat fietsenbouwers waar je dat wel kan vinden.

Santos heeft de cijfers bij elkaar gelegd en een weloverwogen beslissing genomen. Ze hebben geen enkele verplichting om nog fietsen te bouwen met derailleurs...
Blackbelt schreef:
ma 10 jan, 2022 09:46
Wil je absoluut een derailleur, dan zijn er zat fietsenbouwers waar je dat wel kan vinden.

Santos heeft de cijfers bij elkaar gelegd en een weloverwogen beslissing genomen. Ze hebben geen enkele verplichting om nog fietsen te bouwen met derailleurs...
En zo is het!

Hun productiecapaciteit zit bomvol en die kun je dan maar het beste vullen met de meest hoogwaardige fietsen die gebruik maken van onderdelen van toeleveranciers waar je op kunt vertrouwen. Dat scheelt een heleboel stress. Afhankelijk zijn van Shimano is op dit moment een enorme zakelijke strop.

Toevallig ben ik afgelopen jaar mijn winkel begonnen met hetzelfde idee, al wist ik toen nog niet dat Santos de derailleur ging uitfaseren. Ik ben nu heel gelukkig dat ik voor mijn assortiment (uitsluitend Rohloff en Pinion) niet afhankelijk ben van Shimano, want dan had ik nu veel lege plekken in de winkel gehad en nog meer problemen in de werkplaats. Er zijn al uitdagingen genoeg met het verkrijgen van andere merken, zoals Schwalbe, Gates, enz. Zakelijk gezien mis ik Shimano als kiespijn.
Gelukkig heb je niet te maken met Shimano remmen op de fietsen die je verkoopt...
Qua remmen zijn er zoals je weet wel meer fabrikanten. Waar je bij V-brakes nog kunt switchen naar bijvoorbeeld Avid, zit je bij hydraulische velgremmen best wel aan Magura vast.

Qua schijfremmen kun je natuurlijk naar de mechanische Avid BB7's of TRP's, hydraulisch naar onder andere Magura of Hope.

Gelukkig zijn er op remgebied nog best wel alternatieven voor Shimano.
Shadow schreef:
ma 10 jan, 2022 14:35
Gelukkig heb je niet te maken met Shimano remmen op de fietsen die je verkoopt...
Helaas wel...
Gelukkig heeft Santos er voorlopig nog genoeg. Pilot is inmiddels overgestapt op Magura.
Ik vind kwalitatief de Shimano schijfremmen beter als Magura schijfremmen...
Vooral bij de remhandle gaat bij Magura iets fout...
Jurr schreef:
ma 10 jan, 2022 14:42
Waar je bij V-brakes nog kunt switchen naar bijvoorbeeld Avid, zit je bij hydraulische velgremmen best wel aan Magura vast.
Firmtech anyone? Vrouwlief heeft ze op de Easy Rohler... :cry:
Shadow schreef:
ma 10 jan, 2022 16:40
Jurr schreef:
ma 10 jan, 2022 14:42
Waar je bij V-brakes nog kunt switchen naar bijvoorbeeld Avid, zit je bij hydraulische velgremmen best wel aan Magura vast.
Firmtech anyone? Vrouwlief heeft ze op de Easy Rohler... :cry:
Mijn favoriete remmen!

Helaas gaat de Easy Rohler uit de collectie… :(
Ik ben er niet kapot van, heb liever schijven en dan is zelfs een BB7 al fijner in mijn beleving.
Remblokjes kom je maar tot de helft mee en dan moet je al truken uit gaan halen om de boel niet aan te laten lopen...
Shadow schreef:
ma 10 jan, 2022 16:39

Ik vind kwalitatief de Shimano schijfremmen beter als Magura schijfremmen...
Vooral bij de remhandle gaat bij Magura iets fout...
Toch maar Shigura ervan maken? ;)
Ik heb nu Shimano XT schijfremmen op m'n nieuwe TT, kan er wel aan wennen hoor :D
Volgende fiets van vrouwlief komen ook gewoon schijven op hoor, maar zo'n Easy Rohler slijt niet zo hard...
Christophorus schreef:
ma 10 jan, 2022 16:47
Helaas gaat de Easy Rohler uit de collectie… :(
‘Idworx stopt met firmtech’ is wat off-topic in een ‘santos stopt met derailleur’-draadje, maar desondanks: waarom stopt idworx met de easy rohler? Aan de fiets kan het niet echt liggen zou je denken. Is ie niet meer van deze tijd?
De voorraad Firmtech remmen zal op raken en Magura levert het niet meer toch?
Shadow schreef:
ma 10 jan, 2022 21:47
De voorraad Firmtech remmen zal op raken en Magura levert het niet meer toch?
Productie was allang gestopt, maar op verzoek van Santos slingert Magura de machine af en toe aan.