Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boek Nala's wereld - Forum Wereldfietser

Boek Nala's wereld

Het verhaal begon met een kleine verdwaalde kitten, die in de onherbergzame bergen van Bosnië door een Schotse wereldfietser werd gevonden. Hij kon het niet aanzien zoals het arme schepseltje daar zo bij zat en nam het diertje mee. Er ontstond meteen al een onafscheidelijke band tussen het poesje Nala en de fietser Dean Nicholson. Zij is als het ware óp de fiets opgegroeid en was nog lange tijd de reismetgezel van de fietser geworden.
Ik heb het boek van m’n zus gekregen en het verhaal is zo aandoenlijk en hartverwarmend, dat mijn ogen zowat op de pagina’s zaten vastgeplakt. Ik ben zelf een fervent kattenliefhebber. Wij nemen zelfs onze twee katten op vakantie mee naar Zweden.


Nala boek.jpg
Nala’s wereld
Als de 30-jarige Dean Nicholson vanuit Schotland begint aan een fietstocht rond de wereld, wil hij zoveel mogelijk leren over onze aarde. Maar hij had niet verwacht dat hij misschien nog wel meer zou leren van zijn ongewone metgezel. Want wanneer Dean drie maanden op reis is, vindt hij op een verlaten bergpad tussen Montenegro en Bosnië een kitten. Helemaal alleen. Dean kan het smoezelige diertje gewoonweg niet aan haar lot overlaten, dus neemt hij haar mee naar een lokale dierenarts en verzorgt hij Nala tot ze weer op haar eigen pootjes kan staan. Vanaf dat moment zijn ze onafscheidelijk.
Nala’s wereld vertelt het hartverwarmende verhaal van Dean en Nala’s buitengewone vriendschap en het bijzondere avontuur van hun fietstocht rond de wereld. Al meer dan twintig miljoen mensen keken naar het filmpje van Dean over Nala dat viral ging. En met de geweldige hulp van Garry Jenkins, co-auteur van de bestseller Bob de straatkat, is hier nu eindelijk hun hele verhaal.

Uitgave 2021 De Boekerij, Amsterdam
ISBN 978-90-225-9016-4
Formaat 14,5 x 21 cm, 287 pagina’s, paperback gebonden, gedeeltelijk geïllustreerd met kleurenfoto’s.
Prijs € 20,--
Zoek op YouTube: dean nicholson and nala 2020
https://boekerij.nl/producten/nalas-wer ... 9022590164
Goeie vraag. "Een kat is een solistisch dier, m.i. zou je die dus niet met zijn tweeën of meer moeten houden.", zei je. We hebben eens acht katten tegelijk in huis gehad, inmiddels overleden en ik mis ze nog steeds. Wij hebben een vrijstaand huis met grote tuin midden tussen de weidse korenvelden.
In Zweden hebben we een tweede huis. We reizen per auto met daartussen de veerboot Kiel-Göteborg. Ik heb speciaal een kattenbench zelf gebouwd en die opgehangen onder het dak van de stationcar. Zo comfortabel mogelijk met een "inpandige" kattenbak. Lengte 104 cm, breedte 69 cm en hoogte 37 cm. Kijk eens hier: https://www.youtube.com/watch?v=YMKv-jaRYRw Voor de reis maakte ik nog wat oefenritten met de katten mee in de omgeving. Als broertje en zusje zijn ze onafscheidelijk van elkaar. Een paar keer wat gemiauw, daarna rustig. Al rijdend stak ik mijn hand door de opening waar ze ook nog kopjes tegenaan gaven. Aan boord van de veerboot gedroegen ze zich voortreffelijk, vervoerd vanuit de auto in een reismand. En na aankomst op de bestemming voelden ze zich al meteen thuis. De terugreis verliep ook prima. Ik heb op de achterruit een sticker in het Duits of in het Zweeds gemaakt dat er katten aan boord zijn. Wij kunnen die lieverdjes toch niet wekenlang alleen achterlaten ondanks de goede zorgen van de buurvrouw.
25 aug. 2020 – 17.10.04.jpg
26 ‎aug. ‎2020 – 6.16b.JPG
Boven: voor het inschepen in Kiel en onder in onze hut aan boord van Stena Line.