Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw stuur Surly: Corner Bar - Forum Wereldfietser

Nieuw stuur Surly: Corner Bar

Het leuke aan dit stuur als ik de recensies zo zie is dat je wel nog dezelfde remmen en schakelaars kan gebruiken zoals op een recht stuur met een 22,2mm diameter ten opzichte van de 23,8mm van een racestuur.

De 25,4mm klemmaat past op oudere stuurpennen, maar wel een met verwijderbare plaat, want dit krijg je niet door je standaard stuur geschoven.



Nice!

Mooi slank stuur; niet zo'n gewei als een Moloko.
leuk stuur! vanaf september bij uw locale Noord-Amerikaanse Surly-dealer, zeg maar.... dus nog even geduld :D
hoogframe schreef:
vr 16 jul, 2021 12:51
leuk stuur! vanaf september bij uw locale Noord-Amerikaanse Surly-dealer, zeg maar.... dus nog even geduld :D
Just Pedal heeft em (weliswaar nog niet op voorraad) al in de webshop staan. Een Surly dealer als Cycle Works te Utrecht zal de Corner Bar naar verwachting ook wel kunnen leveren.

https://www.justpedal.nl/nl/multipositi ... r-bar.html
Valt in de categorie 'zware jongens', drie-kwart-kilo lees ik in review topic starter <https://bikepacking.com/gear/surly-corner-bar-review/>
Dat is dan zeker een halve kilo te zwaar voor mij. Bovendien wil ik een recht stuur zodat ik mijn nog nooit gebruikte reservespaken kwijt kan.
Ik vind de vorm wel interessant, maar hij is wel echt héél zwaar.
Bert van Sprang schreef:
vr 16 jul, 2021 22:22
Bovendien wil ik een recht stuur zodat ik mijn nog nooit gebruikte reservespaken kwijt kan.
Ach, die kunnen ook wel in de zadelpen toch? Of is die ruimte daar al bezet? ;)
Bert van Sprang schreef:
vr 16 jul, 2021 22:22
Dat is dan zeker een halve kilo te zwaar voor mij. Bovendien wil ik een recht stuur zodat ik mijn nog nooit gebruikte reservespaken kwijt kan.
Hahaha… ik krijg het idee dat het niks voor jou is?

Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
De handvatten steken veel te ver naar achter.
Ik zal een stuurpen moeten monteren die 7 cm langer is dan mijn huidige stuurpen.

Bij een echte dropbar stuur komen de handvatten niet zo ver naar achter
stuur3.jpg
stuur3.jpg (3.31 KiB) 3747 keer bekeken
Ik vind onderstaand stuur een beter idee.
Smal wanneer je tegen de wind in moet.
Breed wanneer het technisch wordt.
Stuur2.jpg
Stuur2.jpg (36.31 KiB) 3794 keer bekeken
Interessant idee die Corner Bar :)

Misschien wel lastig met de kabelloop, vooral met een Rohloff / Pinion denk ik.
Mtb, road, racebocht of niet, maar remmen en schakelen moet imho voor serieus gebruik vanuit minimaal één handpositie mogelijk zijn (voor de lol of hobby wil ik er nog wel van afwijken, zoals oud ijzer).

Dit stuur lijkt vanuit die optiek niet praktisch.
Grandonneur schreef:
za 17 jul, 2021 11:07
Mtb, road, racebocht of niet, maar remmen en schakelen moet imho voor serieus gebruik vanuit minimaal één handpositie mogelijk zijn (voor de lol of hobby wil ik er nog wel van afwijken, zoals oud ijzer).

Dit stuur lijkt vanuit die optiek niet praktisch.
In de eerste video zitten remmen en schifters wel bij elkaar. Ik word er wel blij van :D
.
willem.m schreef:
za 17 jul, 2021 14:33
Ik word, jij wordt, hij wordt.
Word ik, word jij, wordt hij?

Ergo: de combinatie "ik" + "wordt" bestaat niet.
Bedankt hoor...je hebt teveel tijd.
Ook nog iets te melden over het stuur?
LHTJoost schreef:
za 17 jul, 2021 15:18
...nog iets te melden over het stuur?
Yep: leuk bedacht, maar te zwaar.
willem.m schreef:
za 17 jul, 2021 15:38
LHTJoost schreef:
za 17 jul, 2021 15:18
...nog iets te melden over het stuur?
Yep: leuk bedacht, maar te zwaar.
laat het daarbij dan.
LHTJoost schreef:
za 17 jul, 2021 15:46
willem.m schreef:
za 17 jul, 2021 15:38
LHTJoost schreef:
za 17 jul, 2021 15:18
...nog iets te melden over het stuur?
Yep: leuk bedacht, maar te zwaar.
laat het daarbij dan.
Waarom? Mag ik niet iets vinden van de vorm? Die vind ik namelijk best wel okay.

P.S.
Ik haal die andere reactie wel weg hoor, ik was even in de schoolmeestermodus. Sorry.
Net als het gewicht slechts één aspect is van een stuur is iemand zijn taalvaardigheid slechts één aspect van een mogelijk verder heel leuk persoon.
Gaat u iemand ook verbeteren als u bij de bakker staat?
Iets minder zuur over zaken die afwijken, zowel producten als personen, komt de sfeer wel ten goede.